Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venner, sosialt samvær og mangelen på det


Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følte det slik før jeg også, alltid jeg som tok kontakt og det var ikke alltid at vennene tok kontakt når de skulle finne på noe.

 

 

 

Nå driter jeg mer i dem, og da skal de ofte finne på noe med meg!

 

Trur det har mye med at nå lar jeg bare vennene mine være akkurat som de vil, tror jeg presset meg på dem for mye før.

Veldig viktig å komme med god energi når du er i nærheten av dem, og prøv å være litt "cool" når du snakker med dem.

husk "A friend is someone who gives you total freedom to be yourself"

Lenke til kommentar
Du sier noe der.. får vel bare la være å ta kontakt med de på en stund.. så får jeg se hvordan det går..

7764211[/snapback]

 

 

Jeg syns kameratene dine er dårlige venner, sorry.

 

Altså, dra til de? Nyter du alkohol til tider ? Ha en fest sammens med de, da er det mye prat, mye morro.

 

Kan kanskje ta litt pause, ja, men prøv å få til en sammenkomst ! Å luke vekk venner fordi ja, de er dårlige venner, som jeg har masse, masse av, hjelper ikke. Det gjelder å få de som suger energi, som ikke gir noenting tilbake, at du begynner å suge deres energi istede.

 

At jeg syns vennene dine var dårlige, var kanskje litt hardt å gå ut med, men det er et slikt bilde du skaper av de. Venner som ikke tar kontakt, spør hvordan du har det, spør om ting, vil vite av deg, av ren og skjær omtenksomhet er flate meg ikke venner for 50øre.

Lenke til kommentar

Jeg har det sånn akkurat nå, må tidlig opp og kommer sent hjem, orker derfor ikke å sosialisere meg så mye som jeg gjorde tidligere. Har heller ikke bil, så jeg kommer meg ikke så lett rundt. Jeg prøver allikevel å holde kontakt med folk på msn, men det er ikke alltid at jeg orker. Jeg har også en samboer jeg skal ta hensyn til, så dagene går. Det er flere kompiser det er måneder siden jeg har prata med og møtt. Shit happens, men jeg må snart ta i et tak å få truffet folk.

Lenke til kommentar

Å føle seg avvist av de du regner som venner er ingen god følelse. Har du noen spesielle/sære trekk som du tror kan ha støtet dem vekk? Hvis du har f.eks fått høre 'Du er så masete!' noen ganger før, så kan det være at de også synes det. Analyser deg selv, prøv å finne ut om du har noen personlighetstrekk som kan være..ehm..skremmende.

Lenke til kommentar
Å føle seg avvist av de du regner som venner er ingen god følelse. Har du noen spesielle/sære trekk som du tror kan ha støtet dem vekk? Hvis du har f.eks fått høre 'Du er så masete!' noen ganger før, så kan det være at de også synes det. Analyser deg selv, prøv å finne ut om du har noen personlighetstrekk som kan være..ehm..skremmende.

7766977[/snapback]

 

 

Det er det som er, har ikke fått noen tilbakemeldinger på om at jeg er masete av noe slag.

Som regel sender jeg en SMS for å høre hva de styrer med, og får jeg ikke svar.. tar jeg av og til å ringer dem.. går ikke lengre enn det.. Da har jeg gjort det jeg kan for å ta kontakt.. Vil ikke kalle det mas egentlig..

Lenke til kommentar

Det er det som er, har ikke fått noen tilbakemeldinger på om at jeg er masete av noe slag.

Som regel sender jeg en SMS for å høre hva de styrer med, og får jeg ikke svar.. tar jeg av og til å ringer dem.. går ikke lengre enn det.. Da har jeg gjort det jeg kan for å ta kontakt.. Vil ikke kalle det mas egentlig..

7767008[/snapback]

 

Alle som er litt sympatiske ville ikke ha gått til deg og sagt at du er masete. Mye blir sagt indirekte. Hvis det hele tida er deg som tar initiativ og som står for hele samtalen, så er dette et tegn på at motparten ikke er like interessert. Det er ganske unødvendig å ringe etter å ha sendt en sms (med unntak i en nødstilfelle), dette sier bare at du ikke har noe bedre å finne på enn å vente på svaret deres.

Lenke til kommentar

som jeg sier, av og til.. og vennene mine har en tedens til å lese meldingen for så å svare 5-6 timer senere.. derfor ringer jeg av og til...

Men er fortsatt en ting jeg ikke ville kalt masing. Da er de veldig hårsåre iallefall..

men men.. får finne noen andre og bedre venner.

Lenke til kommentar

Det er ikke bra å være for sosial. En fyr på skolen min prater konstant, han holder aldri munn, han hører aldri godt nok på hva folk sier, han vil ha alle han kjenner ut på fest, han klarer aldri å slappe av i en samtale, han klarer aldri å ha litt stillhet når han er sammen med andre osv... Det er rett og slett stressende å prate med han.

 

Det er ikke lett å ha de perfekte vennene som du hadde på barne- og ungdomsskolen livet ut, folk forandrer seg.

Lenke til kommentar

Nei, å være for sosal er jo ikke bra..

Mitt problem har vel alltid vært det at jeg ikke har hatt noe særlig med kamerater opp igjennom årene.. har som oftest driftet alene rundt om kring.

 

Er det noen av dere som vet hvilke aktiveter som finnes her i Tromsø, og evt. linker til de ?

Lenke til kommentar

Jeg hadde en "bestevenninne" som var sånn. Jeg følte at det bare var jeg som tok kontakt for å finne på ting, hun sa (for jeg pratet med henne) at "det var bare sånn hun var." Hun spurte aldri meg om å finne på noe, det var få ganger det skjedde hvertfall, men vi hadde det veldig koselig når vi var sammen.

En annen "god" venninne av meg testet jeg å ikke sende melding til eller ta kontakt med for å finne på noe. Det tok nesten to måneder før hun tok kontakt av seg selv for å finne på noe.

 

Så min erfaring er at de beste vennene er de som bryr seg av seg selv, og tar kontakt selv for å finne på noe. For de er interessert i å være sammen med deg, uten at du trenger å mase på dem.

Lenke til kommentar
Det er ikke bra å være for sosial. En fyr på skolen min prater konstant, han holder aldri munn, han hører aldri godt nok på hva folk sier, han vil ha alle han kjenner ut på fest, han klarer aldri å slappe av i en samtale, han klarer aldri å ha litt stillhet når han er sammen med andre osv... Det er rett og slett stressende å prate med han.

 

Det er ikke lett å ha de perfekte vennene som du hadde på barne- og ungdomsskolen livet ut, folk forandrer seg.

7770142[/snapback]

 

 

Kan hende gutten har en type for Adhd da, feks ADD, hypervansker, bare uten konsentrasjonsvansker. Eller som du sier, så tar han opp lite hva andre sier, så kan hende han har adhd og ikke tar pillene sine feks.

 

Et sosialt liv forandrer seg, og mange ganger er det nedturer i det, som alt annet her i verden. Eneste er å prøve å forhindre nedtrekk, og leve med det. Som de "down there", eller "down under" sier, "Shitt happens, deal with it".

Endret av Hurt
Lenke til kommentar

jeg har vel egentlig samme problemet..

jeg går på vidergående nå og har vel ca 0 venner i klassen, er ganske innadvendt. men når jeg prøver å starte en samtale med andre så pleier jeg som regel å få ett svar som har kun en stavelse.(spesiellt med guttene i klassen(er gutt selv)) og sitter igjen med følelsen av at det er noe jeg gjør feil..

 

og de vennene jeg har er ganske like som "Guest" sine, og føler jeg må presse meg innpå dem for å vere med dem..

Endret av Vizard5
Lenke til kommentar
jeg har vel egentlig samme problemet..

jeg går på vidergående nå og har vel ca 0 venner i klassen, er ganske innadvendt. men når jeg prøver å starte en samtale med andre så pleier jeg som regel å få ett svar som har kun en stavelse.(spesiellt med guttene i klassen(er gutt selv)) og sitter igjen med følelsen av at det er noe jeg gjør feil..

 

og de vennene jeg har er ganske like som "Guest" sine, og føler jeg må presse meg innpå dem for å vere med dem..

7804791[/snapback]

 

Kanskje guttene i klassen din er "tards"? Kanskje de faktisk ikke er verd å ha som venner? Jeg vet absolutt at dette kan høres dumt ut, men folk er rare.

 

Er du rar, oppfører deg merkelig, er du nerd, skolelys eller noe:P Dette er absolutt ment som en spøk. Det jeg faktisk lurer på er om du har havnet i en klasse som allerede har en "klikk", slike "klikker" kan det være vanskelig å trenge inn i. Det er dessverre slik at noen mennesker liker vi, andre liker vi ikke, vi kan somregel ikke tvinge hverandre til å like noen vi ikke liker heller.

 

Folk som treffer meg som jeg ikke liker, noe jeg merker før de har åpna munnen somregel, merker det. Ikke at jeg lapper til noen, eller er frekk, men de merker det nok på tonefallet mitt. Dette skjer uten at jeg merker det selv...

Lenke til kommentar

Gi beskjed. Jeg fikk selv beskjed fra en kompis av meg. Han var møkklei av å ringe meg hele tiden å spørre om vi skulle finne på noe uten å få noen telefon tilbake.

Må si jeg følte meg utrolig dum der og da men etter å ha snakket litt sammen så fikk vi en ordning på det. Nå skal det sies at grunnen til at jeg ikke ringte var rett og slett at jeg regnet med at han skulle ringe dersom det var noe. Hadde det også så travelt med jobb at dersom han ikke ringte så jobbet jeg.

 

Uansett så er jeg blitt flinkere nå å ringe venner og reise på besøk, men jeg måtte bli "vekket" :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et lignende problem i alle år. Fant ut etter hvert noen faktorer det kunne komme av, men det som har skjedd kommer jo ikke tilbake. Men en ting jeg prøver å gjøre, som faktisk har hjulpet meg, er å være mer selektiv når jeg velger venner. D.v.s. jeg er blitt mer kresen. Man får da færre, men nærere venner. I hvertfall er det min erfaring. Kanskje har det noe med at man ikke smører fritiden for tynt utover på mange venner, som da får litt hver, men istedet ofrer mer tid på de vennene man har. Kanskje har det også noe med det at man tenker mer over hvilke kvaliteter man ønsker å se i en god venn, når seleksjonen blir litt mer bevisst.

Lenke til kommentar

Eneste jeg sender meldinger med er jenter. Min kamerater prater jeg ikke med ellers om vi skal faktisk finne på noe. "skjera", "hva gjør du på" osv blir sendt/fått av jenter på mobiln/msn hoss meg.

 

Mine venner er kjedlige og sitter mye framfor datan, eller jobber (som meg sjøl)

Lenke til kommentar
jeg har vel egentlig samme problemet..

jeg går på vidergående nå og har vel ca 0 venner i klassen, er ganske innadvendt. men når jeg prøver å starte en samtale med andre så pleier jeg som regel å få ett svar som har kun en stavelse.(spesiellt med guttene i klassen(er gutt selv)) og sitter igjen med følelsen av at det er noe jeg gjør feil..

 

og de vennene jeg har er ganske like som "Guest" sine, og føler jeg må presse meg innpå dem for å vere med dem..

7804791[/snapback]

 

Kanskje guttene i klassen din er "tards"? Kanskje de faktisk ikke er verd å ha som venner? Jeg vet absolutt at dette kan høres dumt ut, men folk er rare.

 

Er du rar, oppfører deg merkelig, er du nerd, skolelys eller noe:P Dette er absolutt ment som en spøk. Det jeg faktisk lurer på er om du har havnet i en klasse som allerede har en "klikk", slike "klikker" kan det være vanskelig å trenge inn i. Det er dessverre slik at noen mennesker liker vi, andre liker vi ikke, vi kan somregel ikke tvinge hverandre til å like noen vi ikke liker heller.

 

Folk som treffer meg som jeg ikke liker, noe jeg merker før de har åpna munnen somregel, merker det. Ikke at jeg lapper til noen, eller er frekk, men de merker det nok på tonefallet mitt. Dette skjer uten at jeg merker det selv...

7839949[/snapback]

kan vel kanskje inrømme at jeg er litt nerd ja :p . Men som sagt er jeg ganske innadvendt og de store samtale-emnene blant guttene i klassen er fotball og fyll, og jeg er overhode ikke interesert i fotball og drikker ikke heller så jeg deltar ikke så aktivt i de samtalene nei..

 

Et annet problem er at når jeg er med folk jeg ikke kjenner så godt blir jeg ganske usikker og tenker lenge på ting jeg kan si.. noen ganger så lenge at samtale-emnet har skiftet.

 

Og når jeg tenker meg om så er det vel noen i klassen med sånne "klikker" som du sa..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...