Gå til innhold

Vurderer Live på X360, men...

Anbefalte innlegg

Jeg og broren min "deler" en xbox 360, så derfor har vi hver vår profil. Og nå tenker vi på å skaffe oss Live. Men har noen spørsmål:

Kan vi spille Live på begge profilene, og ikke bare den profilen vi bruker til å aktivere Live?

Vi må kjøpe en sånn switch fordi vi må dele internettforbindelsen med Pcen, men blir det "tregere" internett på X360 dersom man deler forbindelsen ved hjelp av switch?

Og tåler den nettverkskabelen som fulgte med i premium versjonen regn og snø?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint spille live på flere profiler. Du må betale om du går for Xbox Live Gold. Det gjelder begge profilene

Internett vil ikke bli tregere så lenge du har en grei linje

Vet ikke om den tåler regn og snø. Tviler på det da de er laget for innendørs

Endret av Andrex76
Lenke til kommentar
Du kan fint spille live på flere profiler. Du må betale om du går for Xbox Live Gold. Det gjelder begge profilene

Internett vil ikke bli tregere så lenge du har en grei linje

Vet ikke om den tåler regn og snø. Tviler på det da de er laget for innendørs

7761976[/snapback]

Så hvis jeg bruker min profil, og skriver inn den koden fra det der Gold membership kortet, så kan man også spille Live på den andre profilen?

Dette har vi: ADSL Basis opptil 2500/350 kbps 349,-

Må kanskje bruke litt teip på kabelen da :!:

Lenke til kommentar

7761927[/snapback]

Skal du legge kabelen utendørs eller? :hmm:

7762019[/snapback]

PC er i stua, Xbox 360en er på loftet. Så derfor må ledningen gå mellom vinduene.

Trådløst blir for dyrt

7762049[/snapback]

Skal ikke annbefale noe, men da tror jeg du må kle den inn.. Det gummi laget som beskytter kablene er veldig tynn... :ermm:

Lenke til kommentar

7761927[/snapback]

7762019[/snapback]

PC er i stua, Xbox 360en er på loftet. Så derfor må ledningen gå mellom vinduene.

Trådløst blir for dyrt

7762049[/snapback]

Jeg hadde nok investert trådløst

Du får ganske billige trådløse pakker

Endret av Andrex76
Lenke til kommentar

7761927[/snapback]

7762019[/snapback]

Trådløst blir for dyrt

7762049[/snapback]

Jeg hadde nok investert trådløst

Du får ganske billige trådløse pakker

7762085[/snapback]

Billig?

Bare nettverksadapteren til Xbox 360 koster 750kr på elkjøp + må ha trådløs router som koster rundt 400-500kr + gull-abonnementet som koster 499kr

Lenke til kommentar
Da foreslår jeg at du flytter xbox'n din litt nærmere pc'n :thumbup:

7762121[/snapback]

Det går ikke, fordi jeg kan ikke bære ned HDTVen + 360en og plassere den i den allerede overfylte stua vår, hehe :cool:

7762134[/snapback]

Men du kan jo sette 360'n ved siden av pc, å koble den sammen med pc skjermen med en VGA kabel (hvis det er en stasjonær pc). Da kan du jo trekke nettverkskabelen til pc'n :hmm:

Ble litt rart forklart, men sånn er det :!:

Lenke til kommentar

Du og broren din må kjøpe hver deres xbox live abbn. 1 abn for hver gamertag \ konto.

TP kan fint ligge utendørs \ fly gjennom vinduet.

Linja blir ikke noe tregere selv om dere kobler til. gaming tar minimalt med linje:)

Lenke til kommentar
Du og broren din må kjøpe hver deres xbox live abbn. 1 abn for hver gamertag \ konto.

TP kan fint ligge utendørs \ fly gjennom vinduet.

Linja blir ikke noe tregere selv om dere kobler til. gaming tar minimalt med linje:)

7765383[/snapback]

Du sier at man må ha 1 abonnement for hver gamertag, mens Andrex76 sier noe annet. hvem av dere har rett?

Lenke til kommentar

"Andrex76" har rett :) "Snoft": Så om man feks skal spille split-screen sammen på live (feks halo2) så mener du at man må ha hver sin livekonto ? Det er feil. Man kan ha forskjellige profiler på et liveabonnement ;) Hva med å borre hull gjennom gulvet til ledningen ?Det gjorde jeg :)

Lenke til kommentar

Split screen (lokalt på xbox) er ikke noe problem.. Split screen på live, da må spillet støtte en Guest account.. COD3 f.eks gjør det, trur også Gears of War også gjør det, husker ikke helt nå på rappen.. Jeg har xbox 360 + 2 brødre og kun jeg som betaler for Xbox Live, de andre kan ikke game online på sine profiler\gamertags, da må jeg evnt logge inn, så logger deg si på sin med "guest".. De heter da Snoft(1).. men det er få spill som støtter dette.

Endret av Snoft
Lenke til kommentar

Hvis trådstarter bestemmer seg for å kjøpe gold og spille online, så kan ikke broren hans spille online med mindre han kjøper gold også. Med splitscreen så er det noe annet. Nå tenker jeg lissom at dere spiller en og en. Hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Hvis trådstarter bestemmer seg for å kjøpe gold og spille online, så kan ikke broren hans spille online med mindre han kjøper gold også. Med splitscreen så er det noe annet. Nå tenker jeg lissom at dere spiller en og en. Hvis du skjønner hva jeg mener ;)

7766245[/snapback]

Da tror jeg ikke det blir live på oss :(

Syns det er helt på trynet at et gull-abonnement ikke virker for alle profilene :thumbdown:

Lenke til kommentar

opprett eit par nye silver accounts da så kan begge spille online hver for seg ;) Kan spille 1mnd. gratis da. Gjenta prosessen noen ganger, kan vel gjøres opptil 5 ganger elns. Kjip måte å gjøre det på men. OM dere bare vil teste så funker jo det altså.

Ellers Er Live verdt å betale rett over 50,- for i mnd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...