Gå til innhold

Hvordan koble opp konsollen med digital lyd


Straffa

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg komme med et vanskelig spørsmål til dere som er tekniske anlagt. Jeg kobler PS3 opp med HDMI til Sony 5200ES forsterkern min. Jeg får dette når jeg prøver HDMI som lyd-output:

 

"A connection error with the HDMI device has occured

Check that the HDMI device is connected correctly and turned on"

 

Velger jeg manuelle instillere fra PS3 får jeg ikke lyd i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Tar opp denne tråden litt jeg. Har et Logitech Z-5450 anlegg og 360. Har en sånn optisk kabel mellom der. Men jeg får ikke surroundlyd for det. Innstillingene på selve boxen er riktige også. Hva er det jeg kanskje har gjort feil? :hmm:

 

Edit: Glem det, nå funka det helt plutselig. Av seg selv virker det som. :D

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+32asd4f

jeg har tenkt å kjøpe meg z-5500-anlegget. og har tenkt til å koble 360'n (elite) til tven med hdmi. hvordan kabel skal jeg da bruke for å koble tv (eller 360) til anlegget (for å få surroundlyd)?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har 2 x coax innganger og 1 x optisk på forsterkeren min. Problemet mitt er at jeg har både Xbox360 og Playstation 3. Og begge dem er det optisk på. Hvordan skal jeg få koblet alt dette sammen så jeg slipper å fysisk bytte om den optiske ledningen mellom xboxen og playstation hele tiden. Finnes det feks noe overgang fra optisk til coax?

Lenke til kommentar
Jeg har 2 x coax innganger og 1 x optisk på forsterkeren min. Problemet mitt er at jeg har både Xbox360 og Playstation 3. Og begge dem er det optisk på. Hvordan skal jeg få koblet alt dette sammen så jeg slipper å fysisk bytte om den optiske ledningen mellom xboxen og playstation hele tiden. Finnes det feks noe overgang fra optisk til coax?

 

Kanskje ikke den billigste der ute, men funker knall da.

LINKY

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg spør likevel.

 

På PS3 er det HDMI og Digital Output (samt den originale-kabelgreia), og jeg har koblet HDMI fra PS3 -> TV. Jeg har lyst til å koble til PS3'en til forsterkeren slik at jeg kan ta nytte av surroundanlegget på denne også, men MÅ jeg da bruke en slik Digital Output-kabel? Forsterkeren er 2,5 år gammel, og jeg er ganske sikker på at det ikke er HDMI-inngang på den. Jeg VET det er Coaxial-inngang og en haug med andre innganger.

 

Er det Digital Output som er eneste mulighet? Hvor mye koster isåfall en slik kabel på 1-2 meter?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Anbefaling til de med 360: Astro A40, Er ikke tilgjengelig i Europa før til sommeren en gang, men lyden er suveren, både på Dolby Headset 5.1 og til vanlig musikk. Nå som dollaren er så lav, blir den ikke så dyr heller. Som sagt, anbefales, headset med mixamp koster rundt 300$ medregnet frakt og moms, så er bare å spare.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...