Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

1 av 3 PC-er kommer ikke på nett. Hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Her hjemme ble en trådløshustelefon ødelagt, det ble så koblet til en vanlig telefon med ledning. Etter dette har den ene PC-en her i huset problemer med å komme seg på nett. Dette har ikke vært noe problem før. Den klarte å koble seg til i noen timer, men så finner den ikke noe nettverk lengre. Hva kan være galt, og hvordan kan jeg prøve å løse dette problemet? Det er to andre PC-er som er tilkoblet nettverket, men disse har ikke noe problemer med tilkoblingen.

Dette gjelder da trådløstnettverk.

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her hjemme ble en trådløshustelefon ødelagt, det ble så koblet til en vanlig telefon med ledning. Etter dette har den ene PC-en her i huset problemer med å komme seg på nett. Dette har ikke vært noe problem før. Den klarte å  koble seg til i noen timer, men så finner den ikke noe nettverk lengre. Hva kan være galt, og hvordan kan jeg prøve å løse dette problemet? Det er to andre PC-er som er tilkoblet nettverket, men disse har ikke noe problemer med tilkoblingen.

Dette gjelder da trådløstnettverk.

Håper noen kan hjelpe meg.

7761725[/snapback]

1. Har alle maskinene likt operativsystem?

2. Hvilken kanal kjører du det trådløse nettverket ditt på?

3. Har du sjekket at trådløskortet er aktivt på maskinen? (har opplevd at folk har slått dette av med hurtigtaster)

4. Har du prøvd å flytte maskinen rundt for å se om du har nett andre steder i huset med den maskinen?

Lenke til kommentar

Jeg fant egentlig ikke ut hva som var galt. Internett var plutselig tilbake da jeg skulle undersøke PC-en, det har heller ikke vært noe problemer med internett etter dette. Rart...

Jeg kan sikkert undersøke og finne svarene på spørsmålene dine i post 2 om du har lyst til å svare på hva problemet kan ha vært? Selv om ting ser ut til å være i orden nå.

Jeg har forresten en splitter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...