Gå til innhold

CPU bruk ved bruk av USB portene

V1sual

Anbefalte innlegg

Jeg har en Siemens Amilo D (Pentium III 1200Mhz og 256ram) installert med Windows XP.

Jeg bruker eksternt ISDN kort som er kobla til USB port og trådløs Explorer 3.0 mus i USB'en.

Når jeg ikke gjør noen ting, hopper CPU usagen (prosessor bruken) fra mellom 20& til 60%...

Kobler jeg ut musa er CPU bruken fra 15 til 30%, og når jeg kobler ut musa også, er den på 0-1%... Hvorfor bruker maskina resurser når jeg ikke er kobla til internet med ISDN og når jeg ikke rører misa?... Noen jeg kan gjøre for å hindre at USB gjenstander sluker så mye av CPU'en min??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-28 17:42, skrev V1sual:

Jeg har en Siemens Amilo D (Pentium III 1200Mhz og 256ram) installert med Windows XP.

Jeg bruker eksternt ISDN kort som er kobla til USB port og trådløs Explorer 3.0 mus i USB'en.

Når jeg ikke gjør noen ting, hopper CPU usagen (prosessor bruken) fra mellom 20& til 60%...

Kobler jeg ut musa er CPU bruken fra 15 til 30%, og når jeg kobler ut musa også, er den på 0-1%... Hvorfor bruker maskina resurser når jeg ikke er kobla til internet med ISDN og når jeg ikke rører misa?... Noen jeg kan gjøre for å hindre at USB gjenstander sluker så mye av CPU'en min??

Det høres ut som et driverproblem. Prøv å re-innstaller følgende drivere:

* Til hovedkortet (f.eks Via 4i1 om det er via chipsett)

* Til musa

* Til ISDN-boksen

Normalt ville jeg ventet en CPU-bruk som varierer mellom 1 og 5% på din maskin uten bakkrunnsprogrammer. Sjekk også med "oppgavebehandling" på hvilke programmer som stjeler CPU-kapasitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...