Gå til innhold

Nytt kamera, rundt 1500 (-2000)

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe kamera til damen i bursdagsgave, er det noen som har et tips til et godt kamera i denne prisklassen?

Jeg vet at min definisjon av et godt kamera ikke er det samme som deres da flere av dere er eksperter, og noen av dere er "eksperter". Uansett, visst noen hadde kommet med noen forslag.

krav:

Pris: rundt 1500 øvre grense på 2000

Størrelse: Medium eller lite

Bildekvalitet: ikke vet jeg, men ser helst at bildene blir fine, i tillegg må kamraet tåle litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp Canon Ixus 60 på www.fotovideo.no for 2000 kr. Men du må i tillegg ha minnekort på 200-300 kroner og eventuelt ei veska på samme pris.

Hvis det blir dyrt, så kan du se på Casio Excilim serien. Z70 eller Z60 får du vel til rett under 2000 for tiden.

Lenke til kommentar

Ja det er et bra kamera. :)

Det er også veldig pent å se på,noe som sikkert damen din kommer til å sette pris på?

Det har også en elektronisk søker som man kan se gjennom når man tar bilder i stedet for å bruke LCD skjermen.

Ved å slå av skjermen og kun bruke søkeren kan man ta ca.500-600 bilder på en lading!

Kameraet tar gode bilder på Auto instillinger,noe som er fint visst man ikke er typen som liker å stille inn på ting i kameraet manuelt.

Det er også et veldig lite kamera et såkalt ultrakompakt kamera.

Hele kameraet er i aluminium så det er veldig solid bygget.

Redigert: Det bruker også Secure Digital minnekort (SD kort) som er den mest brukte minnekort typen.

Canon Ixus 60

post-94286-1169310253_thumb.jpg

post-94286-1169310488_thumb.jpg

Endret av naits81
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Canon Digital IXUS 800 IS , er det et godt kamera.. visst jeg går opp til 2500kr som makspris.. vil det kamera være verdt det?

7880614[/snapback]

Ja, ixus 800 er verdt de 500 extra. Det er et kamera som er raskt, og gir skarpe bilder selv om fotografen er litt kjapp og ustø på hånden. Dessuten har kameraet utviklingsmuligheter for en amatør som vil noe mer enn bare full auto.

En presang som viser respekt for mottageren!

Hilsen Johannne

Lenke til kommentar

Jeg er i samme situasjon som deg, med en maksgrense på 3000 kroner. Jeg vurderer å kjøpe Kodak P880.

Selvom jeg har en maksgrense på langt over hva dette kameraet koster, sier jeg ikke nei takk til et bedre kamera til en billigere penge.

Har også sett en del på DMC-FZ7, men det spørs hvor mye bedre dette kameraet er i forhold til P880.

Noen som kan svare meg på det?

Se forøvrig disse to trådene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...