Gå til innhold

Sølte cola inn i pcen

Anbefalte innlegg

Hvis det dreier seg om saltvann skal man øyeblikkelig også skylle maskinen i store mengder ferskvann, for så å "sjokktørke" den!

7785633[/snapback]

Da bør man ihvertfall forsikre seg at delene er 100% tomme for strøm..

7785794[/snapback]

...og at man bruker destilert vann, ikke vanlig ferskvann fra springen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du først fått saltvann på printen i f.eks. PC`en hadde ikke jeg gidda å kjørt på shell etter destilert vann :whistle:

Skyll øyeblikkelig med vanlig vann fra kranen, dette for å skaffe deg verdifull tid.

Destilert vann ser jeg kun på som viktig å bruke om det enda står strøm på kretsene..

Saltvann dreper skikkelig fort for å si det mildt, og uansett om du mener å ha skylt komponentene god nok kan du banne på at det ligger en rest her og der som bare venter på å lage grønne flekker på sikt :w00t: Man kan aldri stole på utstyr som har fått saltvann på seg.

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Har du først fått saltvann på printen i f.eks. PC`en hadde ikke jeg gidda å kjørt på shell etter destilert vann  :whistle:

Skyll øyeblikkelig med vanlig vann fra kranen, dette for å skaffe deg verdifull tid.

Destilert vann ser jeg kun på som viktig å bruke om det enda står strøm på kretsene..

Saltvann dreper skikkelig fort for å si det mildt, og uansett om du mener å ha skylt komponentene god nok kan du banne på at det ligger en rest her og der som bare venter på å lage grønne flekker på sikt  :w00t: Man kan aldri stole på utstyr som har fått saltvann på seg.

7786089[/snapback]

Destillert vann leder strøm like bra som springvann om ikke bedre.

Lenke til kommentar
Winamp agent bruker bare 3 mb ram hos meg, så det er ikke noe særlig vits, men fins det ett eller annet program, som kan fjerne de unødvendige prosessene?

7784162[/snapback]

Run> msconfig

Run> services.msc

7784182[/snapback]

Hva skal jeg gjøre der? Bare skru av alle tjenester?

Lenke til kommentar
Nå skjønner jeg ikke helt hva vi snakker om lenger  :p 

Hvorfor skal jeg vaske pcen når den virker?

Hvis det er noe som er ødelagt blir det ikke reparert av å vaske det liksom.

7789753[/snapback]

Vaske/rengjøre gjør man kun om man finner søl :yes:

Ville jo anbefale deg å skru opp saken slik at du kan se om det ligger cola på printen, korrosjon kan komme leeenge etter du først har skadet maskinen.

Lenke til kommentar
Nå skjønner jeg ikke helt hva vi snakker om lenger  :p 

Hvorfor skal jeg vaske pcen når den virker?

Hvis det er noe som er ødelagt blir det ikke reparert av å vaske det liksom.

7789753[/snapback]

Vaske/rengjøre gjør man kun om man finner søl :yes:

Ville jo anbefale deg å skru opp saken slik at du kan se om det ligger cola på printen, korrosjon kan komme leeenge etter du først har skadet maskinen.

7789874[/snapback]

Ok, men hva mener du med printen?

De "strekene" på hovedkortet?

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

100% rent vann (destilert vann) leder ikke strøm.

Det er mineralene og partiklene i vann som leder strøm, det er derfor saltvann leder strøm bedre enn ferskvann.

Gi meg en bolle destilert vann og legg en strømførende ledning så skal jeg legge hånda oppi ;)

Lenke til kommentar
TA heller å tiss på et strømmgjerdet, mye morsommere. Tisse ditt er nemlig helt destilert så det går heeelt fint  ;)  :thumbup:

7793983[/snapback]

Hehe :p

Men tror ikke jeg skal gjøre noe mer med pcen jeg. Får bare kjøpe meg ram. Tror ikke noe er ødelagt. Men hvis noe er ødelagt på skjermkortet. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
TA heller å tiss på et strømmgjerdet, mye morsommere. Tisse ditt er nemlig helt destilert så det går heeelt fint  ;)   :thumbup:

7793983[/snapback]

Hehe :p

Men tror ikke jeg skal gjøre noe mer med pcen jeg. Får bare kjøpe meg ram. Tror ikke noe er ødelagt. Men hvis noe er ødelagt på skjermkortet. Hva kan det være?

7796541[/snapback]

Dersom du får samme resultat i 3Dmark før/etter ville jeg ikke tenkt mer på det med skjermkortet, det er meningsløst å fikse noe som fungerer.

Off Topic: Hvorfor/hvordan kan noen komme til å søle saltvann inn i en PC? Cola kan jeg forstå, men jeg kan liksom ikke komme på en eneste god grunn til å oppbevare saltvann rundt PCen. Husker en Elkjøp ansatt prøvde å selge meg forsikring på en "stand-alone" DVD spiller, en av eksemplene var at dersom jeg sølte cola eller liknende ned i den, så ville denne fantastiske forskringen dekke dette. EN slik spiller står stort sett under TVen, så hvorfor ville noen klare å søle cola på den?

Lenke til kommentar

Tok et par søk på google for å finne litt håndfast bevis på min teori, men det ser sannelig ut til at JEG tok feil.

Bøyer meg i støvet! Skal basere mine uttalelser på litt mer fakta neste gang ;)

Off Topic: Cola kan man få på det meste, har selv mistet mobilen oppi både cola og pepsi max :p

Lenke til kommentar

Eneste løsningen jeg vet er bombesikker, er at om jeg drikker brus eller annen væske, så setter jeg alltid flaska/glasset et stykke bort fra PC'n. Altså, ikke oppå PC'n eller helt inntil den.

Det er en fin tommelfingerregel som egentlig ikke er så vanskelig å overholde. ;)

Lenke til kommentar
Tok et par søk på google for å finne litt håndfast bevis på min teori, men det ser sannelig ut til at JEG tok feil.

Bøyer meg i støvet! Skal basere mine uttalelser på litt mer fakta neste gang ;)

Off Topic: Cola kan man få på det meste, har selv mistet mobilen oppi både cola og pepsi max :p

7797364[/snapback]

Destillert vann leder ikke strøm! Husker jeg lærte dette i en fysikktime og fant også en bra link som illustrerer dette: Destillert vann leder ikke strøm Ble temmelig ot dette, men kan være greit å vite.

Lenke til kommentar
Destillert vann leder strøm like bra som springvann om ikke bedre.

7789652[/snapback]

Nei, du tar feil. Påstanden din er vranglære og snudd på hode. :)

Til trådstarter:

Når det gjelder plassering av glass i nærheten av pc-en, sett det på motsatt side av der hvor maskinen står. Selv har jeg pc-en stående på høyre side av bordet, og da plasserer jeg glasset/koppen på venstre side av tastaturet. Da skal det godt gjøres å fylle

maskinen med brus, kaffe eller hva det måtte være. :)

Endret av Junta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...