Gå til innhold

Moteportrettet omsider :D


Fulgu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er 2 ting som jeg synes kanskje kunne bli forbedret.

 

1. Hetta skygger altfor mye sånn at det meste av ansiktet er for mørkt synes jeg.

2. Du har veldig lite med dybde skarphet på bildet ditt. Det har resultert i at forskjellige deler av ansiktet ikke er i fokus.

 

Godt forsøk! :thumbup:

Lenke til kommentar

Synes dette var et bra, ganske soft, portrett. Fin blikk-kontakt med modell.

 

Bildet er ikke for mørkt på min skjerm, men kunne muligens vært litt lysere. Vet ikke hvilken blender som er brukt, men synes hele ansiket er skarpt nok.

 

Eneste lille pirk må være skyggen under nesen - den er ganske markert, men sikkert vanskelig å unngå

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Pen jente med et vakkert smil. Det er bra kontakt mellom fotograf og modell. Bildet fremstår som noe uskarpt, men det kan være på grunn av komprimering eller for hard redigering.

Lenke til kommentar

Mye av det dere har nevt la jeg selv med da jeg la bildet ut på photosight, fokusdybden er forsåvidt grei i mine øyne, men jeg har bommet og lagt fokus foran øynene, mer på hetta\jakka. Derav litt uskarpe øyne. Selv synes jeg komposisjonen også er litt kjedelig.

 

Mr.Berg og Litejk:

Når det gjelder smoothing av hud har dette litt med kategorien å gjøre, det er ikke ment som ett normalt portrett av jenta..

 

Har ikke EXIF her jeg sitter nå, men det dreier seg om ett Sony A100 med Minolta 50mm satt til F/2

Lenke til kommentar
Pen dame blir pent bilde

7771594[/snapback]

ikke nødvendigvis

7771617[/snapback]

 

...som oftest... :D

7771646[/snapback]

Bildet var pent, men dama var langt ifra pen på dette bildet, så det stemmer nok ikke her.

 

Men likte bildet som sagt, godt fargevalg, og syntes ikke skyggene i ansiktet var ødeleggende. Litt overdrevet jobb i photoshop på ansiktet. Ble for glatt og matt i forhold til resten av bildet for min del.

Lenke til kommentar
Pen dame blir pent bilde

7771594[/snapback]

ikke nødvendigvis

7771617[/snapback]

 

...som oftest... :D

7771646[/snapback]

Bildet var pent, men dama var langt ifra pen på dette bildet, så det stemmer nok ikke her.

 

Men likte bildet som sagt, godt fargevalg, og syntes ikke skyggene i ansiktet var ødeleggende. Litt overdrevet jobb i photoshop på ansiktet. Ble for glatt og matt i forhold til resten av bildet for min del.

7771673[/snapback]

 

 

Du er vell ikke homo eller jente :hmm: ? No affence.... :)

 

Jeg er ikke enig i at det ble unaturlig i ansiktet. Det virker litt som uåpnåelig/engleaktig/perfekt. Kunne muligens vært reklame for rynkekrem, men men... Jeg syns den glatte huden passet bra, men så er ikke jeg noen portrettfotograf.

Lenke til kommentar
men fant jenta alt annet enn tiltrekkende.

 

 

7771708[/snapback]

Hva faen?!?

Dette er vel en site for kritikk av BILDER, og ikke utseende til folk? Skjerpings folkens, dette er TULL og ødelegger tråden! :nei:

 

Synes det er et greit portrett, men enig med at fokus skulle vært med på øynene, og helst litt mer lys i ansiktet.

Godt jobba

Lenke til kommentar
men fant jenta alt annet enn tiltrekkende.

 

 

7771708[/snapback]

Hva faen?!?

Dette er vel en site for kritikk av BILDER, og ikke utseende til folk? Skjerpings folkens, dette er TULL og ødelegger tråden! :nei:

 

Synes det er et greit portrett, men enig med at fokus skulle vært med på øynene, og helst litt mer lys i ansiktet.

Godt jobba

7771871[/snapback]

 

Det blir på en måte kritikk av bildet også. Det er ikke alle bilder som er like fine selv om alt teknisk er gjort bra, noen ganger er ikke modellen "pen", (nok i mangel på bedre ord.)

Alle har forkjellige meninger, og man diskuterer de med andre. Jeg syns bildet er bra gjennomført, samt god kontakt mellom fotograf og modell.

 

Ang. dette med hud og glatte flater. Jeg vet ikke med dere, men jeg har sett noen bilder fra "Top Model" og kan ikke si at alle skinnene er like rynkete som normalt. Det er nok lagt en liten jobb bak pc'n og litt smuthing av skinn og rynker.

"Top model" er en modell konkuranse, men mye av det de bruker er moteklær, og de poserer for motedesignere, så ikke si at det er to forskjellige ting mellom "top model" og motebilder. :nei::)

 

Marius

 

Ps. Om innlegget mitt er såkalt avsporing så si fra! Vil ikke ha enda en moderator på nakken. :ermm:

Lenke til kommentar
men fant jenta alt annet enn tiltrekkende.

 

 

7771708[/snapback]

Hva faen?!?

Dette er vel en site for kritikk av BILDER, og ikke utseende til folk? Skjerpings folkens, dette er TULL og ødelegger tråden! :nei:

 

Synes det er et greit portrett, men enig med at fokus skulle vært med på øynene, og helst litt mer lys i ansiktet.

Godt jobba

7771871[/snapback]

 

Det blir på en måte kritikk av bildet også. Det er ikke alle bilder som er like fine selv om alt teknisk er gjort bra, noen ganger er ikke modellen "pen", (nok i mangel på bedre ord.)

Alle har forkjellige meninger, og man diskuterer de med andre.

 

Marius

 

Ps. Om innlegget mitt er såkalt avsporing så si fra! Vil ikke ha enda en moderator på nakken. :ermm:

7775293[/snapback]

 

Man diskuterer ikke direkte utseendet til en person i en setting slik som dette, det blir for dumt.. det skjønner du..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...