Gå til innhold

Store lår av spinning?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke spinning gir store lår nei. Spinning er i hovedsak meget rask bevegelig utholdenhetstrening, og da vil musklene strammes opp,fettet forsvinne og muskelkonturene komme bedre frem.

Nesten all trening vil i hovedsak bedre symmetrien og stramme opp.

Lenke til kommentar

Vanlig spinning gir deg ikke store lår. Du skal heller ikke være redd for om det kommer litt mer muskler, det ser på 97% av alle jenter fint ut dersom de trener og strammer opp litt. Spinning er sunt, bra og veldig kjekt, og du vil ikke ende opp med lår som en bodybuilder. Du er jente i tillegg, noe som sakker muskelveksten enda mer.

Lenke til kommentar
Jeg har begynt med spinning, men er redd for å få store, muskuløse lår av det. Jeg vil heller ha lange, slanke muskler. Går på yoga og pilates i tillegg. Er det noen som vet om spinning gir store lår?

7762684[/snapback]

Spinning gir like store lår som sykling... ;) Noen tror at de kan få Lance Armstrong lår av å drive kun med sykling. Regel nr 1. for å bygge store muskler er stort sett mellom 7-12 repetisjoner. Tell over gangene du sykler, så du ikke overstiger 12 reps

Lenke til kommentar

Så klart vil låra vokse hvis du sykler mange timer om dagen, men hvis det er snakk om 40 minuter spinning 1-2 ganger i uka vil du få slanke lår med muskler.

Må tenke på, som nevnt over at Lance sykler opp mot 2000 timer i året(mener jeg å ha hørt), og det gir ca 5-6 timer om dagen. Dette vil så klart gi større muskler, uten at en tar knebøy, men ikke like store som om en skulle hatt 5-6 timer knebøy om dagen.....

Lenke til kommentar
Så klart vil låra vokse hvis du sykler mange timer om dagen.

7763894[/snapback]

Du kan bli mere ripped på bena og litt sterkere i bena. Men at bena vokser tviler jeg på.

For at musklene skal gidde å vokse trenger den mere vektmotstand.

Lenke til kommentar
Så klart vil låra vokse hvis du sykler mange timer om dagen.

7763894[/snapback]

Du kan bli mere ripped på bena og litt sterkere i bena. Men at bena vokser tviler jeg på.

For at musklene skal gidde å vokse trenger den mere vektmotstand.

7763972[/snapback]

En får jo sykkel med motstand da. Men jeg skal slutte å argumentere for synet mitt her, for jeg er ikke ekspert på området muskelbygging. Snakker bare om litt hva jeg tror og som virker logisk.

Lenke til kommentar
Så klart vil låra vokse hvis du sykler mange timer om dagen, men hvis det er snakk om 40 minuter spinning 1-2 ganger i uka vil du få slanke lår med muskler.

Må tenke på, som nevnt over at Lance sykler opp mot 2000 timer i året(mener jeg å ha hørt), og det gir ca 5-6 timer om dagen. Dette vil så klart gi større muskler, uten at en tar knebøy, men ikke like store som om en skulle hatt 5-6 timer knebøy om dagen.....

En får jo sykkel med motstand da. Men jeg skal slutte å argumentere for synet mitt her, for jeg er ikke ekspert på området muskelbygging. Snakker bare om litt hva jeg tror og som virker logisk.

7764002[/snapback]

Hvis du ikke aner hva du snakker om (Det viser du helt tydelig at du ikke gjør, siden du kommer med såpass bombastiske påstander som i tillegg er feil) :no:

Lance får IKKE megalår av sykkeltreningen, jeg kan love deg at han har vekttrening i tillegg til sykling (i tillegg til at det er bra sikkert at han får noen sukrede piller, selv om han blånekter for det)

Det du sier er omtrent det samme som å si at en langdistanseløper får megaføtter av all treningen... :roll: For jeg har jo sett langdistanseløpere med enorme lår/legger før.... åjada.... :nei: De trener nok ganske mange timer om dagen de også, kanskje de trener feil?

Du får ikke større lår/legger av å sykle enn du gjør av å jogge.... Du vil muligens miste fett, bli mer definert... Men å få enorme lår ? Nei... Det virker ikke logisk i det hele tatt... ikke litt engang. Tenk nøye igjennom dette : Hvis kroppen din blir fortalt at den skal ha utholdende fysisk aktivitet LENGE, hvordan vil den da tilpasse seg ? Vil den da lage

1 : Store muskler som er tunge å dra med seg,

eller vil den

2 : Lage en lett, muskulatur som er utholden og lettere å dra med seg.

Det er en grunn for at kortistanseløpere bruker å være enormt mye mer kraftig enn 10 000 meters løpere.

Lenke til kommentar
Få inn noen bilder av han godeste Ådne Søndrål når han var på topp..

der snakker vi tykke lår som er proppa med muskler ;)

7770315[/snapback]

Og han trente sikker mye knebøy og utfall :)

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...