Thor. Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Har en venn på lan og jeg tar som vanlig en liten sjekk etter virus, spyware og om systemet går glatt. Jeg sjekket defragmentering og der var det ekstremt mye røde streker. JEg råden han til og defragmentere, sagt så gjort. et par timer senere så ser jeg meldingen "defragmentering ferdig". Men fortsatt er det mange filer det ikke er gjort noe med. Jeg startet maskinen i sikkermodus og startet defragmentering, den ble ferdig men fortsatt mange røde streker. Da begynte jeg og eieren av pc en og rydde i filer, først en scan med Ccleaner også fjernet vi en hau gmed filer, spill og musikk. Da ble det 25% ledig på disken. Kjørte defragmentering igjen og samme problem. Så nå ser jeg ikke mange løsninger. Gjesten blir her til imorgen kveld så foreløpig så har vi god tid. Kan evt hjelpe via logmein senere. Så, hvordan får jeg defragmentering til og rydde opp i hele disken? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Bruk et annet defragmenteringsprogram enn det som følger med operativsystemet, det er bare skrot. Bruker selv O&O Defrag 8,5. Det er raskt, man kan velge mellom flere defrag-metoder og man kan også sette det til å kjøre selv. Bare "set and forget", og du har alltid en defragmenetert harddisk. Sjekk her: http://www.oo-software.com/home/en/products/oodefrag/ Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Flotters. Fungerer den på vista og? edit: ikke det nei Endret 20. januar 2007 av Thor. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Om ikke så finnes det flere andre tredjeparts defragmenterere som gjør det. Grunnen til at windows defragen ikke tar de siste filene er nok at de er i bruk, og derfor ikke kan flyttes. Bruker selv Raxco Perfectdisk. (It's a piece of cake to bake a pretty cake!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå