oletider Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 hei hei, skal snart til å kjøpe bil, å ender nok på en volvo 240 som første bil, men så er ikke disse bilene de sprekeste bilene orginalt. men har hørt at du ikke trenger å gjøre noe med bilen hvis ikke du skal ha mer en 204hk tror jeg det var. og 220 hk hvis du hadde ventilerte skiver foran. noen som hvet om dette stemmer? takker for svar Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 hei hei,skal snart til å kjøpe bil, å ender nok på en volvo 240 som første bil, men så er ikke disse bilene de sprekeste bilene orginalt. ok, det stemmer. men har hørt at du ikke trenger å gjøre noe med bilen hvis ikke du skal ha mer en 204hk tror jeg det var. Det stemmer ikke. Du må gjøre noe for å få ut så mye hk. ok og 220 hk hvis du hadde ventilerte skiver foran. Motoreffekten har ikke noe med om skivene er ventilert eller ikke. noen som hvet om dette stemmer? takker for svar 7763816[/snapback] Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 men har hørt at du ikke trenger å gjøre noe med bilen hvis ikke du skal ha mer en 204hk tror jeg det var. Det stemmer ikke. Du må gjøre noe for å få ut så mye hk. tror han mente man ikke trenger og gjøre noe med bilen ang godkjenning.. vet værtfall att volvo 740/760 er godkjent slik de er til 239hk, det du må gjøre er å ha litt grovere stabstag foran.. mener 240 er godkjent slik de er til 220hk, men er ikke sikker Lenke til kommentar
oletider Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 ja at hvis du monterer turbo eller trimmer motoren generelt opp til 204hk så trenger du ikke gjøre noe får å godkjenne den, og opp til 220hk hvis du har ventilerte skiver forran. noen som hvet dette? hvis jeg monterer turbo,intercooler,effektanlegg og doble webere foreksempel. og ventilerte skiver forran og ligger på 210hk. må det inn i vognkortet at jeg har montert turbo å slikt eller? må det godkjennes på en måte? noen som kan forklare? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) først må den vel typegodkjennes av Volvo, deretter bærer det til biltilsynet. husk, biltilsynet har ALLTID siste ordet når det gjelder godkjenning! dette er tatt fra vw/audi club, men gjelder vel alle bilmerker Trafikkstasjonen forlanger at et dokument skal være underskrevet av en godkjent person hos produsent eller importør, selv om det kommer på faks Endret 21. januar 2007 av Simkin Lenke til kommentar
oletider Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 så må til volvo norge da eller? å fåtypegodkjent bilen min? får så å montere turbo etter je ghar vert der eller før? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Hvorfor ikke gå for en 164 som du eventuelt monterer turbo i? Den har allerede ca. 150 forgasserhester fordelt på en 3 liters rekkesekser. Forsikring på en slik blir også billig og veiavgifta en vits da det er veteranbil. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....67066&username= Endret 21. januar 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå