Gå til innhold

Gamblers corner, odds-og tippetips. (18år)

Anbefalte innlegg

Alt for tidlig å bette på VM nå mener jeg. Seinest i går ble det klart at Michael Ballack ikke deltar for Tyskland. Og slike meldinger kan det komme flere av. Men post gjerne hva dere tror, det er god lesing.

Jeg stoler på at Didrik vinner ESC og gjør meg litt rikere. :D I tillegg har jeg lyst til å tippe på at Bayern vinner CL. 3.3 i odds er bra. Inter har bare 2.3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under ei uke igjen til Eurovision Song Contest, og da satser man litt på hvem som kommer til å vinne.

Tyskland og Azerbadjan er storfavoritter til å vinne, så derfor benytter jeg muligheten til å tippe på de som ligger litt lenger ned på lista med en del høyere odds for spenningens skyld. Her er 8 land med alt fra 15 til 300 i odds. Satt sammen i system så om noen av disse går inn, blir premien på nesten 10k pga taket bookmakeren har satt.

Armenia: Tror denne blir topp 3 hvertfall. Utrolig vakker sang og bra gjennomført. Sterkest kandidat til å vinne.

Tyrkia: Rocka sang som lett setter seg på hjernen. Får litt SOAD vibber når jeg hører denne. Vet de har turnert mye i Europa den siste tiden for å promotere. Også en sterk kandidat.

Moldova: Catchy dance inspirert sang med fele og saxofon. Får mye ros på nettet rundtomkring. Outsider som kan vinne med små marginer.

Slovakia: Utrolig vakker sang om naturen. Sunget på slovakisk, noe som gjør den magisk. Pluss at utstrålingen til Kristina er helt enestående.

Frankrike: Partyfaktorsang nr 1. Kommer nok til å bli spilt masse på utesteder i sommer. Kunnde vært temalåten til fotball vm. Catchy hoppe og danselåt hvertfall.

Georgia: Måtte ha med en rolig sang her å. Veldig rolig og avslappende. Og ikke minst bra sunget. Kommer nok høytt på lista hvertfall.

Romania: Ikke favoritten min, men tok den med fordi den minner meg så mye om melodi grand prix at slang den med i siste liten.

Litauen: Årets undervurderte? Litauen kom på 3 plass med "We are the winners" for et par år siden. Halvveis akapella og med 200% utstråling. Konkurransens underdog.

Andre land som kan gjøre det sterkt er Israel, Island, Danmark og ikke minst favorittene Tyskland og Azerbadjan. Disse har litt for "favorittodds" til å gidde å satse på de.

Pluss at etter å ha hørt gjennom sangene kan jeg ikke skjønne hvorfor Tyskland eller Azer skal vinne. Helt greie sanger, men de har vel promotert seg selv mest også.

EDIT: Tyskland vant så klart overlegent. Satte en hundrings på de i siste liten, så tapet ble ikke så stort. Men alt i alt ble det ikke gevinst på denne.

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar

Jeg vil gjenta mitt tips, om at Israel vinner melodi grand prix 29.mai. Det blir i verrste fall en tett kamp mellom Israel og Azerbadjan, der Azerbadjan stikker såvidt av med seieren.

Men en skal ikke undervurdere horden av europeiske homofile stemmer, som stemmer på Israel. Slik som for 11 år siden da Diva Internasjonal vant, til 8 i odds hos Norsk Tipping.

Markedet på Israel odds, ligger på mellom 5-10. Og det aller fleste har dem som tredje favoritt, forann ligger Tyskland og Azerbadjan, der sistnevnte har rundt 2,5 i odds.

Når Unibet satte oddsen, så hadde dem Israel som storfavoritt med 3 i odds. Markedet forøvrig var ikke enig med unibet og hadde mellom 5-10 i odds, etter ett par uker fulgte unibet etter og satt 8 i odds på Israel, som noen dager senere sank til 7, 6 og 5 i odds.

Bwin hadde 9 i odds på Israel og sank nettopp til 6.

Men det er fortsatt noen som har 10 på Israel. Dette blir en kamp mellom Azerbadjan og Israel, og da er 10 i odds på Israel svært bra.

Unibet sin opprinnelige odds på 3, er mer det korrekte bildet, da det kan tenkes at Unibet tenkte på hundretusenvis av homofile stemmer som Israel vil få, inkludert alle de andre stemmene.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Mine spill for idag. :)

Haugesund vs Sandefjord

Alta vs Tromsdalen

Ranheim vs Mjøndalen

Odds 4.46

5 units

Kongsvinger vs Molde over/under 2.5

Bryne vs FK Lyn

Løv-Ham vs Strømmen

Sarpsborg 08 vs Sandnes Ulf

Odds 5.51

1 unit

Donn vs Amazon Grimstad

Stabæk vs Start

Haugesund vs Sandefjord

Hønefoss vs Brann

Kongsvinger vs Molde

Aalesund vs Strømsgodset

Alta vs Tromsdalen

Bryne vs FK Lyn

Løv-Ham vs Strømmen

Ranheim vs Mjøndalen

Odds 430.00

1 unit

Malmö vs Brommapojkarna (0-1)

Breidablik vs FH Hafnarfjördur

3.90

1 unit

Malmö vs Brommapojkarna (0-1)

Philadelphia Flyers vs Montreal Canadiens

3.60

1 unit

Breidablik vs FH Hafnarfjördur

Philadelphia Flyers vs Montreal Canadiens

3.51

1 unit

Endret av ekwathne
Lenke til kommentar

Dagens spill hos Centrebet:

Spill 1:

Oslo City - Kristiansund (B)

Odds: 1.47

Innsats: 100 kr

Mulig gevinst: 147 kr

Spill 2:

Aalesund 2 - Nardo (B)

Odds: 3.10

Innsats: 50 kr

Mulig gevinst: 155 kr

Edit: La til et spill til:

Spill 3:

Hercules - Tollnes (H)

Odds: 1.60

Innsats: 100 kr

Mulig gevinst: 160 kr

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Hehe, ikke som jeg vet om. Dog kjenner jeg en kar som har dratt inn småpene 200.000 i Mai måned på tipping.

Han ble årets oddstipper på Nordicbet i fjor og vant tur til OL i Canada.

Over til noe annet. VM står for dør, og jeg tråler gjennom Nordicbet om dagen for å finne verdibets. Må si jeg er fristet til å legge en femtilapp på Diego Milito som toppscorer i VM. Oddsen er i skrivende stund 25.

Lenke til kommentar

Kristiansund og Nardo, til 3.10 i odds, har gått inn. Herkules kan jeg nesten bare glemme etter 0-2 til pause.

Herkules var ubeseiret på hjemmebane, med 3-0-0 og 17-1 i målforskjell på disse tre kampene. 2. plass mot 11. plass.

Lenke til kommentar

Ja, da var Sverige, som en av de største ESC-favorittene, ute. Jeg har sagt det før og sier det igjen, Norge vinner!

Sats nå mens dere kan, ser at det ikke er mulig å tippe på ESC lenger hos Unibet.

La Unibet og resten få noen timer på seg til å få satt opp ny odds på finale landene. Ladbrokes har allerede kommet med ny odds.

Norge havner sansynlegvis på en 3,4,5,6,7,8,9 eller tiende plass. Både første og andre plass skal holde veldig hardt. Så tror en evt. innsatts på topp 4 plassering, vil være mye mer smart en 1.plass når det gjelder Didrik heart is yours. Men føler meg ikke så sikker på topp 4 heller.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...