OnetroM Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg henter tidvis ned noe divx o.l. men har hverken HTPC eller DVD-spiller som støtter DivX direkte. Jeg må med andre ord transcode til SVCD eller DVD og brenne ut på CD/DVD. Jeg har stort sett brukt NERO, men det er så utrlig tregt. Estimated time kan stå på time-halvannen, med reelt forbruk blir gjerne på to, tre og fire timer. Finnes det noen programmer som transcoder bedre? Gjerne et dedikert program som kun lager en iso-fil e.l. Jeg har en AMD64 X2 4600+, 2GB ram og en raptordisk så HW burde være noenlunde ivaretatt. Fatter ikke hvorfor det skal ta så vannvittig lang tid. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 TMPGEnc brukte jeg en del år siden til transkoding til SVCD og MPEG2, som har en relativt rask encoder som støtter SMP. Jeg bruker virtualdub til .AVI og vet at det finnes et prosjekt som heter Virtualdub-MPEG2 som trolig kan gjøre det du trenger, men har ikke testet selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå