Gå til innhold

noen skikkelige basslåter ?

EspenFe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pendulum - Slam

Hver gang jeg skal sjekke ut basslyden i ulike avspillingsmedier, både fysisk og digitalt, spiller jeg av denne låta. Den starter med en såpass grom bass som bare de dyreste lydavspillingsanlegg har mulighet til å spille av i full blomst, er jeg redd for. Men grunnet låta "in medias res" og selve lydbildet, funker den godt for å prøve ut, i alle fall. Den første delen av låta er best, altså delen før D'n'B-en setter inn ;)

Lenke til kommentar
Pendulum - Slam

Hver gang jeg skal sjekke ut basslyden i ulike avspillingsmedier, både fysisk og digitalt, spiller jeg av denne låta. Den starter med en såpass grom bass som bare de dyreste lydavspillingsanlegg har mulighet til å spille av i full blomst, er jeg redd for. Men grunnet låta "in medias res" og selve lydbildet, funker den godt for å prøve ut, i alle fall. Den første delen av låta er best, altså delen før D'n'B-en setter inn ;)

7764625[/snapback]

Takker :D

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Les Claypool er tidenes beste bassist. Han har bla. spilt bass i 'Primus', og i albumet 'Pork Soda' får han virkelig vist sine ferdigheter. Hør på 'My Name Is Mud'. Den er genial. I tillegg til bassforsterkeren har han ofte satt en mikrofon over strengene, slik at man også hører litt av den akustiske lyden av strengene. Utrolig tøft. Søk 'My Name is Mud' på en eller annen filmside og se musikkvideoen.

Lenke til kommentar
Pendulum - Slam

7764625[/snapback]

Takker :D

7764640[/snapback]

Cun kom meg i forkjøpet, men QFT. Denne låta er så hårete som det kan få blitt. :devil::love:

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg Les Claypool er tidenes beste bassist. Han har bla. spilt bass i 'Primus', og i albumet 'Pork Soda' får han virkelig vist sine ferdigheter. Hør på 'My Name Is Mud'. Den er genial.

7766031[/snapback]

Praxis er heller ikke borte vekk når det gjelder Bass i sanger, og er kanskje på mange måter det bandet jeg vet om som ligner mest på Primus. Det meste av begge bandene er fint hva det gjelder bass.

:)

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Pendulum - Slam

7764625[/snapback]

Herresatan så bra sang :D

kjenner trommehinnene danse til bassen :p

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Personlig synes jeg Les Claypool er tidenes beste bassist. Han har bla. spilt bass i 'Primus', og i albumet 'Pork Soda' får han virkelig vist sine ferdigheter. Hør på 'My Name Is Mud'. Den er genial. I tillegg til bassforsterkeren har han ofte satt en mikrofon over strengene, slik at man også hører litt av den akustiske lyden av strengene. Utrolig tøft. Søk 'My Name is Mud' på en eller annen filmside og se musikkvideoen.

7766031[/snapback]

ja enig med deg! claypool har det med skikkelig bass... liker tommy the cat jeg da;)

uansett, vi har jo billy sheehan også. han kan sakene sine med skikkelig bass! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...