Gå til innhold

Sølte cola inn i pcen

Anbefalte innlegg

Hei, for ca 1 uke siden sølte jeg cola inn i den nye pcen min. Har et lian li pc7 kabinett, så det kom inn gjennom viftehullet oppe, det kom cola på skjermkortet, og jeg skrudde ikke av pcn før etter 4-5 sek. Har tørka det og sånt, og pcen virker, men det hakker i bf2 :S Har prøvd andre spill, og på de virker det, pluss at jeg får like mye i 3dmark 06 som før (6200 poeng).

Specs:

Core 2 Duo E6600

Sapphire 1950 XT

Asus P5B

1 GB ram

Jeg er ikke sikker om det hakket før jeg sølte cola, siden jeg hadde ikke prøvd bf2 enda.

Men er det vanlig på så bra cpu og skjermkort?

Edit: Spiller på 1280x1024 High og 4x antialising.

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, for ca 1 uke siden sølte jeg cola inn i den nye pcen min. Har et lian li pc7 kabinett, så det kom inn gjennom viftehullet oppe, det kom cola på skjermkortet, og jeg skrudde ikke av pcn før etter 4-5 sek. Har tørka det og sånt, og pcen virker, men det hakker i bf2 :S Har prøvd andre spill, og på de virker det, pluss at jeg får like mye i 3dmark 06 som før (6200 poeng).

Specs:

Core 2 Duo E6600

Sapphire 1950 XT

Asus P5B

1 GB ram

Jeg er ikke sikker om det hakket før jeg sølte cola, siden jeg hadde ikke prøvd bf2 enda.

7762534[/snapback]

Sjekket kortet og komponenter for cola kliss? ville renset det nøye.. prøvd og ta av anti aliasing på bf2 og sette grafikken ned til medium? og prøve det i OFFLINE modus, slik at ikke pingen virker inn og medfører hakking..

Lenke til kommentar

Specs:

Core 2 Duo E6600

Sapphire 1950 XT

Asus P5B

1 GB ram

7762534[/snapback]

Sjekket kortet og komponenter for cola kliss? ville renset det nøye.. prøvd og ta av anti aliasing på bf2 og sette grafikken ned til medium? og prøve det i OFFLINE modus, slik at ikke pingen virker inn og medfører hakking..

7762831[/snapback]

Jepp, sjekket hele pcen nøye, og fant mange flekker på hovedkortet, de fjerna jeg.

Kan det være at jeg burde ha 2 Gb ram eller at skjermkortet er for dårlig?

Har prøvd å overklokke, og da ble det litt bedre, men fortsatt mye hakking.

Skal prøve det du sa. Men er støtter ikke bf2 dual core? Har også prøvd å bruke bare en core.

Skal ta å sjekke fps nå.

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

BF2 spiser RAM til frokost, så om det hakker med 1GB er det ikke unormalt. Om du setter ned detaljene litt merker du nok bedring. Forøvrig bør du absolutt ha mer enn 1GB om du skal spille spillet med max detaljnivåer. Så regner med maskinen overlevde colasølet, det er bare BF2 som ikke får nok minne.

Lenke til kommentar
du maa jo ha hatt utrolig flaks da, men tror jeg ville renset delene med isopropanol eller noe lignende..

men jeg sitter igjen med en liten tanke.. hvordan klarte du soele inn i pc'en? normalt blir cola soelt paa tastaturet...

7762928[/snapback]

Pcn er på gulvet på venstre side, og jeg hadde colaen rett ved musmatta, pluss at lyset var av i rommet :cry:

Men kan det hende noe er ødelagt på skjermkortet? En venn har samme skjermkort som meg, 1 GB ram og E6400, og når han prøvde med antialising så hakka det også sier han :hmm:

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar
BF2 spiser RAM til frokost, så om det hakker med 1GB er det ikke unormalt.   Om du setter ned detaljene litt merker du nok bedring.   Forøvrig bør du absolutt ha mer enn 1GB om du skal spille spillet med max detaljnivåer.  Så regner med maskinen overlevde colasølet, det er bare BF2 som ikke får nok minne.

7762875[/snapback]

Ok, håper det er rett som du sier, skal se om jeg kan få kjøpt en til brikke snart.

Men det som er litt rart, er at på den gamle pcen min så funka det på fullt, bare at det var 30 fps. Og det var med 6600 GT, P4 3.0 ghz og 2 gb ram.

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

Rens skjermkortet med noe alkohol, isopropanol er vel det vanligste eller rødsprit. Begge delene vil fordampe på noen sekunder, og samtidig vil det løse opp det som evt. sitter igjen(sukker f.eks blir jo klissete :p ). Men hvis pcen fungerer fint til alt annet, tviler jeg på at det har med det å gjøre... hvis hardisken jobber mye, kan det være på grunn av for lite ram.(page filen brukes mye)

Lenke til kommentar
Rens skjermkortet med noe alkohol, isopropanol er vel det vanligste eller rødsprit. Begge delene vil fordampe på noen sekunder, og samtidig vil det løse opp det som evt. sitter igjen(sukker f.eks blir jo klissete :p ). Men hvis pcen fungerer fint til alt annet, tviler jeg på at det har med det å gjøre... hvis hardisken jobber mye, kan det være på grunn av for lite ram.(page filen brukes mye)

7762964[/snapback]

Ja jeg merker at hardisken jobber MYE. Men jeg har en gammel IDE harddisk i nå, hvis jeg bruker en ny harddisk istedet, funker det litt bedre da?

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

7762964[/snapback]

Ja jeg merker at hardisken jobber MYE. Men jeg har en gammel IDE harddisk i nå, hvis jeg bruker en ny harddisk istedet, funker det litt bedre da?

7762991[/snapback]

Det vil trolig fungere litt bedre, ettersom det blir raskere tilgang til page file, men likevel vil det nok hakke mye. Du kan prøve å lukke/stenge alle unødvendige programmer/services og på den måten frigjøre mer ledig minne til BF2... Likevel vil jeg tro 2gb kan bli nødvendig ;)

Lenke til kommentar
BF2 spiser RAM til frokost, så om det hakker med 1GB er det ikke unormalt.   Om du setter ned detaljene litt merker du nok bedring.   Forøvrig bør du absolutt ha mer enn 1GB om du skal spille spillet med max detaljnivåer.  Så regner med maskinen overlevde colasølet, det er bare BF2 som ikke får nok minne.

7762875[/snapback]

å den er veldi sulten! tar fort opp 700-900mb av rammen...syns 1gb var litt lite...pvø å slå av alt av programmer, som antivirus, winamp agent(hvis du har) +++

Endret av apoligize
Lenke til kommentar

1. skru opp

2. inspiser

3. rengjør

4. skru sammen

5. håp på det beste

Det beste tipset mitt er å øyeblikkelig rykke ut batteri og strømkabler etter slike uhell, dette for å unngå hurtig korrosjon.

Hvis det dreier seg om saltvann skal man øyeblikkelig også skylle maskinen i store mengder ferskvann, for så å "sjokktørke" den!

Lenke til kommentar

7762964[/snapback]

7762991[/snapback]

Det vil trolig fungere litt bedre, ettersom det blir raskere tilgang til page file, men likevel vil det nok hakke mye. Du kan prøve å lukke/stenge alle unødvendige programmer/services og på den måten frigjøre mer ledig minne til BF2... Likevel vil jeg tro 2gb kan bli nødvendig ;)

7763049[/snapback]

Veldig begrenset hvor mye dette har å si. S-ATA er ikke videre overlegen IDE i konstant skrive/lese ytelse så sant IDE disken er av nyere dato. I buffered situasjoner så ja men ikke ellers. Uansett så er det idiotisk å oppgradere hardisken for å få raskere tilgang til pagefile. Det er en grunn til at pagefilen blir brukt så mye i første omgang å det er for lite tilgjengelig RAM. Så er det noe som bør oppgraderes så er det minnet.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...