Gå til innhold

Bærbar spill-pc (rundt 15-20000kr)

Anbefalte innlegg

Som topic sier trenger jeg hjelp til å finne en god bærbar pc. Denne skal brukes hovedsaklig til spill (WoW, Armed Assault), men også til film og musikk.

Lang levetid på batteriet og lav vekt er ikke noe jeg setter høyt på listen. Prisen er heller ikke det aller viktigste, men jeg vil prøve å få med flest "biggest bang for the buck" komponenter.

Ett krav jeg da setter er at den ikke bør være noe dårligere enn den stasjonære pc'n jeg har. Lister opp spec's for å gi en liten pekepinne:

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz

1 GB Ram

ATI Radeon X850 XT 256 MB

Det er vel det viktigste.

Harddisk bør være stor nok til å få plass til litt av hvert så rundt 80-100 GB skulle passe fint. Nå har jeg da lagt merke til at de fleste harddisker til bærbare har en RPM på 5400 i stedet for 7200. Har dette mye og si når man spiller?

Skal selvfølgelig ha DVD spiller, en med cd/dvd brenner er ikke å forakte.

Selv har jeg ikke så alt for mye peiling når det gjelder hva jeg bør se etter når jeg skal ha bærbar pc. Den største bragden jeg har gjort er vel å kjøpe inn komponenter og sette sammen til en stasjoner pc.

Jeg har hørt at Intel Core 2 Duo er det nyeste og beste man kan få innen prosessorer til bærbare pc'er. Er dette tilfellet, og er det stor forskjell på T7200 2.0GHz og T7600 2.33GHz? De tallene sier meg ikke så mye ettersom jeg vet omtrent ingenting om den type prosessor, så om noen kunne sammenligne den med en annen type prosessor hadde det vært midt i blinken.

Jeg har allerede tittet rundt litt hos utenlandske forhandlere som Alienware (www.alienware.co.uk) og Rockdirect (www.rockdirect.com). Har hørt de er på topp når det gjelder bærbare spill-pc'er.

Har forøverig forelsket meg litt i en Xtreme CTX Pro fra Rockdirect, men er litt skeptisk til å bestille pc fra utlanded ettersom det ville vært tragisk å måtte sende den tilbake dersom noe skulle være feil med den.

Noen som har erfaringer med Alienware/Rockdirect?

(Ett lite spørsmål som egentlig ikke har så mye med dette å gjør men dersom noen vet svaret på ville det vært greit å vite: På Rockdirect sine sider står prisen med og uten "VAT" - Jeg regner med detter er en slags moms. Spørsmålet er dersom jeg bestiller meg en pc fra UK må jeg da betale VAT OG moms?)

Ting jeg bør være obs på, bra/dårlige komponenter, forhandlere, anbefalinger - vil være meget takknemlig for alt av tips angående dette. Som sagt har jeg veldig lite peiling på hva som er bra og hva som ikke er bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå sett meg ut en Rock Xtreme CTX Pro T72 fra rockdirect.com.

Noen som har erfaringer fra å handle med de?

Også er det et lite spørsmål angående tastatur. Når jeg konfigurerer pc'n har jeg valget mellom 6 forskjellige tastaturer:

Standard UK qwerty Keyboard

Danish Keyboard

Swedish Keyboard

French Keyboard

Belgian Keyboard

German Keyboard

Hvilke av disse er lik et norsk tastatur (regner med det er det danske eller svenske) ?

Lenke til kommentar

Du har lyst på en 7200 rpm HD til en spill pc, da load/save tider er mindre enn med en 5400rpm hd.

Du ville ikke merke noe særlig stor forskjell på 2,0 ghz mot 2,3 ghz prossesor i spillene. Du får ikke så mye mer for pengene, T7200 er god nok.

Oppsettet fra rockdirect ser bra ut det, men har ikke hørt om de før.

Du bør også ta en tur innom dell.no og sjekke ut M1710 modellen. Nydelig gaming laptop, men du må ut med en 20k om du skal ha et rimelig heftig oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...