Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bytting av kjølepasta på CPU, vil ikke boote! [LØS

Anbefalte innlegg

Ok, nå stikker jeg inn og prøver å sette fast vifta hardt. Går ikke det så skrur jeg opp og bøyer på plass evt. bøyde pins med en tynn kniv.

Dere aner ikke hvor utrolig stor hjelp dette er, takker og bukker for alle som hjelper!!

Håper dere er tilbake og kan hjelpe når jeg kommer tilbake. Regner med at dette tar maks 10 min!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, nå stikker jeg inn og prøver å sette fast vifta hardt. Går ikke det så skrur jeg opp og bøyer på plass evt. bøyde pins med en tynn kniv.

Dere aner ikke hvor utrolig stor hjelp dette er, takker og bukker for alle som hjelper!!

Håper dere er tilbake og kan hjelpe når jeg kommer tilbake. Regner med at dette tar maks 10 min!

7764843[/snapback]

ville kansje vært en fordel å sjekke om evt bøyde pins før du stremmer til ytterligere. Er det noen som er bøyd fra før, bør disse rettes opp igjen før du stremmer skikkelig til.

Lenke til kommentar

se etter et lite flatt batteri som sitter på hovedkortet, pleier også å være en jumper, som du setter over fra pinne 1-2 til 2-3 ta ut batteriet, vent noen sec, ta i batteriet sett jumperen fra pinne 2-3 til 1-2. Det finnes mange forskjellige måter å resete bios på men på mitt hovedkort så skjer det på den måten.

Lenke til kommentar
se etter et lite flatt batteri som sitter på hovedkortet, pleier også å være en jumper, som du setter over fra pinne 1-2 til 2-3 ta ut batteriet, vent noen sec, ta i batteriet sett jumperen fra pinne 2-3 til 1-2. Det finnes mange forskjellige måter å resete bios på men på mitt hovedkort så skjer det på den måten.

7764880[/snapback]

På de fleste hovedkort slipper man å ta ut batteriet. Det holder normalt å slå strømmen helt av, sette "Clear CMOS"-jumperen fra 1-2 til 2-3 i ca 10 sekunder, deretter tilbake til 1-2, slå på strøm og starte opp. Jumperen kan være merket CCMOS1, JBAT1 eller noe i den dur, og den er som oftest i nærheten av batteriet.

Lenke til kommentar

Ok, da prøvde jeg å stramme vifta og det funka ikke. Prøvde også å sette den litt løst. Så tok jeg av vifta og så cpuen og der så jeg nedi socketen (på selve cpuen fant jeg ingen feil): Der var den ene plastik delen fra midten så vidt i kontakt med den ene pinen. Jeg tok en kniv og forsiktig dyttet den ut mot midten igjen, slik at alt ble helt gjevnt og likt. Satte på plass cpu og vifte igjen og prøvde å boote. Funka ikke... :cry:

Mitt hovedkort har noe som heter crashfreebios, det vil si at kun ved å restarte så vil maskinen resette bios.

EDIT: Restarte, altså holde inne av knappen slik at du "force shutdown"...

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar

Ok, nå vil jeg bare si at jeg er helt sinnsykt utrolig.....GLAD!! :D

Yiiiihaa!! Fikk det til!

Altså, her er den proffe fremgangsmåten :closedeyes: *kremt* hehe:

Jeg byttet om plassen på ram brikkene, altså istedet for 0 til 0 valgte jeg 1 til 1. Det funka, dessuten stilte jeg på de som holder fast cpu vifta, de på baksiden. Det funker! :)

Tusen hjertelig av alle millioner for alle som har svart eller i det minste tatt turen innom tråden!

Mange takk!,

Nightwolfie!

EDIT:

brb btw:P

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
hehe

når jeg hører om sånne problemer savner jeg VIRKLIG at alle hovedkort produsenter skulle hatt 4 led lys som det ivertfall var på de eldre msi hovedkorta.. der du så hvor den stoppa opp hvis det skulle vere no galt..

7765119[/snapback]

Jau, betalte 1000 spenn mer for de jeg. Dumme meg, var jo ikke noe bedre ytelse :p

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...