kimern9 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Fant ut at jeg hadde lyst til å overklokke kortet mitt idag, det har stock fan. Nå er den på 58 grader når jeg shift screener ut av Oblivion på full grafikk. Den er på 46 grader når den står på default settings. Den er på 475 MHz Core clock frequency og 1.40 GHz Memory Clock. Endret 20. januar 2007 av kimern9 Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hei. Regner med at du har stock kjøler, så det der høres ut som helt normale temperaturer. Har zalman kjøling, idle temp ca37 og load ca50 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Helt normal temp. Men ikke ta noen voltmod med den kjøleren, SÅ mye mer tåler den ikke. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Helt normal temp. Men ikke ta noen voltmod med den kjøleren, SÅ mye mer tåler den ikke. 7817428[/snapback] eeehhh... hvem var det du svarte? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Helt normal temp. Men ikke ta noen voltmod med den kjøleren, SÅ mye mer tåler den ikke. 7817428[/snapback] eeehhh... hvem var det du svarte? 7817891[/snapback] Trådstarter seff Jeg er en av de som allid trykker på "svar" på den nederste posten når jeg skriver i en tråd. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 he he he... ok.. skjønte vel egentlig det men men Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Du bør være forsiktig med å overklokke dette kortet. Det er svært utsabilt og mitt kort, som ikker har vært overklokket, har nesten tatt kvelden. Jeg har fått permanent minnefeil på mitt kort. Måtte gjøre litt googleing og tror problemet ligger i at enkelte komponenter på kortet blir overopphetet. http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=113943 På min PC etter at Windows har kjørt 2-3min er disse glohete. Cluet er visst å sette på en heatsink på dem, såfremt kortet ditt allerede ikke har fått permanent skade. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Du bør være forsiktig med å overklokke dette kortet. Det er svært utsabilt og mitt kort, som ikker har vært overklokket, har nesten tatt kvelden. Jeg har fått permanent minnefeil på mitt kort. Måtte gjøre litt googleing og tror problemet ligger i at enkelte komponenter på kortet blir overopphetet. http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=113943 På min PC etter at Windows har kjørt 2-3min er disse glohete. Cluet er visst å sette på en heatsink på dem, såfremt kortet ditt allerede ikke har fått permanent skade. 7832411[/snapback] Er dette god nok grunn til å bytte kortet tilbake? Kortet mitt har begynt å gi artifaks og sånn i spill som det aldri var artifaks før i, det hadde stabil temperatur og jeg overklokket det ikke høyt... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Synes det er sterk overdrevet dette med at 7900gt serien er "svak/feilvarer" osv.. Det er noen få kort som har vist seg og ikke "tåle" klokking. Skjermkort skal egentlig ikke klokkes, enten er man heldig med kortet eller så er man ikke fullt så heldig. Problemet er jo bare at det er de som er missfornøyde man hører om Det er alltid en risiko forbundet med overklokking. Det første man burde gjøre før man evt. overklokker er å sjekke om kortet er 100% stabil, er det ikke det så send det tilbake...da har man alt på det rene og garantien gjelder uten diskusjon. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Synes det er sterk overdrevet dette med at 7900gt serien er "svak/feilvarer" osv.. Det er noen få kort som har vist seg og ikke "tåle" klokking. Skjermkort skal egentlig ikke klokkes, enten er man heldig med kortet eller så er man ikke fullt så heldig. Problemet er jo bare at det er de som er missfornøyde man hører om Det er alltid en risiko forbundet med overklokking. Det første man burde gjøre før man evt. overklokker er å sjekke om kortet er 100% stabil, er det ikke det så send det tilbake...da har man alt på det rene og garantien gjelder uten diskusjon. 7874259[/snapback] Amen to that. Det bør egentlig også gjøres ved overklokking av CPU og RAM også. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Synes det er sterk overdrevet dette med at 7900gt serien er "svak/feilvarer" osv.. Det er noen få kort som har vist seg og ikke "tåle" klokking. Skjermkort skal egentlig ikke klokkes, enten er man heldig med kortet eller så er man ikke fullt så heldig. Problemet er jo bare at det er de som er missfornøyde man hører om Det er alltid en risiko forbundet med overklokking. Det første man burde gjøre før man evt. overklokker er å sjekke om kortet er 100% stabil, er det ikke det så send det tilbake...da har man alt på det rene og garantien gjelder uten diskusjon. 7874259[/snapback] Amen to that. Det bør egentlig også gjøres ved overklokking av CPU og RAM også. 7874545[/snapback] Har aldri vært direkte misfornøyd med det. Men har hatt de stripene som kommer når man drar internet explorer vinduene rundt helt siden starten, trodde det var noe feil med skjermen men nå skjønner jeg at det er relatert til kortet mitt. Synes også at det er trist at det gir meg artifakts i Fable: The Lost Chapter og at det ikke kjører Oblivion lag fritt på full grafikk uten å være overklokket. Lurer på om jeg kan sende det tilbake til netshop i retur nå, noen som vet noe om det. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Synes det er sterk overdrevet dette med at 7900gt serien er "svak/feilvarer" osv.. Det er noen få kort som har vist seg og ikke "tåle" klokking. Skjermkort skal egentlig ikke klokkes, enten er man heldig med kortet eller så er man ikke fullt så heldig. Problemet er jo bare at det er de som er missfornøyde man hører om Det er alltid en risiko forbundet med overklokking. Det første man burde gjøre før man evt. overklokker er å sjekke om kortet er 100% stabil, er det ikke det så send det tilbake...da har man alt på det rene og garantien gjelder uten diskusjon. 7874259[/snapback] Amen to that. Det bør egentlig også gjøres ved overklokking av CPU og RAM også. 7874545[/snapback] Har aldri vært direkte misfornøyd med det. Men har hatt de stripene som kommer når man drar internet explorer vinduene rundt helt siden starten, trodde det var noe feil med skjermen men nå skjønner jeg at det er relatert til kortet mitt. Synes også at det er trist at det gir meg artifakts i Fable: The Lost Chapter og at det ikke kjører Oblivion lag fritt på full grafikk uten å være overklokket. Lurer på om jeg kan sende det tilbake til netshop i retur nå, noen som vet noe om det. 7874607[/snapback] Hvis du ikke har modifisert kortet er det bare å sende det i retur. Egentlig er det vel ikke "lov" å sende inn overklokket utstyr, men de kan ikke bevise at det har vært noe klokking på ferde, med mindre du har flashet bios med andre innstillinger, eller har kjørt kortet ved alt for høy temperatur, eller har gjort voltmods. Er litt i en gråsone av hva som er "etisk rett", men hvis kortet har en defekt som ikke er overklokkingsrelatert syns jeg man kan sende det i retur uten å få dårlig samvittighet. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 siden du har hatt disse problemene siden du fikk det er det bare å sende inn.... Hvor lenge er det siden du kjøpte det?? Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 siden du har hatt disse problemene siden du fikk det er det bare å sende inn.... Hvor lenge er det siden du kjøpte det?? 7875246[/snapback] et halvt år... men hvor sender jeg det? til nvidia eller netshop? er det sånn at hvis de ikke fikser det i løpet av en uke får jeg et "reserve" grafikk kort å bruke i mellomtiden? rett og slett, hva får jeg tilbake av reklamasjonen? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 siden du har hatt disse problemene siden du fikk det er det bare å sende inn.... Hvor lenge er det siden du kjøpte det?? 7875246[/snapback] et halvt år... men hvor sender jeg det? til nvidia eller netshop? er det sånn at hvis de ikke fikser det i løpet av en uke får jeg et "reserve" grafikk kort å bruke i mellomtiden? rett og slett, hva får jeg tilbake av reklamasjonen? 7875336[/snapback] Der er butikken som du handlet hos du må prate med. Men de kommer sikkert til å spørre hvorfor det har gått så lang tid. Men garanti er garanti Tror ikke du får et reserve kort i mellomtiden... Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 siden du har hatt disse problemene siden du fikk det er det bare å sende inn.... Hvor lenge er det siden du kjøpte det?? 7875246[/snapback] et halvt år... men hvor sender jeg det? til nvidia eller netshop? er det sånn at hvis de ikke fikser det i løpet av en uke får jeg et "reserve" grafikk kort å bruke i mellomtiden? rett og slett, hva får jeg tilbake av reklamasjonen? 7875336[/snapback] Der er butikken som du handlet hos du må prate med. Men de kommer sikkert til å spørre hvorfor det har gått så lang tid. Men garanti er garanti Tror ikke du får et reserve kort i mellomtiden... 7875372[/snapback] har lært litt om det på skolen og der sa de at hvis det tar lenger tid enn 1 uke å fikse kortet så må de gi meg ett reserve kort eller så må jeg få ett nytt ett gratis. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 I teorien "skal" du ha et lånekort, men det fungerer ALDRI i praksis. Tenk hvis alle som sender inn datadeler skulle hatt midlertidlige deler på lån.. he he he... det går bare ikke i praksis Og du har ikke krav på et nytt kort gratis hvis det tar over en uke skjønner ikke hvor du har det fra Dessuten, i følge loven har butikken 3 forsøk på å reparere en evt. feil på vare. Hvis de ikke greier dette skal du ha nytt produkt eller et tilsvarende produkt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 I teorien "skal" du ha et lånekort, men det fungerer ALDRI i praksis. Tenk hvis alle som sender inn datadeler skulle hatt midlertidlige deler på lån.. he he he... det går bare ikke i praksis Og du har ikke krav på et nytt kort gratis hvis det tar over en uke skjønner ikke hvor du har det fra Dessuten, i følge loven har butikken 3 forsøk på å reparere en evt. feil på vare. Hvis de ikke greier dette skal du ha nytt produkt eller et tilsvarende produkt. 7875536[/snapback] De gangene jeg har sendt ting inn til komplett har det tatt mindre enn en uke før de har tested kortene sendt meg nytt tilbake. Om enn minst 5 dager Men står det i loven at man har krav på en midlertidig erstatning etter en uke, så er det jo bare å kreve det. Evt. sende inn klage til TV2 hjelper deg. Hvis alle som må vente lenger enn en uke gjør det blir det nok innslag om det. Nettbutikker kan ikke bare heve seg over loven fordi det er "upraktisk" for dem. Alternativt kan man gjøre som jeg gjorde en gang jeg sendte inn mitt da eneste grafikkort; kjøpe et til og si at du vil ha refundert det gamle kortet, ellers sender du det andre kortet tilbake på angrefrist. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det kan man jo også gjøre :!: Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 hei og hå. har et 7900gt liggende som jeg ikke bruker lengre pga kjøp av 8800gts. så har det seg sånn at jeg tror det ikke er helt bra. artifacts og lignende i forskjellige spill. jeg har bytta orginalkjøler og har ikke orginal embalasje siden jeg kjøpte pc'en ferdigbygd. mister jeg garantien når jeg åpner en ferdigbygd pc? eller er det bare å sende inn kortet for å få det fikset/få et nytt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå