Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

nytt skjermkort gir ikke bilde

Anbefalte innlegg

heisann!

jeg ble i dag den stolte eier av et nytt skjermkort. litt småstolt over å ha kjøpt et datakort for første gang og dermed tatt et skritt i retning av de datakyndiges rekker, kom jeg hjem for å innstallere dette. fyren i butikken hadde allerede satt kortet i maskinen for meg, så jeg skulle bare innstallere driverne og være good to go.

det er jeg altså ikke. når jeg slo på maskinen var det bare fargerikt flimmer på skjermen. jeg har nå måttet ta ut det nye kortet og plugge skjermen til det integrerte i hovedkortet for å kunne logge meg på nettet og forsøke å finne hva som har gått galt. det er lørdag, butikken har stengt sine telefoner, og fabrikantens webside er omtrent like lite brukerstøttende som man kunne forvente.

hva er galt og hvordan kan jeg fikse det?

skjermkortet jeg har kjøpt er en ATI radeon x1600 pro

jeg har en gammeldags analog dataskjerm, ikke en fancy lcdflatskjermwhatever.

PCen min er en typisk kampanje-på-elkjøp PC som inntill idag ikke har vært åpnet.

hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Jeg har nå måttet ta ut det nye kortet og plugge skjermen til det integrerte i hovedkortet"

7763536[/snapback]

Det integrerte skjermkortet som er på hovedkortet må deaktiveres for at ditt nye skjermkort skal fungere. Dette må gjøres i bios . Viss du prøver å sette i det nye skjermkortet, men har skjermkabelen i det integrerte, skal du kunne deaktivere det, og det nye som sitter i vil fungere (forhåpentligvis )

Erlend

Endret av VolcomStone
Lenke til kommentar

hei igjen og takk for snare svar!

problemet er nå løst. det viste seg at fyren som satt inn kortet glemte å koble det til strømforsyningen og harddisken, og nevnte ingenting om dette til meg. det var først når jeg skulle legge kortet tilbake i den antistatiske posen at jeg la merke til det store klistremerket som sa "IMPORTANT: Please note that your graphics card must be connected to your computers power supply"

etter å ha gjort det ser kortet ut til å virke. jeg har i det minste skjermbilde og bruker nå PCen med skjermen koblet til det nye kortet.

takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...