Gå til innhold

Woohoo! Ny PC-kraftpakke til spill, ca kr 20.000


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Nå har jeg mer eller mindre bestemt meg for følgende PC som jeg overhodet ikke trenger, men har siklet på lenge:

 

 

PROSESSOR: Intel Core 2 Duo E6600 2.742kr

FLOPPY: Floppydrive Alps 3.5", Black 86kr

DVD-LESER: PLEXTOR PX-130A/T3, DVD, 221kr

DVD-BRENNER: NEC AD-5170, DVD±RW, Black 285kr

SKJERMKORT: Asus EN8800GTX/HTDP/768M, PCI-E 5.116kr

SYSTEMDISK: WD Raptor 1500ADFD, 150GB, SATA, 10K 1.928kr

HØYTTALERE: Creative Gigaworks T20 2.0 28W RMS 732kr

KABINETT: Antec Performance One P180, Midi, Black 1.104kr

MINNE: Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB 2.460kr

HOVEDKORT: Asus P5N32-E/SLI/PLUS, Nforce 680I SLI 1.998kr

EKSTRADISK: WD Caviar SE16 5000KS, 500GB, SATAII 1.509kr EKSTERN DISK: WD My Book Essential USB2.0 HD, 500GB 1.476kr

CPU-KJØLER: Scythe Ninja Plus 350kr

 

TOTALT 20000kr

 

 

Kommentarer? Et vettugt valg? (rent bortsett fra at det er et økonomisk selvmål) Har tenkt å kjøre på med SLI og 4 GB RAM etter hvert. Alt skal kjøpes på shg.no som setter sammen maskinen til meg.

 

Jeg vil også overklokke litt.

Som OS vil jeg ha Vista! Har i dag XP Professional, og vil gjerne ha noe lignende. Bør jeg isåfall kjøpe Vista Home Premium?

 

 

Takker for innspill!

 

 

mvh Thorstein Korsvold

Endret av tkorsvold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, satser på en ergometersykkel med påkoblet dynamo som kan drive PCen. Med alt stashet oppi må jeg riktignok tråkke på som &%¤¤, men det får stå til...

 

 

Alternativt kan jeg jo slappe av og drikke øl foran en PC med Corsair 620HX PSU (til den nette sum av 1368 kroner)

 

Forresten, er det noen som vet om det finnes STORE eksterne disker som ikke trenger egen strømforsyning, men bruker USB-strøm (da slipper jeg enda et helsikes AC-adapter)?

 

 

T

Endret av tkorsvold
Lenke til kommentar

Jeg ville heller valgt Logitech høyttalere enn Creative sine. Etter min erfaring/mening spiller logitechhøyttalere generellt sett bedre enn Creative. Creative sine har ofte problemer med unødig sus/støy når kanalene ikke brukes (i alle fall de billigere seriene, tror du slipper dette i Gigaworks-serien).

Lenke til kommentar
Jeg ville heller valgt Logitech høyttalere enn Creative sine. Etter min erfaring/mening spiller logitechhøyttalere generellt sett bedre enn Creative. Creative sine har ofte problemer med unødig sus/støy når kanalene ikke brukes (i alle fall de billigere seriene, tror du slipper dette i Gigaworks-serien).

7766072[/snapback]

Hadde jeg vært deg, og siden du skal bruke så mye penger, så ville jeg heller gått for noen "Harman/Kardon Soundsticks"..! Har disse selv og de spiller så utrolig sinnsykt bra! :D Tror ikke jeg har hørt noen PC-høytalere spille bedre enn disse.. :thumbs:

 

Link: Harman/Kardon Soundsticks

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg, og siden du skal bruke så mye penger, så ville jeg heller gått for noen "Harman/Kardon Soundsticks"..! Har disse selv og de spiller så utrolig sinnsykt bra! :D Tror ikke jeg har hørt noen PC-høytalere spille bedre enn disse.. :thumbs:

7768429[/snapback]

 

Hvorfor i alle dager noen frivillig vil ha noe som ser ut som to dildoer og en vannpipe stående på/ved skrivebordet er utenfor min fatteevne.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Jeg ville heller valgt Logitech høyttalere enn Creative sine. Etter min erfaring/mening spiller logitechhøyttalere generellt sett bedre enn Creative. Creative sine har ofte problemer med unødig sus/støy når kanalene ikke brukes (i alle fall de billigere seriene, tror du slipper dette i Gigaworks-serien).

7766072[/snapback]

 

Har gigaworks s750 og kjenner meg absolutt ikke igjen i det du sier. Syntes lyden er strammere og mer definert i creative sitt sett i forhold til logitech sine toppmodeller. Dette er nok dog en smaksak.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg, og siden du skal bruke så mye penger, så ville jeg heller gått for noen "Harman/Kardon Soundsticks"..! Har disse selv og de spiller så utrolig sinnsykt bra! :D Tror ikke jeg har hørt noen PC-høytalere spille bedre enn disse.. :thumbs:

7768429[/snapback]

 

Hvorfor i alle dager noen frivillig vil ha noe som ser ut som to dildoer og en vannpipe stående på/ved skrivebordet er utenfor min fatteevne.

7769387[/snapback]

Ja du hadde nok likt å hatt de stående på skrivebordet ditt kan e tenke meg.. Du må være bøøg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...