Kake24 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Her hjemme ble en trådløshustelefon ødelagt, det ble så koblet til en vanlig telefon med ledning. Etter dette har den ene PC-en her i huset problemer med å komme seg på nett. Dette har ikke vært noe problem før. Den klarte å koble seg til i noen timer, men så finner den ikke noe nettverk lengre. Hva kan være galt, og hvordan kan jeg prøve å løse dette problemet? Det er to andre PC-er som er tilkoblet nettverket, men disse har ikke noe problemer med tilkoblingen. Dette gjelder da trådløstnettverk. Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Her hjemme ble en trådløshustelefon ødelagt, det ble så koblet til en vanlig telefon med ledning. Etter dette har den ene PC-en her i huset problemer med å komme seg på nett. Dette har ikke vært noe problem før. Den klarte å koble seg til i noen timer, men så finner den ikke noe nettverk lengre. Hva kan være galt, og hvordan kan jeg prøve å løse dette problemet? Det er to andre PC-er som er tilkoblet nettverket, men disse har ikke noe problemer med tilkoblingen. Dette gjelder da trådløstnettverk. Håper noen kan hjelpe meg. 7761725[/snapback] 1. Har alle maskinene likt operativsystem? 2. Hvilken kanal kjører du det trådløse nettverket ditt på? 3. Har du sjekket at trådløskortet er aktivt på maskinen? (har opplevd at folk har slått dette av med hurtigtaster) 4. Har du prøvd å flytte maskinen rundt for å se om du har nett andre steder i huset med den maskinen? Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg tror det er i orden nå, men jeg legger ut litt mer informasjon om det dukker opp flere problemer. Takk for at du ville hjelpe meg! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg tror det er i orden nå, men jeg legger ut litt mer informasjon om det dukker opp flere problemer. Takk for at du ville hjelpe meg! 7767728[/snapback] Fant du ut hva som var galt? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Har du en spitter til uttaket.? Jeg hadde mye trøbbel med nettet hjemme. Ofte da det ringte fikk jeg ikke internett. andre ganger kunne ikke folk høre meg i tlf, mens jeg surfet. osv. Fikset det med en splitter Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg fant egentlig ikke ut hva som var galt. Internett var plutselig tilbake da jeg skulle undersøke PC-en, det har heller ikke vært noe problemer med internett etter dette. Rart... Jeg kan sikkert undersøke og finne svarene på spørsmålene dine i post 2 om du har lyst til å svare på hva problemet kan ha vært? Selv om ting ser ut til å være i orden nå. Jeg har forresten en splitter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå