Gå til innhold

Film: Hva syns dere om denne musikk videoen?

Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

Hey :)

Noen jeg kjenner fant ut at de skulle lage musikkvideo til en av sangene bandet mitt har.. Filmingen ble gjort på under 20 min og redigeringen på ca 2 timer.

http://www.youtube.com/watch?v=cMuyeCUWdvc

Hva synes dere? Spillingen var crappy og halvdårlig, men innspilingen av sangen ble også gjort veldig fort.Bassisten spilte trommer pga jeg ikke var på øvingen, så jeg spilte heller etter på videoen hehe. :)

Takk til

Shelton, kamera 1, redigering

Ketil, kamera 2

Ruben, spesialeffekter

Ole Bjørn, startet og stoppet opptaket vi spilte etter for at lyd og bilde skulle være synket.

:)

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes den var stilig jeg!

Nå har jeg heller ikke sitt videoen i full kvalitet, men det hørtes ut som om lyden ikke var helt toppers. Det var det eneste jeg bet meg merke i. Men siden det er filmen som diskuteres her, kan jeg bare gi positive tilbakemeldinger :D

Eneste er en gang midt i ca når du filmer laangt ifra sånn at en kan se det på sidene av lerretet (det hvite). Det så gjerne ikke så bra ut som et litt mer close-up bilde.. Det var gjerne meningen å ha det sånn også altså..

Men overall, veldig bra :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Jeg synes den var stilig jeg!

Nå har jeg heller ikke sitt videoen i full kvalitet, men det hørtes ut som om lyden ikke var helt toppers. Det var det eneste jeg bet meg merke i. Men siden det er filmen som diskuteres her, kan jeg bare gi positive tilbakemeldinger :D

Eneste er en gang midt i ca når du filmer laangt ifra sånn at en kan se det på sidene av lerretet (det hvite). Det så gjerne ikke så bra ut som et litt mer close-up bilde.. Det var gjerne meningen å ha det sånn også altså..

Men overall, veldig bra :D

7769094[/snapback]

Takk :) Tror det var meningen det der ja. Hehe

Lenke til kommentar

Dere har ikke vurdert å lage noe som er hakket mer spennende da? Å rotefilme et band som står og spiller er vel relativt uinteressant for de fleste skulle jeg tro, ihvertfall når bandet er såpass ukjent. Hvis dere liker det utrykket best, så er det utallige bedre måter å gjøre det på. Velg et interessant opptakssted. Hvis mulig; lyssett scenen på en interessant måte, gjerne med fargefiltere (overload med fargekorrigering ser sjelden fett ut for andre enn de som nettopp har fått sitt første redigeringsprogram med mulighet for dette).

Tenk story, og kryssklipp gjerne mellom bandet og story. Få disse til å matche på en snedig måte.

Våg å tenk annerledes. Det er bedre å lage noe halvdårlig som skiller seg ut enn å lage noe halvdårlig som blandes sammen med resten av havrevellinga.

Videoen deres går desverre inn under sistnevnte kategori.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Dere har ikke vurdert å lage noe som er hakket mer spennende da? Å rotefilme et band som står og spiller er vel relativt uinteressant for de fleste skulle jeg tro, ihvertfall når bandet er såpass ukjent. Hvis dere liker det utrykket best, så er det utallige bedre måter å gjøre det på. Velg et interessant opptakssted. Hvis mulig; lyssett scenen på en interessant måte, gjerne med fargefiltere (overload med fargekorrigering ser sjelden fett ut for andre enn de som nettopp har fått sitt første redigeringsprogram med mulighet for dette).

Tenk story, og kryssklipp gjerne mellom bandet og story. Få disse til å matche på en snedig måte.

Våg å tenk annerledes. Det er bedre å lage noe halvdårlig som skiller seg ut enn å lage noe halvdårlig som blandes sammen med resten av havrevellinga.

Videoen deres går desverre inn under sistnevnte kategori.

7773475[/snapback]

Ok. Jeg nevnte det kanskje ikke, men det var bare noen som fant ut at de skulle lage musikkvideo på øvingen vår, og 10 min etterpå begynte de å filme.. så vi hadde ikke akkurat noe særlig med valg når det gjelder location.

For å nevne det så er det en ganske proff fyr som har satt på spesialeffektene..

Takk for kritikk :)

Lenke til kommentar

På meg virket desverre ikke det så veldig profesjonelt.

Men siden dette bare var en greie dere lagde som et plutselig innfall så går det vel ikke an å kritisere så mye. Da må man bare se på det som lek og moro.

Hvor gamle er dere egentlig? Må nesten kritisere litt etter alder også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Men siden dette bare var en greie dere lagde som et plutselig innfall så går det vel ikke an å kritisere så mye. Da må man bare se på det som lek og moro.

7774633[/snapback]

Vi som spiller er mellom 15 og 17. De som redigerte og filmet er vel mellom 22 og 30...

Lenke til kommentar

7774633[/snapback]

Vi som spiller er mellom 15 og 17. De som redigerte og filmet er vel mellom 22 og 30...

7776103[/snapback]

Har de som filmet noen erfaring med film/video fra før da? Alder i seg selv er jo ikke nok;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

7774633[/snapback]

7776103[/snapback]

Har de som filmet noen erfaring med film/video fra før da? Alder i seg selv er jo ikke nok;)

7787258[/snapback]

Han ene som filmet og klippet (ikke effektene) har mye erfaring, tror han snart skal begynne å jobbe i TV2... Hvis han får jobben. Han andre som filmet (bare fra stativ) har lite erfaring. Han som la på effektene har en del erfaring, men ikke fullt så mye som han første jeg snakket om ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...