Xqtor Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Har handlet en RAM-brikke som skal være lik den jeg har fra før (d.v.s. en Original 256MB SDRAM PC133), men problemet er at den nyeste ikke teller opp mer enn 128 MB. Den nyeste er single-side (heter det det?) - chip'er kun på den ene siden av brikken. Den gamle har chip'er på begge sider. Den eldste fungerer som fy, og hovedkortet (ASUS K7M) støtter moduler opp til 512MB og maksimalt 1,5 GB minne. Leverandøren mener det er PC'n min det er noe feil med, jeg holder en knapp på dårlig RAM. Flere jeg har snakket med mener at det IKKE betyr noe om RAM'en er single- eller doublesided. Jeg har ingen detaljkunnskap på dette - noen som vet? Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Nei Ram er Rum.......... Ram er berre eit pseudonym Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 18:19, skrev Xqtor:Har handlet en RAM-brikke som skal være lik den jeg har fra før (d.v.s. en Original 256MB SDRAM PC133), men problemet er at den nyeste ikke teller opp mer enn 128 MB. Den nyeste er single-side (heter det det?) - chip'er kun på den ene siden av brikken. Den gamle har chip'er på begge sider.Den eldste fungerer som fy, og hovedkortet (ASUS K7M) støtter moduler opp til 512MB og maksimalt 1,5 GB minne.Leverandøren mener det er PC'n min det er noe feil med, jeg holder en knapp på dårlig RAM.Flere jeg har snakket med mener at det IKKE betyr noe om RAM'en er single- eller doublesided.Jeg har ingen detaljkunnskap på dette - noen som vet? Hvis PC'n støtter moduler på opp til 512MB double sided så skal den også støtte 256MB single sided. Men jeg vet det kan være brikker som er inkompatible me enkelte chipsett og hovedkort. Hvis det er tilfelle bør selger opplyse om det. Hvis de har utelatt den infoen, kan du sikkert kreve å få bytte den i en "tilsvarende eller bedre brikke" i hht. kjøpsloven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå