Darth Kjell Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Vurderer å kjøpe ny PC nå, og jeg lurer litt på enkelte komponenter. Først litt om bruksområde: WoW er det viktigste, men det skal gå greit uansett. Ellers har jeg tenkt å spille Armed Assault og enkelte sims (Silent Hunter o.l). PCen skal være relativt stillegående, og overklokking er ikke veldig viktig. Har skjerm, mus/tastatur og harddisk fra før. PCen skal være pure SATA. Hovedkort: ser på forskjellige P965-hovedkort, men her er utvalget utrolig stort. Hva er det beste hovedkortet til under 1300,- (ca.)? Fordel med passiv kjøling av northbridge pluss endel SATA-porter. Firewire er fint men ikke nødvendig. CPU: Core 2 Duo 2,4 GHz PSU: Ser på en Mist 600W. Vet at 500W-utgaven er veldig bra, men har ikke sett noen tester av 600W. Minne: 2 GB DDR2. Siden overklokking ikke er veldig viktig, kommer jeg bare til å velge det billigste jeg finner. Skjermkort: Er litt i tvil her. Enten tenker jeg på et 8800GTS, eller så kan jeg ta et X1950Pro mens jeg venter på at prisen på DX10-skjermkort synker. Et 1950Pro er uansett bra nok til WoW Lydkort: Ikke helt sikker her. Hvor bra er egentlig onboard lydkort nå? Og hvor bra er Creatives drivere? Har et Hercules-lydkort nå, og de driverene suger max. Never again Bruker kun headset btw Kabinett: Ser på et Lian-Li PC6070BSCANDV2. Er det greit eller? DVD: Må bli en Samsung SATA-brenner, om ikke den suger skikkelig. CPU-kjøler: Her er jeg ikke sikkert. Støynivå er viktigst. Bør ikke koste over 500,- Vannkjøling er uaktuellt. Selv om budsjettet er 13.000 kr, så betyr ikke det at det MÅ koste så mye. Billigere er fint Lenke til kommentar
Mit Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hovedkort: Gigabyte GA-965P-DS3 Asus P5B-E Plus Gigabyte GA-965P-DS4 Asus P5B Deluxe ellers er jo P5B-standard utgaven ok til en god pris Venter sjøl på test av Mist 600W hos HW.no og håper den kommer snart, sist jeg maste om de fikk jeg svar om at de ikke hadde fått tak i noen, det er en liten stund siden nå så alt kan ha skjedd Uansett er jeg veldig fornøyd med min og har ingen problemer med og anbefale den. Onboard-lydkort bør holde i massevis så du trenger ikke et eget, om du vil ha noe er SB X-FI Xtreme Music ganske brukbart. Skjermkort: X1950PRO er helt fint det, vet ikke hvordan det klarer Armed Assault på full guffe, litt snaut kanskje. wow blir i alle fall ikke noe problem. R600 kommer jo også en gang i fremtiden nå, jeg mener det er værdt og vente på det og se hvordan det yter i forhold til G80 Kabinett: Helt greit det. CPU-kjøler: Mange som bruker TTBT, god kjøler til en grei penge. Noen andre gode: Noctua NH-U9 Zalman CNPS9500LED Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 støtter de hk `ene ovenfår kjenner en som har prøvd 2 av de! og han skryter av de! og hørt mye bra av de andre Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Takker! Lenke til kommentar
NadeN Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 anbefaler gigabyte P965-DS3 er utrolig stabilt og driverene funker perfekt, ingen problemer, er billig også klokker bra om du vil overklokke. du på C2D 2,4 lett opp i 30 ghz 40 grader med stock kjøler, LETT! så vil jeg samtidig anbefaler det til å kjøpe Soundblaster Xtrememusic driverene er kjempe bra! ingen problemer i det hel tatt! alt funker pefekt og i tilleg, får x-fi lyed i ALLE headsett til å låte kjempe bra, og hvis du aldri har opplevd CMSS sorround teknologien til headsett så bør du glede deg! det er et sjokk!! lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå