Fjas Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hallo Eg har problem med svart skjerm under speling av litt meir grafikkintensive spel, slik som tildømes AoE 3, Heroes 5 og 1701 AD. Det fyrste spelet eg oppdaga dette på var Half-Life 2. Dette skjer aldri på CIV 4 eller eldre spel. Skjermen vert svart, lyden sluttar, og ctrl+alt+del virkar ikkje, slik at eg må starta opp att maskina. Eg har Athlon 64 3000+ prosessor, MSI K8N Neo 2 Platinum hovedkort og Nvidia 6800 LE 128 mb skjermkort. Straumforsyninga er på 350 watt. Er det nokon som har nokre idear om kva som er galt? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 PSU (strømforsyning) på 350W kan være knapp, sjå på lappen på sida hvilke strømeffekter de ulike spenningene har (+ 3.3V, +5V og +12V, kan være 12V 1 og 2 på noen PSU'er) +12V (samla) bør vel være fra 25A og opp, er den under 20A kan det være et problem. Har du et multimeter kan du måle spenning i en "molex"kontakt på gul og sort (12V) og rød og sort (5V) ved de spilla som kræsjer maskina, "detter" spenninga for 12V under 11.4V kan mangel på strøm være et problem. 6800 skjermkortet skal kanskje ha strøm direkte fra PSU? Skifta mitt "2 år nye" 6600GT (PCI-e) kort ut med et X1950Pro før jul og for første gang brukt "power" direkte fra PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå