Gå til innhold

Intern eller Ekstern harddisk til bruk av spill?

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke så veldig mye om dette så derfor spør jeg her :)

Jeg trenger mer lagringsplass til musikk og spill, jeg har mest lyst til å kjøpe en Ekstern Harddisk(siden den er lettest å koble opp). Men noen sier at eksterne går tregere enn interne, når det gjelder spilling. Er det noen betydelig forskjell eller burde jeg da kjøpe intern harddisk?

Endret av DMAndre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har søkt og funnet lignende diskusjoner, men problemet med de er at noen sier ''at bare loadingen tar bare litt ekstra tid, men det påvirker ikke noe annet'' og andre sier '' at det kan bli hakkete ved enkelte spill''

hva er det som er riktig? Eller kommer det ann på harddisken?

Lenke til kommentar

På min bærbare så har jeg eSATA, funker mye bedre enn den interne. Jeg har alle spill på den eksterne disken. Dette letter jobben for den interne. Nå skal det jo sies at dette er en bærbare PC og ytelsen på den interne disken der er mye dårliger. Skal du ha en ekstern disk, så gå for eSATA. Yter så godt som like bra som en intern disk.

Siden du skal bruke den som disk du kan flytte rundt, så vær sikker på at du kjøper deg en ekstern disk med eSATA og USB, så kan du bare koble den til hos en venn med USB når du trenger det.

Kjøp deg f.eks et kabinett: Akasa Integral P2

Så kjøper du deg bare en disk du vil ha i den, og en bracket til å ha bak på PC'n slik at du får uttak for eSATA. Du må da ha SATA på PC'n din fra før.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...