lowlevel Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hei. Ny Maskin og sjekket CPU-Z. Noe sier meg at noe er galt med core speed. Eller tat jeg feil? cpu_1866.bmp Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hei. Ny Maskin og sjekket CPU-Z. Noe sier meg at noe er galt med core speed. Eller tat jeg feil? 7761004[/snapback] Det er noe "galt" ja, som du sikkert ser, så står multiplieren på 7x, ikke 9x som den egentlig skal stå på... Lenke til kommentar
lazt Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Slapp helt av. Det er sikkert bare speedstep som skur ned prosessorhastigheten når den ikke trenger å yte max. For å motvirke varme osv. Egentlig ganske smart. Kjør en Prime test/benchmark så skal du se hastigheten blir en annen Speedstep kan lett skrus av i BIOS. Endret 20. januar 2007 av loozet Lenke til kommentar
lowlevel Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Slapp helt av. Det er sikkert bare speedstep som skur ned prosessorhastigheten når den ikke trenger å yte max. For å motvirke varme osv. Egentlig ganske smart. Kjør en Prime test/benchmark så skal du se hastigheten blir en annen Speedstep kan lett skrus av i BIOS. 7761213[/snapback] Det er det som er problemet. Speedstep er disabled. Jeg sjekket BIOS for sikkerhets skyld. Hva skal jeg gjøre? Er det trygt å skru opp til 9X før jeg har sjekket noe mer? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Absolutt, tar du multiplier på 9x, kjører den bare på standard klokkehastighet. Før du gjør det, kjør et krevende program(OCCT, PiFast, SuperPI, Prime, osv) og se om mulitplieren stiger automatisk til 9x. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå