-Teddy- Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Link til artikkelen: http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/01/19/489377.html Jeg syns dette bildet ser manipulert ut. Det er da tydelig kvalitetsforskjell mellom Hu Jintao (personen i forgrunnen) og de to bak, eller er det bare kontrastene i huden og håret som lurer meg? Noen som mener noe om dette? Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Tror ikke det er manipulert. Jeg kan hvertfall ikke se noe. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Ser ut som fotografen har fokusert på de to i bakgrunnen, og ikke på fyren i forgrunnen. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Ser ikke ut som om bildet er manipulert. Dette bildet er bra sjukt...Det har ikke noe med tråden, men se på bildet For argumentens skyld, høyre arm til han fyren ser manipulert ut. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Samme om det er manipulert eller ikke. Skal bare skape en slags karikaturisk effekt. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 ser ut som en som må trene litt mer på lasso unksjonen i ps. se på øret! Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 ser ut som en som må trene litt mer på lasso unksjonen i ps. se på øret! 7762480[/snapback] og håret.. er ikke nok å bare sette på en blur. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Det er nok manipulert, ja. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Det er ikke manipulert. Det ser bare sånn ut. Lenke til kommentar
LederSau Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 jepp, dette lukter det manipulering av, så langt jeg kan se hvertfall! ser ut som noe jeg kunne gjort, ikke er jeg noen proff i ps heller! Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hvis dere tror bildet er manipulert burde dere også klare å legge ved et lite bevis på det. Reuters, som er en seriøs mediebedrift, manipulerer neppe bilder uten at det hadde kommet tydelig fram i bildeteksten. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Enig med han over meg. Tror ikke det er manipulert. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Synes ikke det ser manipulert ut i det hele tatt. Det er bare tatt på litt avstand, med en god del zoom. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Link til artikkelen: http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/01/19/489377.html Jeg syns dette bildet ser manipulert ut. Det er da tydelig kvalitetsforskjell mellom Hu Jintao (personen i forgrunnen) og de to bak, eller er det bare kontrastene i huden og håret som lurer meg? Noen som mener noe om dette? 7761805[/snapback] seff er bildet maniuplert Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Googlet litt. Fant samme situasjon, annen vinkelher, på dette bildet snakker de to ikke sammen, men alle tre står på samme sted, enda et bilde, og nå gidder jeg ikke mer. Kom med noen begrunnede påstander om forfalskning eller gjør et minimum med bakgrunnssjekk før du anklager folk. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) ok. jeg anklaget ingen da. Men litt rart å se de sånn, pluss at det så klippet inn ut litt. Og typisk aviser å gjøre slikt. Endret 20. januar 2007 av Gjest Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Takk for informasjonen. Jeg anklager ingen, men jeg stiller spørsmål ved bildet. Det ser manipulert ut for min del, men det er det ikke. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Det første bildet er manipulert. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Det første bildet er manipulert. 7766021[/snapback] Har du noe begrunnelse eller er det bare noe du vet som hele verden skal ta som et faktum? Hvis du ser på bildene jeg linket til litt lenger oppe vil du se akkurat den samme situasjonen fra en litt annen vinkel, du vil også se andre bilder der de samme tre menneskene står på samme plass som på bildet i Magasinet. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Og typisk aviser å gjøre slikt. 7764789[/snapback] Å gjøre hva da? Manipulere eller få det til å virke slik? En av de få tingene jeg husker fra jeg var i vgs media senter i oslo var at aviser ikke har lov til å manipulere bilder med mindre de tydelig sier ifra om det. Men de har dog lov til å benytte spesielle situasjoner for å få frem riktig effekt i bildet. Det de brukte som eksempel der var et bilde av en spiller som holdt ut hånden slik at det så ut "mini" jakobsen fra RBK stod i hånda hans som en liten smurf. Det de egentlig hadde gjort var å få mini til å stå på en haug langt unna mens han så oppover, og den andre spilleren strakk ut hånda og så ned på der mini liksom skulle ha vært... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå