Gå til innhold

2.5 år gammel laptop, trenger mer minne

Dauemannen

Anbefalte innlegg

Jeg har en to og et halvt år gammel bærbar PC av typen Aopen 1557. Den har følgende hardware:

Pentium M 1.5 GHz

Radeon Mobility 9700 128 MB

512 MB DDR PC3200 (en blokk)

Da mengden RAM begynner å bli litt lite i flere situasjoner, tenker jeg å kjøpe meg en ekstra minneblokk. I den forbindelse har jeg et to spørsmål:

Vil det gjøre noen stor forskjell om jeg kjøper en 1024MB-blokk i stedet for på 512 MB, og vil denne være verdt prisforskjellen på (4-500 kroner)? Jeg vil uansett beholde den gamle.

Er det ellers noe spesielt jeg burde være oppmerksom på?

PC-en brukes en del til spilling, både nyere spill med bortimot minimum detaljer, og en del eldre spill. Jeg får ofte en del problemer i spill på grunn av for lite minne. Jeg merker også at det går tregt når jeg har mange programmer oppe på en gang.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en to og et halvt år gammel bærbar PC av typen Aopen 1557. Den har følgende hardware:

Pentium M 1.5 GHz

Radeon Mobility 9700 128 MB

512 MB DDR PC3200 (en blokk)

Da mengden RAM begynner å bli litt lite i flere situasjoner, tenker jeg å kjøpe meg en ekstra minneblokk. I den forbindelse har jeg et to spørsmål:

Vil det gjøre noen stor forskjell om jeg kjøper en 1024MB-blokk i stedet for på 512 MB, og vil denne være verdt prisforskjellen på (4-500 kroner)? Jeg vil uansett beholde den gamle.

Er det ellers noe spesielt jeg burde være oppmerksom på?

PC-en brukes en del til spilling, både nyere spill med bortimot minimum detaljer, og en del eldre spill. Jeg får ofte  en del problemer i spill på grunn av for lite minne. Jeg merker også at det går tregt når jeg har mange programmer oppe på en gang.

7763976[/snapback]

Om det er dual channel på den pc'en som jeg ikke tror det er vil du få noe bedre fart med to 512mb brikker. Om det lønner seg å kjøpe 1024mb brikke?, 1024mb greier seg til det meste i dag, så sant du ikke kjører mye programmer samtidig eller tunge apps. Bruker selv 1024 og har ikke tenkt å oppgradere.

Lenke til kommentar
Om det er dual channel på den pc'en som jeg ikke tror det er vil du få noe bedre fart med to 512mb brikker. Om det lønner seg å kjøpe 1024mb brikke?, 1024mb greier seg til det meste i dag, så sant du ikke kjører mye programmer samtidig eller tunge apps. Bruker selv 1024 og har ikke tenkt å oppgradere.

7767549[/snapback]

Vet ikke om den støtter dual channel, men det er uansett en førstegenerasjons centrino-pc. (de kjører da samme brikkesett, ikke sant?) Men må jeg ikke ha to helt like brikker for å kjøre dual channel (altså samme produsent og samme modell)? Jeg tror det ville litt vanskelig å finne en brikke som er helt lik min 2.5 år gamle brikke.

Tror jeg kommer til å gå for en 512MB-brikke uansett, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...