Gå til innhold

Får ikke til surround! (SB X-FI Lydkort og z-5500)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg ny PC, og selv om jeg hadde Realtek HD 7.1 onboard lydkort fra før kjøpte jeg meg Creative Labs X-FI lydkortet.

Og jeg har Logitech Z-5500 PC Høyttalere (5.1 anlegg)

1 center + 2 front + 2 rear + subwoofer

Jeg har plugget disse riktig i henhold til bruksanvisning bak på lydkortet og valgt 5.1 oppsett på lydkort innstillingene.

Men jeg får INGEN lyd i noen høyttalere da jeg velger surround.

Jeg velger 6CH Direct, Prologic II Music, Prologic II Movie..... Men INGEN lyd!

Da jeg velger Stereo og Stereo II (Bruker 4 høyttalere i stereo istedenfor bare de 2 i front) brøler det ut masse fet lyd :-)

Da jeg klikker meg inn på lydkort innstillingene og velger test så kommer det bare lyd først på front left, så front right, men ikke center eller rear høyttalerne....

Samme da jeg velger "Test" på fjernkontrollen til Logitech Z-5500... det samme skjer her også.

Så her må det da være noe innstillinger et sted som er feil eller?

Har liksom gått over stortsett alt av innstillinger nå men lite lyd heh.

Pliiiiz help out :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg

Siden det ikke kommer noe når du prøver med "Test" på fjernkontrollen, så virker det som om du enten har koblet noe feil, ellers så er selve dekoderen/kontrolleren skadet.

Lenke til kommentar

Ossen tilkobling bruker du fra lydkortet til dekoderen? Har selv samme anlegg som deg og har interegrert lydkort med knallgod lyd. Dette sender ut Dolby Digital som kommer opp på Z-5500 dekoderen. Bruker optisk tilkobling.

Kjøpte meg Fatal1ty FPS kortet og det viste seg kun å kunne sende ut 2.1 ved optisk/digital tilkobling. Lyden ble mye dårligere enn med det interegrerte hovedkortet. Ble utrolig skuffet, koblet til med vanlige analoge kabler og fikk da lyd i alle høytalerne, men ikke dolby digital (dette går vel ikke ved slik tilkobling uansett regner jeg med). Fikk også ikke lyd i høyre-front høytaleren under en slik test med programmet som jeg innstallerte da jeg fikk kortet. Sendte tilbake kortet umiddelbart...

Uansett, det jeg vel prøver å si er at du ikke får 5.1 ved optisk tilkobling fra lydkortet til dekoderen, kun 2.1 :)

Nightwolfie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...