exin89 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hvor mye temperaturforskjell kan jeg få ved å fjerne IHS på prosessoren (E6400) Hvordan fjerner man IHS på prosessoren? blir den "gugga" som holder ting sammen myk ved høyere temperaturer? så hvis jeg vil ha den av så er det bare å varme opp en kokeplate til 80*C eller noe og bare ta den av? eller er det annen måte å gjøre det på? Skalpellen er vel ikke så grei å bruke iogmed at det er i midten den sitter sammen? eller sitter den ikke sammen med gugge på midten? Garantien gjør ikke noe, vil ikke ha masse whining om at du bryter garantien og alt det der, og heller ikke at jeg ikke bør gjøre det for jeg kan ødelegge noe. Man får ny for penger hvis det skulle være så. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Eg er ikkje den rette personen, men ge trur at IHSen er lodda fast, så det skal vere veldig vanskeleg likosm, trur nå eg då... Lenke til kommentar
Gramex Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 står vel på google hvis du søker på "how to remove IHS on E6400" Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Ingen som har noe direkte link eller kan forklare, med evt bilder, av hvordan dette gjøres, og evt hva som kan ødelegges i prosessen og alt som kan gjøres feil osv. Hadde vert fint med en guide. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Det finnes ikke veldig mange suksesfulle guider der ute tror jeg, men jeg kom over den her: http://www.legitreviews.com/article/402/2/ Så før du begynner med det så må du nesten være forberedt på å kjøpe en ny cpu. Her er et forsøk til http://sg.vr-zone.com/?i=3878&s=1 Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Så ut som det var ganske stress å få det til, veit ikke helt om jeg vil gjøre det nå, men når jeg har penger til ny kan jeg jo prøve å få det til. Da gjør det jo ikke noe om den dør. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Er litt info i denne tråden både lengre nede på siden og på de andre sidene: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=115252 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Her ser du vel kanskje den beste metoden: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...?t=81209&page=3 Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Etter å ha lest litt rundt så har vist kjernen på flere løsnet, så tror ikke jeg kommer til å gjøre det. Virker som om loddetinnet de har brukt har smelta ved for lav temperatur, og kjernen har kommet ut sammen med IHS'n. Jeg kommer ikke til å gjøre dette. Blir nok heller å bytte til vannkjøling. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Så ut som det var ganske stress å få det til, veit ikke helt om jeg vil gjøre det nå, men når jeg har penger til ny kan jeg jo prøve å få det til. Da gjør det jo ikke noe om den dør. 7765693[/snapback] Doner pengene til røde kors og kast prosjektet om IHS-fjerning i dass. Det er bare idiotisk, med mindre du ligger på 80c ved idle. Eller, da er det vel en garantisak uansett. Slik vil jeg beskrive det du sier: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Har du lappet den da? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hm.. dette skal vel være mulig, men jeg kan ikke ta noe ansvar for skader da selfølgelig. Min teori er at man må varme den opp ekstremt fort, slik at bare loddetinnet under IHS blir varm, ikke selve chippen. Hvis man klarer å begrense varmen til loddetinnet skulle man vel klare å få den til å løsne uten å ødelegge den. Desverre.. så virker det som at feilprosenten på forsøkene er ganske stor. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Ja Feilprosentene er litt for høye til at jeg vil prøve. Gidder ikke bruke nesten 2000 på ny CPU, for jeg har litt lite penger som jeg har. Også er det litt surt å ødelegge CPU'en da det virker som den klokker ganske godt. Har jo kjørt SuperPI 1M på 3.7Ghz på luft, og da er det hovedkortet som ikke vil lengre. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hva med å file? Tar sikkert et par uker, men burde da vel fungere? Lenke til kommentar
Gramex Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 bruk dremel, sett på sånn pusse dings på den Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 bruk dremel, sett på sånn pusse dings på den 7784186[/snapback] Da flyr den nok fort godt over 100c skal du se... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå