Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venner, sosialt samvær og mangelen på det


Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg kjenner meg dessvere veldig godt igjen i trådstarters problemstilling.

 

Det er som regel jeg som er nødt til å ta intiativ til kontakt med de jeg liker. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det. De sier alltid ja til forslagene mine og det virker som de trives i mitt selskap. Men det er utrolig lite motiverende når de sjelden kontakter meg. Kanskje jeg rett og slett har større behov for å sosial omgang med andre mennesker - og at det også er tilfelle for trådstarter.

Lenke til kommentar

Meget mulig. Begynner bare å lure på om jeg heller skal bli arbeidsnarkoman en stund fremover.. det sosiale er jo på rævva uansett. Hoppe i lastebilen og bli der noen uker i slengen.

Lenke til kommentar

musikk for.eks er en fin måte å skaffe venner på...

bare å begynne å snakke med noen som har samme musikk smak og du har plutselig masse å snakke om..

hvis du har noen spesielle interesser kan du også følge opp det osv..

 

men det værste du kan gjøre er å drive og mase på folk hele tiden!

bare drit i dem ! hvis de ikke kontakter deg etter en stund så er de ikke dine venner lenger... venner er lett å finne

Lenke til kommentar

Hva med å flytte i et bokollektiv? Har aldri hatt massevis med venner ,men det hender jo at de inviterer meg med på diverse ting. Det varierer egentlig veldig.

 

Etter å ha bodd på leilighet i noen år fant jeg ut at jeg ville prøve å bo i kollektiv (er 21) og trives iallefall for øyeblikket med det. Det er nesten som å bo på et galehus , alltid noe som skjer osv. Blir invitert på voirs , samt folk stikker innom for å si hallo osv. Er også meget forskjellige mennesker. En 28 gammel kokk , 34år gammel arkitekt , 1 arbeidsledig , en som er i siviltjeneste og meg..

 

Det er vanskelig å møte venner.. Veldig vanskelig :(

Lenke til kommentar

Det ser jeg ikke på som ett alternativ. Er 22 år, i full jobb, og en mengde ting og tang, som regel er jo ett kolektiv ikke noe mere enn en hybel, så trenger noe som er litt større en ett kolektiv da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...