torgeiro Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Min litt over to år gamle fujitsu siemens amilo 1425 er i trøbbel. Denne gangen er det tastaturet som er fullstendig steindødt. Det som skjedde var følgende: Maskinen sto på og brukte batteri - gikk i hvilemodus. Når den ble vekket igjen var tastaturet umulig å få liv i. Tastaturet fungerer hverken i bios (dvs oppstart) eller i windows. Det får meg til å tenke at dette er et hardware problem (en løs ledning eller noe) men måten problemet oppsto på, får meg til å tenke software. Noen med tips? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 prøvd å koble til ett usb-tastatur (om du har for hånden)? Og evt prøve andre løsningsmetoder ved hjelp av det Lenke til kommentar
torgeiro Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 prøvd å koble til ett usb-tastatur (om du har for hånden)? Og evt prøve andre løsningsmetoder ved hjelp av det 7763159[/snapback] det er prøvd og fungerer. men kommer ikke noe nærmere å få det integrerte tastaturet til å funke av den grunn. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 finner du tastaturet i enhetsbehandling? Lenke til kommentar
torgeiro Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Det kommer opp, og maskinen forteller meg artig nok at alt fungerer som det skal. Og at tastaturet er tilkoblet. Lenke til kommentar
torgeiro Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Eh....jeg skrudde opp skiten nå - og klarte ikke å komme til keyboard tilkoblingen på motherboardet...skuffa lukket jeg den igjen - og nå funker det.... aner ikke hva som har skjedd.... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Minner litt om en bærbar jeg fikk i hånda på jobb. Denne hadde merkelige symptomer: I notepad/annen tekstbehandler 1. Når man trykka <enter>, så kom det et linjeskift + bokstaven m 2. ved å trykke m kom det fiffig nok en m og et linjeskift. 3. <backspace> ble til en y. 4. N ble til et trykk på <tab> + bokstaven n Jeg sjekka alt av innstillinger og installerte hele sulamitten på nytt siden jeg tenkte at det var noe softwarerelatert. Dette hjalp ikke. Skrudde den opp, kikka på kabelen som gikk fra tastaturet og til hovedkortet, satte på plass og skrudde til. Plutselig så virka det:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå