Loke_h Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Da har jeg fått over et nyere image. Alt er nå som det skal, men en ting lurer jeg litt på: Hva tror du er beste stripe størrelse? Mange sier at et forhold 1:4 med clusterstørrelsen til NTFS (4K) er bra, altså 16K. Jeg prøvde med det først, nå prøver jeg med 8K siden jeg tenkte at det for det meste er småfiler som aksesseres.. Det er jo tross alt OS og programmer som ligger på arrayet nå, og det sies at desto mindre filer, desto mindre stripe størrelse bør man ha..... Men hva mener du? 7796852[/snapback] Dette er noe du bør teste ut selv. Tidligere versjoner av Windows brukte veldig mange små filer. I dag er filene noe større. Jeg vet rett og slett ikke hva som vil være raskest for deg. Jo mindre størrelse jo mer må du veksle mellom hd-er. Kjør en test på hastigheten før og etter og så tester du evnt. 32K om det blir verre. Lykke til. Driver med overklokking nå.. Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Da har jeg fått over et nyere image. Alt er nå som det skal, men en ting lurer jeg litt på: Hva tror du er beste stripe størrelse? Mange sier at et forhold 1:4 med clusterstørrelsen til NTFS (4K) er bra, altså 16K. Jeg prøvde med det først, nå prøver jeg med 8K siden jeg tenkte at det for det meste er småfiler som aksesseres.. Det er jo tross alt OS og programmer som ligger på arrayet nå, og det sies at desto mindre filer, desto mindre stripe størrelse bør man ha..... Men hva mener du? 7796852[/snapback] Dette er noe du bør teste ut selv. Tidligere versjoner av Windows brukte veldig mange små filer. I dag er filene noe større. Jeg vet rett og slett ikke hva som vil være raskest for deg. Jo mindre størrelse jo mer må du veksle mellom hd-er. Kjør en test på hastigheten før og etter og så tester du evnt. 32K om det blir verre. Lykke til. Driver med overklokking nå.. 7799338[/snapback] Ah. Da får du ha lykke til med klokkinga da! Hva klokker du forresten? Og: Har du noen tips på hvilke benchmarks jeg skal bruke? HDTach? Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Da har jeg fått over et nyere image. Alt er nå som det skal, men en ting lurer jeg litt på: Hva tror du er beste stripe størrelse? Mange sier at et forhold 1:4 med clusterstørrelsen til NTFS (4K) er bra, altså 16K. Jeg prøvde med det først, nå prøver jeg med 8K siden jeg tenkte at det for det meste er småfiler som aksesseres.. Det er jo tross alt OS og programmer som ligger på arrayet nå, og det sies at desto mindre filer, desto mindre stripe størrelse bør man ha..... Men hva mener du? 7796852[/snapback] Dette er noe du bør teste ut selv. Tidligere versjoner av Windows brukte veldig mange små filer. I dag er filene noe større. Jeg vet rett og slett ikke hva som vil være raskest for deg. Jo mindre størrelse jo mer må du veksle mellom hd-er. Kjør en test på hastigheten før og etter og så tester du evnt. 32K om det blir verre. Lykke til. Driver med overklokking nå.. 7799338[/snapback] Ah. Da får du ha lykke til med klokkinga da! Hva klokker du forresten? Og: Har du noen tips på hvilke benchmarks jeg skal bruke? HDTach? 7799385[/snapback] Holder vel den da.. Skal teste mitt gamle system uten RAID nå og se hva jeg får på den.. Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Ok, I see. Good luck Edit: Tar bort all denna quotinga. Det er jo bare vi som prater her så whats the point Endret 25. januar 2007 av morten_s Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) :!: Blir ikke så mye å lese da... Overklokker et gammelt skjermkort... Fikk 18,9 MB/s på en USB 2.0 Egentlig S-ATA 300, men kjører på USB 2 nå. Teste systemdisk nå.. Burde vel egentlig slått av alt av nedlasting da.. For å få bedre score. Endret 25. januar 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Gammalt system, SATA 300? Jaja.... fins vel dem som oppgraderer kjappere enn meg her i verden også.. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Disken er ny den. Men pc-en er gammel.. Derfor bruker jeg USB-2 foreløpig. Har e-SATA støtte på externt kabinett. CPU er fra starten av dette århundret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå