Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

volvo 240 trimming 2,3l


oletider

Anbefalte innlegg

hvis jeg trimmer en 2,3 liter gasser motor,

hvis jeg skal ha på turbo, må jeg bytte stempler da å noe anna i motoren?

 

 

turbo,intercooler, effektanleg2,5" og 2 doble 45mm weber

hva vil antakeligvis antall hk ligge på da hvis alt er riktig og ordentlig montert og stilt inn?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis jeg trimmer en 2,3 liter gasser motor,

hvis jeg skal ha på turbo, må jeg bytte stempler da å noe anna i motoren?

 

 

turbo,intercooler, effektanleg2,5" og 2 doble 45mm weber

hva vil antakeligvis antall hk ligge på da hvis alt er riktig og ordentlig montert og stilt inn?

 

takker for svar

7764435[/snapback]

 

blir dyrt det der. visst du skal kjøpe alt nytt så kan du heller kjøpe en FK eller FT motor =)

hester er eg usikker på. du må vel bytte topp pakning. større bensinpumpe muligens. du må ha oljekjøler. nytt innsug. www.pedersens-racing.no har til 2200 ca. lysaker bil har til 2270 trur eg.

Lenke til kommentar

Hvis du istedet kjøper deg en B230FT / B230FK (samme motor med unntak av wastegaten, med og uten gjengestag for å justere trykk/hardere fjær). Disse motorene får du med komplett ledningsnett, LH2.4-sprut osv for en veldig billig penge.

Denne motoren er veldig kurant, men prøv å få en motor fra 95 og opp, da har du med underspyling.

En B230FT/FK-motor kan du lett dra ~200hk utav bare ved å sette i litt grøvre eksos, ny chip og oppjust. turbotrykk

 

Mitsubishi TD04-13C-turboen er ikke noe særlig å ha på over 220hk, så du kan med fordel samtidig se om du får tak i en 15G-turbo, samme flens, passer downpipe og er bare plug and play. Disse rekker til rundt 280hk.

Lenke til kommentar

hei...d er kanskje litt vanskelig å si eksakt hvor mye hk det vil bli med det utstyret...de forgasserne tilsvarer en direkte innsprøytning så og si...menbdet største effektområdet trur jeg vil bli litt mindre...og hvis du kjører på ca 0,8-1 bars ladetrykk, vil jeg tippe at den vil være på muligens 240 hk...! og for ikke å snakke om masse moment!

Lenke til kommentar

hvilken topp har du egentlig på motoren? husk at du må ha en kamaksel som er tilslipet for turbo...kontakt kgtrimning for hva de anbefaler...hvis du ikke bytter stempler, er det lurt å få ned kompresjonen på en annen måte..et godt tips kan jo være at du faktisk bruker 2 toppakninger...! du trenger vel også en solid bensinpumpe her og vil jeg tru..

Lenke til kommentar
Hvis du istedet kjøper deg en B230FT / B230FK (samme motor med unntak av wastegaten, med og uten gjengestag for å justere trykk/hardere fjær). Disse motorene får du med komplett ledningsnett, LH2.4-sprut osv for en veldig billig penge.

Denne motoren er veldig kurant, men prøv å få en motor fra 95 og opp, da har du med underspyling.

En B230FT/FK-motor kan du lett dra ~200hk utav bare ved å sette i litt grøvre eksos, ny chip og oppjust. turbotrykk

 

Mitsubishi TD04-13C-turboen er ikke noe særlig å ha på over 220hk, så du kan med fordel samtidig se om du får tak i en 15G-turbo, samme flens, passer downpipe og er bare plug and play. Disse rekker til rundt 280hk.

7767064[/snapback]

Vet du om hvor man kan kjøpe B230FK motorene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...