Gå til innhold

SE K800i - datakontoer og internett-profiler?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen noen som vil påta seg å forklare hvordan datakontoer og internett-profiler på Sony Ericsson sine telefoner fungerer?

Jeg har en Sony Ericsson K800i med abbonement fra Ventelo i TelenorMobil sitt nett.

Jeg lastet ned instillinger fra menyvalg Konfig.veiviser.

Valgene jeg får er Djuce, Telenor Mobil og Annet.

Det er kun mulig å laste ned instillinger for Telenor Mobil.

Når dette er gjort har jeg fått følgende datakontoer: SEMC GPRS, Telenor og Telenor Oppringt.

Jeg har også fått følgende Internett-profiler: SEMC WAP, Telenor MMS, Telenor og TnM Internett. Den siste er valgt.

Dersom jeg prøver å koble til internett fra menyen kommer jeg rett til Sony Ericsson hjemmeside med blant annet et Google søkefelt. Dersom jeg følger en link kobler telefonen seg opp (globus-symbol vedsiden av 3G/UMTS symbolet.

Men dersom jeg prøver å koble opp til internett med den dedikerte internettknappen får jeg feilmelding: Kommunikasjonsfeil. Prøv igjen osv.

Dersom jeg endrer Internett-profiler fra TnM Internett til Telenor så kobler telefonen seg opp på nett med Telenor Entry som startside. Dersom jeg kobler opp via menyen så kommer jeg fortsatt til samme Sony Ericsson hjemmesiden og kommer fortsatt ut på nett.

Hvilke datakontoer og internett-profiler trenger jeg og hvordan vet jeg om telefonen kobler seg på nett via GPRS eller 3G/UMTS?

Trenger jeg flere datakontoer/internett-profiler for å koble en datamaskin via 3G på nett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...