V1sual Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg har en Siemens Amilo D (Pentium III 1200Mhz og 256ram) installert med Windows XP. Jeg bruker eksternt ISDN kort som er kobla til USB port og trådløs Explorer 3.0 mus i USB'en. Når jeg ikke gjør noen ting, hopper CPU usagen (prosessor bruken) fra mellom 20& til 60%... Kobler jeg ut musa er CPU bruken fra 15 til 30%, og når jeg kobler ut musa også, er den på 0-1%... Hvorfor bruker maskina resurser når jeg ikke er kobla til internet med ISDN og når jeg ikke rører misa?... Noen jeg kan gjøre for å hindre at USB gjenstander sluker så mye av CPU'en min?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 17:42, skrev V1sual:Jeg har en Siemens Amilo D (Pentium III 1200Mhz og 256ram) installert med Windows XP.Jeg bruker eksternt ISDN kort som er kobla til USB port og trådløs Explorer 3.0 mus i USB'en.Når jeg ikke gjør noen ting, hopper CPU usagen (prosessor bruken) fra mellom 20& til 60%...Kobler jeg ut musa er CPU bruken fra 15 til 30%, og når jeg kobler ut musa også, er den på 0-1%... Hvorfor bruker maskina resurser når jeg ikke er kobla til internet med ISDN og når jeg ikke rører misa?... Noen jeg kan gjøre for å hindre at USB gjenstander sluker så mye av CPU'en min?? Det høres ut som et driverproblem. Prøv å re-innstaller følgende drivere: * Til hovedkortet (f.eks Via 4i1 om det er via chipsett) * Til musa * Til ISDN-boksen Normalt ville jeg ventet en CPU-bruk som varierer mellom 1 og 5% på din maskin uten bakkrunnsprogrammer. Sjekk også med "oppgavebehandling" på hvilke programmer som stjeler CPU-kapasitet. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 eksternt isdn kort på usb og bærbare med xp vet jeg er totalt ubrukelig! akkurat pga det problemet du forteller om. Vet om en butikk som måtte erstatte 30 sånne usbenheter med pcmcia kort pga at de tok så mye resurser Lenke til kommentar
V1sual Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Takker for fine svar... har fått fixa musa :smile: love u :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå