Totto Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Heisann. Kjører ett Canon EOS 350d kamera med en nå nyervervet Sigma ef-500 super ekstern blitz, og har lyst til å lære litt om lyssetting og diverse teknikker for fotografering med denne nye blitzen. Finnes det noen gode guider eller evt bøker jeg kan lese på dette? Foretrekker helst gratis ting via nett, men skader ikke å gå til innkjøp av noen bøker heller. Tenker i hovedsak på lys i forbindelse med bilder av mennesker i forskjellige situasjoner, og også portretter. Saken er at jeg pr i dag kun har denne eksterne blitzen påmontert kameraet, så jeg vil ikke ha noen store guider med bruk av 4-5 blitzer osv.. Alle tips mottas med takk:) Mvh Tor J. Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Noe jeg fortrekker er å rette blitzen mot taket eller mot en hvit/svart vegg. Søk på google, du vil nok finne en del der. Se litt på denne siden . Der er det mye bra. Endret 20. januar 2007 av dynamic Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Strobist sikter seg inn mot avanserte amatører med "vanlig" utstyr. Jeg har ikke kikka så mye ennå, men den skal visst være bra. Lenke til kommentar
Totto Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 At Strobist, our goal is to promote more effective use of small, shoe-mount flashes. To teach you to use your small strobe to get results like the professionals get. Photographers from around the world have been bitten by the bug, and it's about to happen to you. Virker jo lovende den strobist siden ihvertfall... Takk for tips. Hvis noen har flere slike linker, så mottas alle tips med takk.. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Når det gjelder Strobist så kan det være lurt å sikte seg inn mot Flickr gruppa deres først som sist. Der har du et diskusjonsforum med mange interessante tema, og dessuten en pool med foto tatt med blitz der fotograferingsteknikken ofte blir beskrevet i detalj. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå