tkorsvold Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Hei folkens, Nå har jeg mer eller mindre bestemt meg for følgende PC som jeg overhodet ikke trenger, men har siklet på lenge: PROSESSOR: Intel Core 2 Duo E6600 2.742kr FLOPPY: Floppydrive Alps 3.5", Black 86kr DVD-LESER: PLEXTOR PX-130A/T3, DVD, 221kr DVD-BRENNER: NEC AD-5170, DVD±RW, Black 285kr SKJERMKORT: Asus EN8800GTX/HTDP/768M, PCI-E 5.116kr SYSTEMDISK: WD Raptor 1500ADFD, 150GB, SATA, 10K 1.928kr HØYTTALERE: Creative Gigaworks T20 2.0 28W RMS 732kr KABINETT: Antec Performance One P180, Midi, Black 1.104kr MINNE: Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB 2.460kr HOVEDKORT: Asus P5N32-E/SLI/PLUS, Nforce 680I SLI 1.998kr EKSTRADISK: WD Caviar SE16 5000KS, 500GB, SATAII 1.509kr EKSTERN DISK: WD My Book Essential USB2.0 HD, 500GB 1.476kr CPU-KJØLER: Scythe Ninja Plus 350kr TOTALT 20000kr Kommentarer? Et vettugt valg? (rent bortsett fra at det er et økonomisk selvmål) Har tenkt å kjøre på med SLI og 4 GB RAM etter hvert. Alt skal kjøpes på shg.no som setter sammen maskinen til meg. Jeg vil også overklokke litt. Som OS vil jeg ha Vista! Har i dag XP Professional, og vil gjerne ha noe lignende. Bør jeg isåfall kjøpe Vista Home Premium? Takker for innspill! mvh Thorstein Korsvold Endret 20. januar 2007 av tkorsvold Lenke til kommentar
Pedram Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Du må vel ha en strømforsyning også? Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Nei, satser på en ergometersykkel med påkoblet dynamo som kan drive PCen. Med alt stashet oppi må jeg riktignok tråkke på som &%¤¤, men det får stå til... Alternativt kan jeg jo slappe av og drikke øl foran en PC med Corsair 620HX PSU (til den nette sum av 1368 kroner) Forresten, er det noen som vet om det finnes STORE eksterne disker som ikke trenger egen strømforsyning, men bruker USB-strøm (da slipper jeg enda et helsikes AC-adapter)? T Endret 20. januar 2007 av tkorsvold Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 XP Home -> Vista Home Basic (Amputert Vista, mangler bl.a Aero) XP Media Center -> Vista Home Premium XP Professional -> Vista Business Full pakke med allt av blingbling -> Vista Ultimate Lenke til kommentar
radivx Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg ville heller valgt Logitech høyttalere enn Creative sine. Etter min erfaring/mening spiller logitechhøyttalere generellt sett bedre enn Creative. Creative sine har ofte problemer med unødig sus/støy når kanalene ikke brukes (i alle fall de billigere seriene, tror du slipper dette i Gigaworks-serien). Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 vis du har tenkt å kjøre 4gb ram så må du huske at vanlig windows xp ikke støtter dette. da må du i såfall kjøre win xp x64 edition. veit ikke om vista støtter det da. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 vista 64 vil støtte 4gb minne Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 vista 64 vil støtte 4gb minne 7766194[/snapback] ok da lærte jeg noe nytt i dag og takk takk. on topic: kansje vurdere å gå for et evga hk når du først er i gang med pengesløsinga Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Har hørt at det er en del mennesker som har opplevd bugs og trøbbel med det EVGA-kortet. Forsåvidt samme med Asus-kortet, men jeg kjøper noe som heter "Plus"-utgaven, der en del feil og bugs visstnok skal være rettet. T Lenke til kommentar
Kissan Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg ville heller valgt Logitech høyttalere enn Creative sine. Etter min erfaring/mening spiller logitechhøyttalere generellt sett bedre enn Creative. Creative sine har ofte problemer med unødig sus/støy når kanalene ikke brukes (i alle fall de billigere seriene, tror du slipper dette i Gigaworks-serien). 7766072[/snapback] Hadde jeg vært deg, og siden du skal bruke så mye penger, så ville jeg heller gått for noen "Harman/Kardon Soundsticks"..! Har disse selv og de spiller så utrolig sinnsykt bra! Tror ikke jeg har hørt noen PC-høytalere spille bedre enn disse.. Link: Harman/Kardon Soundsticks Lenke til kommentar
miCro Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Hadde jeg vært deg, og siden du skal bruke så mye penger, så ville jeg heller gått for noen "Harman/Kardon Soundsticks"..! Har disse selv og de spiller så utrolig sinnsykt bra! Tror ikke jeg har hørt noen PC-høytalere spille bedre enn disse.. 7768429[/snapback] Hvorfor i alle dager noen frivillig vil ha noe som ser ut som to dildoer og en vannpipe stående på/ved skrivebordet er utenfor min fatteevne. Endret 21. januar 2007 av miCro Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg ville heller valgt Logitech høyttalere enn Creative sine. Etter min erfaring/mening spiller logitechhøyttalere generellt sett bedre enn Creative. Creative sine har ofte problemer med unødig sus/støy når kanalene ikke brukes (i alle fall de billigere seriene, tror du slipper dette i Gigaworks-serien). 7766072[/snapback] Har gigaworks s750 og kjenner meg absolutt ikke igjen i det du sier. Syntes lyden er strammere og mer definert i creative sitt sett i forhold til logitech sine toppmodeller. Dette er nok dog en smaksak. Lenke til kommentar
Kissan Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hadde jeg vært deg, og siden du skal bruke så mye penger, så ville jeg heller gått for noen "Harman/Kardon Soundsticks"..! Har disse selv og de spiller så utrolig sinnsykt bra! Tror ikke jeg har hørt noen PC-høytalere spille bedre enn disse.. 7768429[/snapback] Hvorfor i alle dager noen frivillig vil ha noe som ser ut som to dildoer og en vannpipe stående på/ved skrivebordet er utenfor min fatteevne. 7769387[/snapback] Ja du hadde nok likt å hatt de stående på skrivebordet ditt kan e tenke meg.. Du må være bøøg? Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 to dildoer og en vannpipe Hahahahaaa.... Synes de så litt rare ut, ja. T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå