Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kabling av hjemmenettverk; 3 maskiner

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp et rimelig enkelt hjemmenettverk. DSL-modemet (Cisco 677i) står i andreetasjen og skal bli akkompagnert av en 3Com Cable/DSL Gateway med sin kjekke 4-ports 10/100 svitsj. Her står også min egen PC som blir plugget i svitsjen.

Deretter, nedadgående kabling til stua og videre ned i kjellerstua. Småkjipt at det ikke går å seriekoble.. :smile: hadde passet godt her. Planen er å kjøpe en 2-ports veggkontakt fra Komplett, til den småkjipe pris av 240kr. Deretter kable p2p; en til en 1-ports kontakt i stua (180,-) og nok en kabel ned til kjellerstua...

Enkelt og greit, finnes det noen mer elegant måte å løse dette på?

Og, hvis jeg er ekstra heldig, et billigere sted å kjøpe disse veggkontaktene? Ender opp på 600,- :/

PS: Trådløst er ikke et alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-28 17:28, skrev askt:

Jeg skal sette opp et rimelig enkelt hjemmenettverk. DSL-modemet (Cisco 677i) står i andreetasjen og skal bli akkompagnert av en 3Com Cable/DSL Gateway med sin kjekke 4-ports 10/100 svitsj. Her står også min egen PC som blir plugget i svitsjen.

Så vitt jeg vet er jo den Ciscoen en router, hva skal du med to på rekke?

Har du nextgentel?

Lenke til kommentar

Skal sette opp et nettverk, altså mer enn én maskin. Er som kjent kun en LAN-kontakt i Cisco-modemet. Tenker du på Cable/DSL-funksjonaliteten i 3Com'en er den grei å ha til senere... koster strengt tatt kun 100kr mer enn en 5-ports 3Com svitsj! :smile:

[ Denne Melding var redigert av: askt på 2002-11-28 17:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...