Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen fungere ikke...

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter hos en kammerat og plutselig hører vi en lyd når han tar ut den eksterne hardisken fra usb porten og pcen skrur seg av. Når vi prøver å starte maskinen på nytt så skrur den seg på, men skjermen forblir svart... og den vil heller ikke åpne dvd-romen. Vi har prøvd å bytte skjerm, sjekka alle ledningene, men finner ikke ut feilen.

Er det noen her som har en ide om hva det kan være så plzzz skriv inn(skal sitter her til søndag og det blir litt kjip uten pcen hans

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg sitter hos en kammerat og plutselig hører vi en lyd når han tar ut den eksterne hardisken fra usb porten og pcen skrur seg av. Når vi prøver å starte maskinen på nytt så skrur den seg på, men skjermen forblir svart... og den vil heller ikke åpne dvd-romen. Vi har prøvd å bytte skjerm, sjekka alle ledningene, men finner ikke ut feilen.

Er det noen her som har en ide om hva det kan være så plzzz skriv inn(skal sitter her til søndag og det blir litt kjip uten pcen hans

7761121[/snapback]

Fungerer den når den eksterne harddisken står i da?

Er skjermen helt svart frem til når da`? hele tiden eller ser du BIOS screen?

Lenke til kommentar

CMOS:

Short for complementary metal oxide semiconductor. Pronounced see-moss, CMOS is a widely used type of semiconductor. CMOS semiconductors use both NMOS (negative polarity) and PMOS (positive polarity) circuits. Since only one of the circuit types is on at any given time, CMOS chips require less power than chips using just one type of transistor. This makes them particularly attractive for use in battery-powered devices, such as portable computers. Personal computers also contain a small amount of battery-powered CMOS memory to hold the date, time, and system setup parameters.

Har du manualen til hk? der står det hvordan du resetter cmos på ditt hk. Hva slags spesifikasjoner består pc`en av forresten?

Lenke til kommentar
Har ingen manualer til HK med oss... hadde ikke tenkt til å f***e opp pcen vet...  :hmm:

7761354[/snapback]

Hehe regna ikke med det jeg heller, men sånt skjer:

Jeg har asus HK og der er fremgangsmåten slik:

1. ta ut strømkontakten til pc`en

2. ta ut cmos batteriet som sitter på hk.

3. Deretter flytter jeg jumperen som sitter på en kontakt som heter CLRTC, fra pins 1-2(default) til pins 2-3 i 5-10 sekunder. Sett så jumperen tilbake til pins 1-2.

4. sett cmos batteriet tilbake

5. koble så til strøm på pc`en igjen

6. hold så del knappen inne ved reboot for å komme inn i bios.

Dette gjelder for mitt hk, så jeg kan ikke garantere at dette funker på kameraten din`s pc.

Endret av 02tom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...