Gå til innhold

Hjelp til montering av PSU (løst)


Anbefalte innlegg

HJELP!

 

Jeg har akkurat montert en MIST 500W strømforsyning i min nye PC, men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal koble strøm til CPU. På mitt Gigabyte hovedkort er det en 24 pins strømkonmtakt (som enkelt ble koblet til PSU), men det er også en 4 pins strømkontakt som primært leverer strøm til CPU. Det er bare det at MIST PSU'en min ikke har noen 4 pins strømkontakter. Den har en 8 pins og et par 6 pins (de siste er merket PCI-e power).

 

Så da lurer jeg på om jeg kan bruke den 8 pins kabelen fra MIST'en og koble den på de 4 pinnene som finnes på hovedkortet (det er bare en måte å gjøre det på pga kombinasjonen av runde og firkantede pinner) eller må jeg ha en overgang først?

 

Hilsen forvirret PC-bygger Cato

Endret av nilcat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8 pinner'en er to "P4" kontakter som er kobla sammen, med ei "glikobling" i midten (skal være 4 gule og 4 sorte ledere i 8 pinner'en), samme koblingstype som er på ATX kontakten for og endre den fra 20 til 24 pin.

Vær litt forsiktig når den ene "P4" kontakten skal kobles til hovedkortet, de to "P4" kontaktene er ikke like :( sleit litt med det når eg skulle koble min Tagan 480 PSU til hovedkortet for 2 år siden, "p4"'en eg ville bruke passa ikke i kontakten på hovedkortet, men den andre passa :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...