hanzn Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hei ! Jeg har netopp fått ny pc med et Club 3D 640 MB 8800 GTS skjermkort. Den har to DVI-I utganger. Skjermen jeg bruker har en VGA og en DVI-R Utgang. Åssen skal jeg få kontakt mellom pc og skjerm? For jeg har VGA kabel og to overganger til DVI-I. Og den i skjermen passer jo ikke med den kabelen + overganger fordi den skjermen har DVI-R. ( 4 pinner for lite ) Har også en DVI-R kabel som jeg har prøvd. Da får jeg bare '' No connection ''. Åssen skal jeg få dette til å fungere? Andre forslag enn å kjøpe ny skjerm? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Så du har prøvd med en hvit DVI kabel imellom og en blå gammel blå kabel? Lenke til kommentar
tosson Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hallo Fulgte det ikke med skjermkortet ditt en skjøtekontakt med dvi-i og vga på den endre siden? Sjekk om det ikke ligger en i eska til skjermkortet ditt Lenke til kommentar
hanzn Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) HalloFulgte det ikke med skjermkortet ditt en skjøtekontakt med dvi-i og vga på den endre siden? Sjekk om det ikke ligger en i eska til skjermkortet ditt 7761055[/snapback] Nei, alt som fulgte med var to DVI-I overganger fra VGA Jeg har prøvd å sette overgangen på en VGA-Kabel, for den nye pcen passer ikke med vga. Men da står skjermen bare og blinker. Endret 20. januar 2007 av hanzn Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Altså, du har ett skjermkort med to DVI utganger. DU har overganger som fulgte med, som gir mulighet for tilkobling av VGA kabler i disse portene. DVI-R Finnes ikke. DVI-D mener du nok, altså kun digital overføring, i motsetning til DVI-I som også støtter analog. SKjermen din er da mest sannsynlig LCD, siden den har DVI tilkobling (Må nesten være en flatskjerm ihvertfall) Det beste vil jo da være å bare bruke en vanlig DVI kabel mellom PC og skjerm, får du ikke kontakt, får du prøve å ta omstart med skjermen kun koblet til med DVI, og sjekke skjermens menyer for eventuelle valg av inputkilde eller noe. Lenke til kommentar
hanzn Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Altså, du har ett skjermkort med to DVI utganger.DU har overganger som fulgte med, som gir mulighet for tilkobling av VGA kabler i disse portene. DVI-R Finnes ikke. DVI-D mener du nok, altså kun digital overføring, i motsetning til DVI-I som også støtter analog. SKjermen din er da mest sannsynlig LCD, siden den har DVI tilkobling (Må nesten være en flatskjerm ihvertfall) Det beste vil jo da være å bare bruke en vanlig DVI kabel mellom PC og skjerm, får du ikke kontakt, får du prøve å ta omstart med skjermen kun koblet til med DVI, og sjekke skjermens menyer for eventuelle valg av inputkilde eller noe. 7761187[/snapback] Gikk ikke. Lenke til kommentar
torrusvik Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg har også et slikt problem.. fikk nettopp satt sammen den nye pc'en, som blant annet inkluderer 8800GTX, som har 2 DVI-I utganger, jeg fkk med 2 overganger fra VGA til DVI-I(eller omvendt ). Skjermen min har bare VGA inngang Så når jeg starter opp pc'en er det ingen kontakt med skjermen i det hele tatt. Noen som har noen forslag?? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hm...her må vi nesten grave litt dypere Adapteret er ment å koble til på skjermkortets DVI utgang, analog kabel går fra denne til skjerm. Får du bilde når maskinen skrus på? Ikke tenk på Windows forløpig, får du bilde når maskinen skrus på (BIOS) og du ser RAM, CPU etc? Hvilken skjerm? Lenke til kommentar
torrusvik Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hm...her må vi nesten grave litt dypere Adapteret er ment å koble til på skjermkortets DVI utgang, analog kabel går fra denne til skjerm. Får du bilde når maskinen skrus på? Ikke tenk på Windows forløpig, får du bilde når maskinen skrus på (BIOS) og du ser RAM, CPU etc? Hvilken skjerm? 7765861[/snapback] Koblet adapteren på Skjermkortets DVI utgang, ikke noe bilde i det hele tatt, "no signal" Prøvde med en Viewsonic VG1921https://prisguiden.no/product.php?productId=55178, og en fujitsu siemens... samme resultat på begge. Prøvde på den gamle pc'en hvor skjermkortet har både VGA og DVI utgang, på VGA virket det helt fint som vanlig, men da jeg prøvde me adapteren på DVI fikk jeg samme resultat som på den nye. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Regner med du forsøkte å skru av maskin, koble til, og skru på igjen? Skifting av tilkoblinger mens maskinen står på fungerer ikke alltid like bra (ATi = litt bedre, nVidia = mulige kræsj). I tillegg, hvis en har tidligere brukt en av utgangene, og kobler til noe nytt, er det ikke alltid dette fungerer like bra i starten (skjermkortdrivere "antar" for mye i disse dager, noenganger går det bra, andre ganger = reinstall). Ellers må en jo nesten begynne å lure på om enten skjermen ikke takler alle oppløsninger (skalering), noe som ville være veldig mistenkelig...eller hvilken oppløsning den faktisk kjører når maskinen starter. Har du tilgang til CRT, og kan koble denne til og sjekke via CRT hvilken oppløsning den booter på? Hvis du ikke får bilde under oppstart engang, blir det jo relativt vanskelig å boote i safe mode, forstår det Vanligvis bør du få bilde når maskinen starter før operativsystem, i det minste på EN av utgangene. Hvis ikke er det grunn til bekymring. Endret 21. januar 2007 av Boye Lenke til kommentar
torrusvik Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Regner med du forsøkte å skru av maskin, koble til, og skru på igjen? Skifting av tilkoblinger mens maskinen står på fungerer ikke alltid like bra (ATi = litt bedre, nVidia = mulige kræsj). I tillegg, hvis en har tidligere brukt en av utgangene, og kobler til noe nytt, er det ikke alltid dette fungerer like bra i starten (skjermkortdrivere "antar" for mye i disse dager, noenganger går det bra, andre ganger = reinstall). Ellers må en jo nesten begynne å lure på om enten skjermen ikke takler alle oppløsninger (skalering), noe som ville være veldig mistenkelig...eller hvilken oppløsning den faktisk kjører når maskinen starter. Har du tilgang til CRT, og kan koble denne til og sjekke via CRT hvilken oppløsning den booter på? Hvis du ikke får bilde under oppstart engang, blir det jo relativt vanskelig å boote i safe mode, forstår det Vanligvis bør du få bilde når maskinen starter før operativsystem, i det minste på EN av utgangene. Hvis ikke er det grunn til bekymring. 7766331[/snapback] Slo av maskinene melom hver gang... Det er ikke tegn til liv i skjermen i det hele tatt når jeg slår på, har prøvd flere ganger. Må jo nesten være noe med DVI-Adapter-koblingen eller noe sånt, siden den funker på VGA på den gamle maskinene, men ikke på DVI med adapter. Slo av maskinene+ strømforsyninga mellom hver gang jeg byttet.. Lenke til kommentar
hanzn Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg har enda ikke fått fiksa det. Trenger hjelp Lenke til kommentar
torrusvik Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Regner med du forsøkte å skru av maskin, koble til, og skru på igjen? Skifting av tilkoblinger mens maskinen står på fungerer ikke alltid like bra (ATi = litt bedre, nVidia = mulige kræsj). I tillegg, hvis en har tidligere brukt en av utgangene, og kobler til noe nytt, er det ikke alltid dette fungerer like bra i starten (skjermkortdrivere "antar" for mye i disse dager, noenganger går det bra, andre ganger = reinstall). Ellers må en jo nesten begynne å lure på om enten skjermen ikke takler alle oppløsninger (skalering), noe som ville være veldig mistenkelig...eller hvilken oppløsning den faktisk kjører når maskinen starter. Har du tilgang til CRT, og kan koble denne til og sjekke via CRT hvilken oppløsning den booter på? Hvis du ikke får bilde under oppstart engang, blir det jo relativt vanskelig å boote i safe mode, forstår det Vanligvis bør du få bilde når maskinen starter før operativsystem, i det minste på EN av utgangene. Hvis ikke er det grunn til bekymring. 7766331[/snapback] Ehm.. litt flaut dette... men hadde glemt å sette P4 kabelen i hoveddkortet Lenke til kommentar
Boye Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 NEI SOM GRANSKAUEN Kan det være dette er løsningen på førstemann også? Har sendt han en liten PM. Konge at du sa ifra Lenke til kommentar
hanzn Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 NEI SOM GRANSKAUEN Kan det være dette er løsningen på førstemann også? Har sendt han en liten PM. Konge at du sa ifra 7772327[/snapback] Tusen takk for all hjelp : D Nå funker pcen. Men har et problem til som jeg lurer på om noen her har peiling på. For å fikse det problemet jeg hadde så tok jeg ut en rambrikke og da funket pcen : s etter jeg har tatt installert driverne prøver jeg å sette i ram-brikke nr. 2 igjen og reeboter. Det som skjer er at jeg ikkke får bilde på skjermen. Veit du hva jeg kan gjøre? Trenger 2 GB ram. Tror dere ramet er ødelagt eller noe lignende ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå