BA Sykkel Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Hei. Prøver å sette opp nettverk mellom en WIN XP Home og en WIN 98 SE maskin. Har Integrert nettverkskort på hovedkortet på XP maskina og Realtek nettverkskort i WIN 98 maskinen. Når jeg sette opp nettverket i WINXP og lager diskett med veiviser til andre maskinen, så sier veiviseren at den ikke finner nettverkmaskinvaren. Har installert siste driver til nettverkskortet. Bruker krysset nettverkskabel. Vet noen om et sted der det står nøyaktig forklart hvordan man setter opp et nettverk mellom 2 maskiner (helst med WINXP og 98) uten bruk av veivisere og slikt?? Har dere noen generelle tips? Håper noen kan hjelpe!! Takk :smile: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Du har konfigurert tcp/ip protokollen(e) på begge maskinene? IP: 192.168.0.1 (server/1. maskin) Subnet Mask: 255.255.255.0 Krysset kabel mellom maskinene? Får du pinget den andre maskinen? ms-dos ledetekst -> ping 192.168.0.x Lenke til kommentar
BA Sykkel Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Ping: 100% tap. Tror jeg har satt opp TCP/IP rett. Litt usikker på hvordan dette gjøre i XP, men tror jeg har gjort det rett. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 skriv ipconfig i cmd på begge maskinene. Skriv hva som kom... Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Vet det høres dumt ut, og du har sikkert gjort d..t, .men er du helt sikker på a begge maskinene er i samme arbeidsgruppe? :smile: Du kan sette opp ip'ene f.eks. slik: Maskin1 192.168.0.1 Maskin2 192.168.0.2 Nettverksmaske (begge maskiner): 255.255.255.0 Men hvis du får 100% tap, så kunne jo det tyde på at det er noe feil på kabel eller kort... Prøv å restart begge maskiner, og så prøve på nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå