NightWolfie Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Hei! Jeg har nettopp fått tak i Arctic Cooling 5, sånn kjølepasta. Tok av cpu vifta, brukte sånn arctic cleaning for å rense av gammel pasta og smørte på ny pasta. Satt på vifta igjen, når jeg startet maskinen så ville den ikke boote, altså fikk svart skjerm. Hva i huleste har skjedd? Har prøvd å resette RTC RAM (CLRTC) og vil fortsatt ikke fungere! Nå blir jeg veldig urolig for jeg hadde håpet på en skikkelig gaming helg, og så skjer dette! Trenger virkelig hjelp med dette, alle svar vil bli satt utrolig pris på. Nightwolfie EDIT: Og jo, de ram brikkene jeg har er sånn pro edition med LED lys. Vanligvis når jeg bootet før så lyste de opp og ned og "jobbet" for å si det sånn. Nå så lyser de på forskjellige steder også bare slukker de... Endret 20. januar 2007 av NightWolfie Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Har du satt CPU skikkelig på plass igjen? du må huske at du må presse cpu'n ned mens du lukker spaken. Evt, kan du sjekke om noen pinner er bøyd, knekt etc. Endret 20. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Har du satt CPU skikkelig på plass igjen? du må huske at du må presse cpu'n ned mens du lukker spaken. Evt, kan du sjekke om noen pinner er bøyd, knekt etc. 7764701[/snapback] Hva gjør jeg hvis de er bøyd? Bøyer de på plass igjen? EDIT: Har blåst skikkelig nedi cpu socketen og bak på selve cpuen. Dessuten ser jeg ingen knekte pinner. Endret 20. januar 2007 av NightWolfie Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hva gjør jeg hvis de er bøyd? Bøyer de på plass igjen? 7764708[/snapback] ja, bruk en liten tynn kniv eller noe lignende, og bøy forsiktig tilbake slik at de ikke knekker. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Altså, har hatt dette problemet før, etter å ha tatt ut cpu for så og sette den inn igjen. Årsaken var at jeg skulle følge en guide her på forumet ved å ta vekk den som holder på plass cpu, for så å la vifta ta den jobben. Dette ville spare meg for 10 grader. Når jeg startet maskinen igjen da viste den svart skjerm. Strammet litt på cpu vifta og da virka det, men nå har jeg prøvd dette også men funker ikke.,.. EDIT: satt på plass den som holder fast cpu igjen. Endret 20. januar 2007 av NightWolfie Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Altså, har hatt dette problemet før, etter å ha tatt ut cpu for så og sette den inn igjen. Årsaken var at jeg skulle følge en guide her på forumet ved å ta vekk den som holder på plass cpu, for så å la vifta ta den jobben. Dette ville spare meg for 10 grader. Når jeg startet maskinen igjen da viste den svart skjerm. Strammet litt på cpu vifta og da virka det, men nå har jeg prøvd dette også men funker ikke.,.. EDIT: satt på plass den som holder fast cpu igjen. 7764722[/snapback] Prøv å legg pc'n på siden med hk ned mot gulvet, og press på cpu vifta slik at det blir bedre kontakt. Start pc'n mens du presser vifta ned hele tiden, og se om den vil starte da. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Altså, har hatt dette problemet før, etter å ha tatt ut cpu for så og sette den inn igjen. Årsaken var at jeg skulle følge en guide her på forumet ved å ta vekk den som holder på plass cpu, for så å la vifta ta den jobben. Dette ville spare meg for 10 grader. Når jeg startet maskinen igjen da viste den svart skjerm. Strammet litt på cpu vifta og da virka det, men nå har jeg prøvd dette også men funker ikke.,.. EDIT: satt på plass den som holder fast cpu igjen. 7764722[/snapback] Prøv å legg pc'n på siden med hk ned mot gulvet, og press på cpu vifta slik at det blir bedre kontakt. Start pc'n mens du presser vifta ned hele tiden, og se om den vil starte da. 7764738[/snapback] Ok skal prøve, brb! Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Ok, nå prøvde jeg dette og også stramme den i tillegg. Tok også ut en rambrikke for å sjekke, men da lyste ikke den ene i det hele tatt. satt den tilbake igjen og da kom det de rare lysene som slukket etter 5 sek igjen... EDIT: alt annet går som bare den der inne, men virker som om cpuen ikke virker som den skal. Da ville ram lysene lyst som om de hadde "jobbet", og ikke slukket.. Endret 20. januar 2007 av NightWolfie Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Ok, nå prøvde jeg dette og også stramme den i tillegg. Tok også ut en rambrikke for å sjekke, men da lyste ikke den ene i det hele tatt. satt den tilbake igjen og da kom det de rare lysene som slukket etter 5 sek igjen... 7764757[/snapback] merkelig, siden du presset kjøleribba godt nedpå cpu i tillegg skal det ikke være noe galt med kontakten mellom cpu og sokkelen. Prøv å ta ut den andre rambrikken istedet da, og sjekk alle. Så du er forsikret at minnet funker. Starter vifter og slikt ellers da? Eller er det helt dødt. Endret 20. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Vifter og slikt starter som det alltid gjør, skjermkortet sin vifte lyser og alt ser ut til å funke ellers. Min teori er at det er noe med cpu, eller de pinnene der nede i socketen. Er det forsent nå å gå ned å se på de pinnene en gang til og kanskje dirke de på plass? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Vifter og slikt starter som det alltid gjør, skjermkortet sin vifte lyser og alt ser ut til å funke ellers. Min teori er at det er noe med cpu, eller de pinnene der nede i socketen. Er det forsent nå å gå ned å se på de pinnene en gang til og kanskje dirke de på plass? 7764788[/snapback] nei skal gå fint det. Men husk å se veldig lenge og nøye, bøyde pinner er vanskleig å se. Er det noen som er bøyd er det bare å bøye de forsiktig på plass igjen. Hvis en pinne er bøyd vil det ikke bli full kontakt med hele socketen, og det kan hende problemet ligger der. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) har hørt at det er lett å knekke pinner i cpu sokketen(775). har ikke klart dette selv, selv om jeg har bytta mye cpu osv.. hvis du har den saken til å holdefast cpu fåreslår jeg at du prøver den.. Endret 20. januar 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Altså, første gangen pcen ikke ville boote så tok jeg opp selve cpuen og tok faktisk tskjorta mi og gnikket veldig forsiktig bakpå der alle de punktene er, altså under. Satt på plass igjen og ville ikke boote. Så stilte jeg litt på de skruene som holder på plass cpu vifta og da bootet den. Er det om å gjøre å ha vifta hardest mulig på? Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 har hørt at det er lett å knekke pinner i cpu sokketen. har ikke klart dette selv, selv om jeg har bytta mye cpu osv.. hvis du har den saken til å holdefast cpu fåreslår jeg at du prøver den.. 7764799[/snapback] Jeg satt på denne igjen. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Altså, første gangen pcen ikke ville boote så tok jeg opp selve cpuen og tok faktisk tskjorta mi og gnikket veldig forsiktig bakpå der alle de punktene er, altså under. Satt på plass igjen og ville ikke boote. Så stilte jeg litt på de skruene som holder på plass cpu vifta og da bootet den.Er det om å gjøre å ha vifta hardest mulig på? 7764801[/snapback] ja vifta bør sitte temmelig stramt, det er små marginer å gå på. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Altså, første gangen pcen ikke ville boote så tok jeg opp selve cpuen og tok faktisk tskjorta mi og gnikket veldig forsiktig bakpå der alle de punktene er, altså under. Satt på plass igjen og ville ikke boote. Så stilte jeg litt på de skruene som holder på plass cpu vifta og da bootet den.Er det om å gjøre å ha vifta hardest mulig på? 7764801[/snapback] ja vifta bør sitte temmelig stramt, det er små marginer å gå på. 7764811[/snapback] Altså, er den for hardt så vil den ikke boote og motsatt? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 prøvd å resette biosen.. så i profilen din at du har overklokka.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Altså, er den for hardt så vil den ikke boote og motsatt? 7764813[/snapback] nei, om den sitter for hardt går ikke det utover pinnene, siden selve cpuflata (om jeg kan kalle det det) tar imot for presset istedet for pinnene. Så det bør sitte stramt. Endret 20. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 prøvd å resette biosen.. så i profilen din at du har overklokka.. 7764818[/snapback] Ok, nå veit jeg ikke heeelt ossen jeg gjør det på mitt hovedkort. Trodde jeg hadde gjort det ved å resette den RAM "tingen", står i førstepost.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Ok, nå veit jeg ikke heeelt ossen jeg gjør det på mitt hovedkort. Trodde jeg hadde gjort det ved å resette den RAM "tingen", står i førstepost.. 7764827[/snapback] Det er som oftest en liten knapp elelr en jumper på hk ditt. I manualen bør det stå forklart en plass med bilde og hele pakka. Restet/clear cmos eller noe slikt står det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå