Filosofi Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Nå har jeg da tatt mine valg, og skal kjøpe ny PC, eneste problemet som jeg er veldig usikker på er kjøling og kabinett. PCen lyder som følger: Asus P5N32-E SLI Intel Core 2 Duo E6600 OCZ Platinum XTC Dual Channel PC-6400 2048MB (2x1024MB) Club3D Geforce 8800 GTX 768MB Samsung SH-W163A/BEBN (SATA) Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA Thermaltake Toughpower 750W Så var det dette med kjøling, som jeg overhodet ikke kan noe om. Og kabinett, vil helst ha et helt svart kabinett, ikke noe lysegrønt fjortiss-tull. Som da passer resten av systemet, helst med god plass, og helst ikke FOR dyrt (noe mellom 500-1300kr) Trenger hjelp med disse to tingene, eventuelt kommentarer til resten av systemet. Takker for alle svar Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Kan ambefale deg Cooler Master Centurion 534, men dette har ikke all verden med plass, men for min del syntes jeg det virka større enn Chieftech dragon kabinettet jeg hadde før. Og det er ikke problem med 8800GTX i kabinettet Jeg har 5CM til overs med 8800GTS. Harddiskene sitter på tvers så derfor er det god skjermkort plass. Ellers er det lett å bygge i og mange fine løsninger. Kjøling er jeg ikke sikker på. Skal du overklokke? hvis ikke trenger du ikke mere enn standard kjøler, men denne lager kanskje litt mye lyd, Så da finnes det mange fine alternativer. Selv kan jeg ambefale Thermaltake Big Typhoon VX så lenge det ikke skal overklokkes noe serlig, men til moderat overklokking må du ha noe annet. Den klarer ikke stort mere enn 3.4Ghz på min E6400. Kjører 3.6Ghz akkurat nå, men den blir ikke kald nok til at jeg kan gi den nok spenning til å kjøre Othos stabilt. Men kjøleren er helt stille på lavest hastighet. Titan Vanessa er jo et godt alternativ, men tror det blir plassproblemer med denne i Centurion 534 kabinettet. Skal kjøpe den selv, så får jeg heller ta dremelen fatt for å få plass til den. Jeg har bare 5mm klaring mellom strømforsyning og kjøler med Big Typhoon. Lenke til kommentar
Filosofi Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Kan Lian Li PC7 SCAND V3 være et forslag, med 3 stk. MIST 120mm vifter inkludert? Passer dette GTX, og får jeg eventuelt plass til en CPU kjøler? EDIT: Stemmer det at 8800 GTX er hele 28cm langt? Ekstra spørsmål: Trenger jeg virkelig så stor strømforsyning, greier det seg med mindre? Endret 20. januar 2007 av q_w_e_r_t_y Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Det er forresten inkludert 2 helt stille 120mm Cooler master vifter i Centurion 534 kabinettet også. Om det er bedre plass til kjøler i Lian Li kabinettet veit ikke jeg noe om, men tror nok det er ganske standard plass mellom hk og psu/toppen av kabinett. Den kjøleren jeg snakka om er uansett en GEDIGEN sak, som ikke trengs til vanlig bruk. Tror ikke det er noe problem med alle normale kjølere i noen kabinetter. bare se om det står noe om at den er stor. De fleste informerer om at det kan være at det ikke er plass på grunn av at kjøleren er stor. Edit: Det Lian Li kabinettet ser litt lite ut egentlig. Ville heller valgt Cooler master kabinetet. Det ser bra ut, og det har blå lys foran, disse kan også kobles fra for de som ikke liker de. Og det er helt svart. Endret 20. januar 2007 av exin89 Lenke til kommentar
Filosofi Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Det Centurion 534 kabinettet var faktisk ikke så dumt, blir enten det eller Lian Li, regner med at begge passer GTX'en. Med tanke på kjølingen har jeg litt lyst på CPU-kjøler, liker god lufting. Hva med GPU-kjøler, nødvendig? Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Kjøleren på 8800GTX er helt kurrant, den er stille og kjøler godt nok i massehvis. Merk at de korta som regel har en idle temperatur på 65*C Så ikke bli skremt av det når du får det. Du får plass til de fleste CPU kjølere uansett. Er bare en kjøler jeg vet jeg ikke har plass til, og det er den titan vanessa kjøleren, men det er bare å ta dremelen fatt og kutte av litt på den, eller lage et hull i PSU'n så jeg får plass. Tror nok du kan bli godt fornøyd med en Scythe Ninja kjøler. Det er noe av det bedre som er å få tak i av luftkjøling, men det er så mange som har den, så derfor ville jeg ha noe spesielt, og i tillegg se om den er like bra som testene viser, noe jeg håper den Vanessa kjøleren er. Endret 20. januar 2007 av exin89 Lenke til kommentar
eln Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Kan anbefale lian li pc7scanv2/3. har oppsettet i sign i det og en zalman 9500 kjøler / hiper type-r 580w Lenke til kommentar
Filosofi Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Tror jeg går for Zalman CNPS9500LED CPU-kjøler. Og 700 - 750W PSU, selv om jeg vel egentlig bare trenger rundt 600W. Fordeler? Ulemper? EDIT: Tre vifter + CPU-kjøler skal vel være nok? Andre kommentarer på resten av systmet. Noe dere synes mangler? Takker for alle svar hittil! Endret 20. januar 2007 av q_w_e_r_t_y Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Er vel ikke noe serlig med ulemper ved å ha ekstra kraftig PSU. Prøv å finne en stillegående ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå