Qwseyvnd Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg skjønner ikke bæret av mange folk tror VIA er beste med AMD, men ikke nForce. VIA`s arkitektur er dårlig men god er den ja. nForce arkitektur er meget bra mere integrert. Jeg har nemlig aldri hatt VIA, men fra AMD, nForce 415,420, 2 SPP. Pappa har VIA KT133, den er nemlig treg, og brikkesettet er visst flaskehalsen. sjekk http://www.nforcershq.com, der sier nForce er RÅ, VIA har elendig lyd, overføring mellom north -southbridge, ingen FireWire bl.a slik folkene må bruke mer penger på ekstrakortene og tar opp PCI plassene, men det trenger jeg ikke med nForce. Twinbank akritekturen er meget smart f.eks videoredigering, krevende spill, programmer som eter CPU. Jeg synes dumt av VIA masse produksjonsproblemer slik den må hete A etter f.eks KT266 opps problemer på den vel...KT266A, så kjøper folk ny revisjon. En venn av meg sier KT133A er best, ja men nForce er best på alt allround, vel han har visst ikke prøvd nForce. Og ser bare etter VIAs brikkesett og kjøper den. nVidia sier nforce brikkesett senere skal ha integrert brannmur og et annet. VIA prøver å slå slik at den har integrert 5.1, men ikke ekte Dolby Digital. Beklager for et lang omtale/innlegg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 > Få ha nForce system _Har_ ! Jeg er litt enig. Men det er jo flere via-kort og velge mellom, og det er jo ikke mulighet for DDR333 og DDR400 på Nforce dermed taper de litt på FSB-ytelse. Og så er det vel ikke mange Nforce-kort som kommer med USB2.0 eller Firewire? Vel, jeg får håpe Nforce2 retter opp mye av dette. Lenke til kommentar
president Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Nforce2-kort får man jo kjøpt som har alt du nevner, sitter med et foran meg.. F.eks. har ASUS A7N8X som er nevnt over: -Støtte for PC333 og PC400 -USB 2.0 -Firewire -Serial ATA Lenke til kommentar
alexio Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 klin enig så lanseringsfilmen av geforce fx på nvidia siden, jeg må si, de overbeviste meg om at nforce2 herja.. men det er vel hva man kaller personlig reklame elller propaganda... uansett... vurderer på det STERKESTE å skaffe meg a7n8x kortet... skal visstnok rokke i 3dmark... alexio Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 NForce2 er jo klart overlegent VIA sin beste løsning, KT400. Men folk er vel vant til å kjøpe via til amd maskinene kanskje.....? Det finnes dog ingen god grunn til det lenger. Les et par tester, og du skjønner fort hva som gir mest for pengene. Alle AMD sine nye cpu'er blir jo også testet på Nforce2, slik at AMD havner i et langt bedre lys sammenliknet med Intel, enn om de hadde brukt VIA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå