oletider Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 hvis jeg trimmer en 2,3 liter gasser motor, hvis jeg skal ha på turbo, må jeg bytte stempler da å noe anna i motoren? turbo,intercooler, effektanleg2,5" og 2 doble 45mm weber hva vil antakeligvis antall hk ligge på da hvis alt er riktig og ordentlig montert og stilt inn? takker for svar Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 hvis jeg trimmer en 2,3 liter gasser motor,hvis jeg skal ha på turbo, må jeg bytte stempler da å noe anna i motoren? turbo,intercooler, effektanleg2,5" og 2 doble 45mm weber hva vil antakeligvis antall hk ligge på da hvis alt er riktig og ordentlig montert og stilt inn? takker for svar 7764435[/snapback] blir dyrt det der. visst du skal kjøpe alt nytt så kan du heller kjøpe en FK eller FT motor =) hester er eg usikker på. du må vel bytte topp pakning. større bensinpumpe muligens. du må ha oljekjøler. nytt innsug. www.pedersens-racing.no har til 2200 ca. lysaker bil har til 2270 trur eg. Lenke til kommentar
oletider Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 FK FT motor? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 FT og FK har elektronisk innsprøytning. A motor har forgasser. E motor har mekanisk innsprøytning Lenke til kommentar
oletider Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 men er det ikek noe sånn at du må bytte stempler også hvis man skal ha turbo? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hvis du istedet kjøper deg en B230FT / B230FK (samme motor med unntak av wastegaten, med og uten gjengestag for å justere trykk/hardere fjær). Disse motorene får du med komplett ledningsnett, LH2.4-sprut osv for en veldig billig penge. Denne motoren er veldig kurant, men prøv å få en motor fra 95 og opp, da har du med underspyling. En B230FT/FK-motor kan du lett dra ~200hk utav bare ved å sette i litt grøvre eksos, ny chip og oppjust. turbotrykk Mitsubishi TD04-13C-turboen er ikke noe særlig å ha på over 220hk, så du kan med fordel samtidig se om du får tak i en 15G-turbo, samme flens, passer downpipe og er bare plug and play. Disse rekker til rundt 280hk. Lenke til kommentar
volvo242gt Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 hei...d er kanskje litt vanskelig å si eksakt hvor mye hk det vil bli med det utstyret...de forgasserne tilsvarer en direkte innsprøytning så og si...menbdet største effektområdet trur jeg vil bli litt mindre...og hvis du kjører på ca 0,8-1 bars ladetrykk, vil jeg tippe at den vil være på muligens 240 hk...! og for ikke å snakke om masse moment! Lenke til kommentar
volvo242gt Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 hvilken topp har du egentlig på motoren? husk at du må ha en kamaksel som er tilslipet for turbo...kontakt kgtrimning for hva de anbefaler...hvis du ikke bytter stempler, er det lurt å få ned kompresjonen på en annen måte..et godt tips kan jo være at du faktisk bruker 2 toppakninger...! du trenger vel også en solid bensinpumpe her og vil jeg tru.. Lenke til kommentar
oletider Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 hvis jeg kjører med gasser motor, med 2 doble webere, må jeg bytte noe stempler elelr noe i motoren annet en topppakning? Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hvis du istedet kjøper deg en B230FT / B230FK (samme motor med unntak av wastegaten, med og uten gjengestag for å justere trykk/hardere fjær). Disse motorene får du med komplett ledningsnett, LH2.4-sprut osv for en veldig billig penge.Denne motoren er veldig kurant, men prøv å få en motor fra 95 og opp, da har du med underspyling. En B230FT/FK-motor kan du lett dra ~200hk utav bare ved å sette i litt grøvre eksos, ny chip og oppjust. turbotrykk Mitsubishi TD04-13C-turboen er ikke noe særlig å ha på over 220hk, så du kan med fordel samtidig se om du får tak i en 15G-turbo, samme flens, passer downpipe og er bare plug and play. Disse rekker til rundt 280hk. 7767064[/snapback] Vet du om hvor man kan kjøpe B230FK motorene? Lenke til kommentar
oletider Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 så hvis jeg bytetr topppakning med 2 stk nye pakninger, og skaffer ny kamaksel så er det bare å montere turbo? å det stasjet? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Vet du om hvor man kan kjøpe B230FK motorene? www.blocket.se og f.eks forumet til turbo performance club. www.forum.volvoforum.no Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Vet du om hvor man kan kjøpe B230FK motorene? www.blocket.se og f.eks forumet til turbo performance club. www.forum.volvoforum.no 7772275[/snapback] OK tusen takk Solefald Lenke til kommentar
oletider Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 har sett på en med eletrisk innsprøyt. er det en grei motor å montere turbo på? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 det medfører riktighet=) Lenke til kommentar
oletider Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 okay, er snakk om en b230f motor. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 da blir det verre..da kan du like godt bygge om en forgasser motor. Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 FT og FK har elektronisk innsprøytning. A motor har forgasser. E motor har mekanisk innsprøytning 7767040[/snapback] ET motorene har vel motronic, som såvidt jeg vet, ikke er mekanisk.. Lenke til kommentar
oletider Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 hvorfor var det så ille? har hørt at de motorene var så greie å turbo konventere, eletrisk innsprøytning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå