Cookie1 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) For ca. et år siden kjøpte jeg en trådløs ruter fra Linksys, modell WRT54G v5. Denne ruteren så ut til å fungere utmerket de første dagene. Men etter en stund begynte problemene. Omtrent en gang om dagen, måtte jeg restarte ruteren OG modemet som følge av at noe ikke funket. Enten var det "Begrenset eller ingen forbindelse" eller så fant ikke PC'en det trådløse nettverket, eller så kom man ikke på Internett selv om både ruteren og modemet så ut til å fungere normalt. Hver eneste gang dette skjedde, måtte jeg slepe meg av gårde til stua for å dra ut stikkontakten til både ruteren og modemet, for så å sette de inn igjen. Så ventet man ett minutt, og da så det endelig ut til å funke. Men etter å ha vært på nettet i to minutter, kobler plutselig ruteren fra helt uten grunn, og nok engang må man slepe seg av gårde til stua får å restarte både ruteren og modemet. Dette marerittet måtte jeg drive med helt fram til for ca. 1,5 måneder siden. Da trodde jeg alt skulle bli bedre, men den gang ei. Jeg hadde nemlig kranglet med Linksys i over en måned, og endelig hadde de gått med på å sende meg en ny ruter, ettersom den gamle så ut til å være defekt. Så, etter å ha ventet i vell 2 uker, så fikk jeg endelig ny ruter. Denne gangen av samme modellnummer, men versjon 7 istedenfor versjon 5. Så jeg koblet ruteren opp på nettverket i håp om at alt skulle bli bedre nå. Men neida. Etter å ha vært på nett i 5 minutter, kobler den fra helt uten grunn. Så NOK en gang må jeg slepe meg helt bort til stua for å restarte ruteren og modemet. Så det hjalp altså ikke å bytte ruter. Selv i dag har jeg akkurat de samme problemene. Ca. daglig krever ruteren og modemet en restart. Noen ganger oftere enn daglig også faktisk... Og det jeg syns at er så merkelig, det er at WRT54G ruteren har fått så mange fantastiske tilbakemeldinger over alt på forskjellige sider på Internett. Så er det bare meg den ikke funker for?? Jeg har i det siste begynt å få andre mistanker om hvorfor ting er som det er. Kan det være internettleverandøren? Jeg har Chello Classic, fra GET (Tidligere UPC). Har aldri hørt noe spesielt negativt om dem, men nå begynner jeg å lure om det faktisk er Get som driver å roter? Beklager hvis det ble en litt lang post, måtte bare få ut frustrasjonen. Takk for tiden din Endret 20. januar 2007 av Cookie1 Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) V1-4 også kjent som GL versjonen. De er gode routere. V5-7 er crappy routere, GS versjonen, mindre minne mm. Skal lete i mere info om de til deg og legge inn en link, så du får grundigere info. edit: link http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G#Hardware_revisions Endret 20. januar 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Okay, men jeg har hørt om mange som har v5-v7 versjonen av WRT54G ruteren, og den fungerer utmerket for dem? Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 BUMP Jeg har fortsatt dette problemet. Noen flere innspill? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Det er en elendig router (alså v5-7). Hovedårsaken er nedgradert minne og ikke Linux firmware som det er i v1-4. Alle kan si de har en bra router om de bare leser VG og henter e-post. Det er når man begynner med f.eks bittorrent at man merker om man har et bra produkt. Her finner du noen brukbare routere som tåler last (sjekk max simultaneus connections): http://www.smallnetbuilder.com/index.php?o...pper&Itemid=156 Endret 29. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Greit, nå er jeg lei den hersens møkkaruteren. Nå holder det. Sykt deilig å bare kline til den med en hammer før jeg slengte den rett i søppla hvor den hører hjemme. Makan til dårlig ruter skal man lete lenge etter. Takk for linken, skal se på noen av ruterne der. Skal i hvert fall ikke kjøpe en Linksys. Har mistet all respekt for Linksys som firma nå. Endret 4. februar 2007 av Cookie1 Lenke til kommentar
Kjukken Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Har tilsvarende ruter. Hvordan finner man ut hvilken type WRT54G man har? Min har vært stabil på nett og har ikke vært nødvendig å resette pga hengsituasjoner en eneste gang på en måned nå. Mitt problem ligger i egen mangel på kompetanse til å sette opp ruteren til å fungere riktig. Cookie1: Post gjerne her om den nye ruteren funker bedre :-) Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Har tilsvarende ruter. Hvordan finner man ut hvilken type WRT54G man har? Min har vært stabil på nett og har ikke vært nødvendig å resette pga hengsituasjoner en eneste gang på en måned nå. Mitt problem ligger i egen mangel på kompetanse til å sette opp ruteren til å fungere riktig. Cookie1: Post gjerne her om den nye ruteren funker bedre :-) 7866368[/snapback] Hvilken versjon ruteren er står på et hvitt klistremerke under ruteren Jepp, skal bestille ny ruter nå snart, så mottar jeg vell den om et par dager. Så får vi se hvordan det går Lenke til kommentar
Kjukken Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Æsj. Jeg har V5.1. Det er vel da en av de som ikke er noe særlig med lite/dårlig minne osv... Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Æsj. Jeg har V5.1. Det er vel da en av de som ikke er noe særlig med lite/dårlig minne osv... 7866457[/snapback] Ja det stemmer. Alle versjoner av Linksys WRT54G fra 5 - 7 sies å være ganske ustabile utfra det jeg har erfart fra diverse internettsider. Men jeg sliter med å finne en ny ruter, så hadde vært fint hvis noen her kunne hjulpet meg litt. Leter etter en bra og stabil ruter med maks pris 700-800 kr. Lenke til kommentar
Kjukken Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Om det er noen trøst til oss med ustabile rutere som min altså ikke er (ennå) så ble jeg anbefalt min av en med god greie på rutere (Cisco-sertifisert). Blir det noe tull skal han jaggu få høre. + blir også postet i denne tråden, hehe. Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Da har jeg bestilt en ruter av typen NetGear WPN824. Håper inderlig jeg gjorde det riktige valget nå, den kosta 950 kr. (inkl. frakt). Har researcha en del på nettet, og dette var det beste jeg fant som var til salgs i Norge. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Kan bekrefte at Netgear er meget bra utstyr! Jeg har i alle fall aldri hatt annet en gode erfaringer nesten uanset modell Edit: Men den beste ytelsen oppnås når alt utstyret er NetGear, inklusive nettverkskort! Endret 4. februar 2007 av trn100 Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Kjempefint å høre Endret 4. februar 2007 av Cookie1 Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Da har jeg fått den nye ruteren, og det trådløse nettverket fungerer ikke. Det står "begrenset eller ingen forbindelse" hele tiden. Dette skjer ikke når jeg bruker kabel...Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå