Gå til innhold

Gamblers corner, odds-og tippetips. (18år)

Anbefalte innlegg

Noen her som bruker betfair? Skjønner meg ikke helt på oddsen der.. Når jeg velger et spill kan jeg selv justere oddsen opp og ned . Skjønte ikke helt hvorfor man kan justere selv..

Endret av simsan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert et dumt spørsmål, men kan noen forklare hvordan units fungerer? Hvis 1 unit er 100 kroner og du skal følge et tips til 2/5 units. Hva vil det si på satsingen? 2/5 av 100kr? Eller er det bare en pekepinne fra tipseren hvordan resultatet blir? Altså ved 5/5 er tipseren ganske sikker på seier?

Lenke til kommentar

Sikkert et dumt spørsmål, men kan noen forklare hvordan units fungerer? Hvis 1 unit er 100 kroner og du skal følge et tips til 2/5 units. Hva vil det si på satsingen? 2/5 av 100kr? Eller er det bare en pekepinne fra tipseren hvordan resultatet blir? Altså ved 5/5 er tipseren ganske sikker på seier?

Hvis 1 unit er 100kr, så er 2 units 200kr. Er en pekepinn som du sier og hos meg så er forventet langsiktig verdi høyere, jo flere units som satses. Ikke alltid det stemmer på kort sikt, men over lang tid så skal det være slik.

Ett eksempel fra mine MLB (baseball) tall fra 2009. Der traff jeg i snitt på 63% av kampene. Men isolerer man 4/5 og 5/5 unit spill så traff de på hele 68%, noe som tilsier at det var fornuftig å satse mer på dem for å få større overskudd.

Lenke til kommentar

Noen her som bruker betfair? Skjønner meg ikke helt på oddsen der.. Når jeg velger et spill kan jeg selv justere oddsen opp og ned . Skjønte ikke helt hvorfor man kan justere selv..

Tingen med betfair er at du på blå "kjøper odds" (som hos en vanlig bookmaker(bet365 osv)

Eneste tingen er at du velger oddsen DU er villig til å kjøpe til... Er oddsen på 1.5. Men du synes det er lavt. Kan du ØNSKE å kjøpe (blå) og så skrive oddsen du vil kjøpe til. For eksempel 1.7.. Om da en person vil selge (altså på at det utfallet ikke intreffer) Og føler 1.7 i odds er en god odds matcher han ditt ønsket kjøp og begge er fornøgde med oddsen.

på bet365 osv så setter DE oddsen. Og da får du bare den oddsen. MEN på betfair tar de 5% kommisjon av gevinst.. Håper dette var noe oppklarende

Lenke til kommentar

Tingen med betfair er at du på blå "kjøper odds" (som hos en vanlig bookmaker(bet365 osv)

Eneste tingen er at du velger oddsen DU er villig til å kjøpe til... Er oddsen på 1.5. Men du synes det er lavt. Kan du ØNSKE å kjøpe (blå) og så skrive oddsen du vil kjøpe til. For eksempel 1.7.. Om da en person vil selge (altså på at det utfallet ikke intreffer) Og føler 1.7 i odds er en god odds matcher han ditt ønsket kjøp og begge er fornøgde med oddsen.

på bet365 osv så setter DE oddsen. Og da får du bare den oddsen. MEN på betfair tar de 5% kommisjon av gevinst.. Håper dette var noe oppklarende

Men er det han som setter hvor mye penger det blir satt? bestemmer denne personen 1.70 odds, maks 1000kr innsats?

Lenke til kommentar

Ja alex.. Du velger hvor mye du vil selge/kjøpe.. Så matches den summen om du finner kjøpere/selgere..

Så du velger selv beløpet å kjøpe / selge for. Problemet er bare på små kamper at ikke alltid det er marked for oddsen og da får du ikke kjøpt/solgt ønsket mengde. De matcher de beløpene som er tilgjengelig.

På store kamper. CL osv så er det ikke vansklig å få matchet beløpet.

Vet ikke om det er maks beløp på kjøp må du jo bare ha beløpet på konto.

På salg må du ha risikoen på konto og, og har du nok penger kan du og bette så mye du ønsker. Eneste tingen er å få beløpet matchet

Endret av plum
Lenke til kommentar

Miami heat skal være i storform. Setter en bong med -7 i handicap.

Heat siste fem kamper:

Sat 20 vs Charlotte W 77-71

Mon 22 @ New Jersey W 99-89

Thu 25 @ Chicago W 103-74

Fri 26 @ Milwaukee W 87-74

Sun 28 vs Toronto W 97-94

Pistons 8 siste:

Sat 13 @ Atlanta L 99-112

Mon 15 @ Boston L 93-119

Tue 16 vs Cleveland L 101-113

Fri 19 @ Indiana L 102-106

Sun 21 @ Cleveland L 79-104

Tue 23 vs Indiana L 83-98

Fri 26 @ New Jersey L 110-118

Sun 28 vs Chicago L 103-110

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Tror jeg skal ta meg en tippepause. Tenkte å sette noen lapper på Inter og U mellom Arsenal og Barcelona, men valgte i stedet å prøve meg på VikingLotto. Det viste seg å være tidenes idiotvalg. Har gått dårlig lenge og nå så tar en pause. :)

Lenke til kommentar

Miami heat skal være i storform. Setter en bong med -7 i handicap.

Heat siste fem kamper:

Sat 20 vs Charlotte W 77-71

Mon 22 @ New Jersey W 99-89

Thu 25 @ Chicago W 103-74

Fri 26 @ Milwaukee W 87-74

Sun 28 vs Toronto W 97-94

Pistons 8 siste:

Sat 13 @ Atlanta L 99-112

Mon 15 @ Boston L 93-119

Tue 16 vs Cleveland L 101-113

Fri 19 @ Indiana L 102-106

Sun 21 @ Cleveland L 79-104

Tue 23 vs Indiana L 83-98

Fri 26 @ New Jersey L 110-118

Sun 28 vs Chicago L 103-110

Bare hyggelig :)

lol :new_woot:

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...