Gå til innhold

Multiplier reset når pcn booter...

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem med overklokking av min C2D E6400. Har fått klokka den til 2,9GHz ved å øke fsb fra 1066 til 1450 i bios.

Når jeg "lagrer" bios og skal restarte går den tilbake til Multiplier 8 uten videre....

Minne (som jeg har null peil på) har økt fra 266 til 362,5Mhz er Kingston DDR2 HyperX PC6400 (vises som PC5400 i CPU-Z).

Ifl CPU-Z er forholdet mellom FSB:DRAM 1:1.

Er alt det jeg har skrevet "riktig" ? Eller er noe feil her?

PC:

Asus P5N-E SLI

C2D E6400 Stock kjøling

Kingston DDR2 HyperX PC6400

XFX GeForce 7600GT Fatal1ty 256mb

Western Digital Disker 250GB x2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva har du fsb på? Og hva har du multiplier på?

7761184[/snapback]

da har man 400 på bus 400bus =800mhz ram ration 1:1

1600 i fsb

jeg kjører også 3.2ghz med 6400 minne ,

ligger på 1.35v(reelt) på vcore fungere dunnstabilt

400*8=3200mhz 8 i multi

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar
Hva har du fsb på? Og hva har du multiplier på?

7761184[/snapback]

da har man 400 på fsb 400fsb =800mhz ram ration 1:1

jeg kjører også 3.2ghz med 6400 minne ,

ligger på 1.35v(reelt) på vcore fungere dunnstabilt

8*400=3200mhz

7767500[/snapback]

sorry dobbelt post

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sjans til å endre annet enn fsb (som i utgangspunktet står på 800) Denne kan veksle mellom 533 og 1450. (da kjører E6400 på 2,9GHz) Høyere vil den ikke starte

Noe som kan ha med ram'en å gjøre da hastighetenen på den stiger over 1000mhz. Har ikke prøvd å kjøre "unlinked" forhold mellom ram og cpu fsb, men kan evt være en sjans for at det går da. Men er det noen som vet om det er sånnsett umulig å klokke noe særlig med Asus P5N-E SLI?

Edit Kan også stille volt og multiplier(som forsåvidt reseter seg). Men på volt har jeg jo ikke peil, så tør ikke touche så mye...

Endret av Arntsen
Lenke til kommentar
Jeg har ikke sjans til å endre annet enn fsb (som i utgangspunktet står på 800) Denne kan veksle mellom 533 og 1450. (da kjører E6400 på 2,9GHz) Høyere vil den ikke starte

Noe som kan ha med ram'en å gjøre da hastighetenen på den stiger over 1000mhz. Har ikke prøvd å kjøre "unlinked" forhold mellom ram og cpu fsb, men kan evt være en sjans for at det går da. Men er det noen som vet om det er sånnsett umulig å klokke noe særlig med Asus P5N-E SLI?

Edit Kan også stille volt og multiplier(som forsåvidt reseter seg). Men på volt har jeg jo ikke peil, så tør ikke touche så mye...

7773011[/snapback]

multiplayern hadde jeg også problemer med ,, når du kommer i menyen med multiplayer måtte jeg disable alle andre valg neddover i menyen ( i alle fall på P5B) så låste multiplayern seg der jeg ville , når jeg ikke gjorde det så var multiplayer på 6* i everest og AI boost og 8*i CPUZ,

det er mange som skryter av dette hk da! så tror det er bra oc muligheter ,,

Edit : hadde også problemer med og komme over 2.9ghz måtte sette opp volten litte grann så bota den , eller så kan du skjekke minne om det står på auto eller manuelt,, du kan kjøre slakkere timings

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

7773011[/snapback]

multiplayern hadde jeg også problemer med ,, når du kommer i menyen med multiplayer måtte jeg disable alle andre valg neddover i menyen ( i alle fall på P5B) så låste multiplayern seg der jeg ville , når jeg ikke gjorde det så var multiplayer på 6* i everest og AI boost og 8*i CPUZ,

det er mange som skryter av dette hk da! så tror det er bra oc muligheter ,,

Edit : hadde også problemer med og komme over 2.9ghz måtte sette opp volten litte grann så bota den , eller så kan du skjekke minne om det står på auto eller manuelt,, du kan kjøre slakkere timings

7774588[/snapback]

Men kan noen gi meg, geek som jeg er, info om evt timings jeg burde ha på minne.. Har så lite peil på sånne ting at jeg blir GAL! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...