Gå til innhold

SCSI: Kan U320 disker brukes på U160 kontroller?

TordO

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et Adaptec 19160/29160N SCSI kontrollerkort som jeg fant i en gammel server jeg fikk..

Og derfor lurer jeg på om de diskene som oppgir båndbreddens om U320 SCSI er bakoverkompatibel, og vil funke med U160 Båndbredden??

Tord

Endret av TuppenX2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ultra-2, ultra-160 and ultra-320 devices may be freely mixed on the parallel LVD bus with no compromise in performance, as the host adapter will negotiate the operating speed and bus management requirements for each device. You can attach Single-ended and LVDS devices to the same bus, but all devices will run at the slower single-ended speed. The SPI-5 standard (which describes Ultra-640) deprecates single-ended devices, so future devices may not be electrically backward compatible.

Så tror dette går kjempegreit egentlig.

Min erfaring på diskusjon.no-forumet er at det er nesten ingen folk som svarer på spørsmål som omhandler dyr hardware, for å ta en liten digresjon.

Lenke til kommentar

men vil en raptor 74 gb være et bedre alternativ til SCSI? denne pc'en skal overklokkes og brukes til spilling, og annet... Vil ha en rask pc, så jeg tenker på 74Gb raptoren slik at jeg også kan ha spill på en rask disk...

Noen erfaringen/meninger?

Lenke til kommentar

Husk at om oppstartstid er et poeng er det ikke mye å hente på en scsi-disk. Det vil gå en del lengre før win begynner å loade siden scsi-kontrolleren skal poste etter at hovedkortet har gjort sitt.

Har erfaring med en Adaptec 29320R (tror jeg det var) og 2 Seagate Cheetah 15.3 disker, og det var virkelig lynraskt. Jeg la vekslefilen på den ene og os+programmer på den andre. Nå kjører jeg en Raptor 74GB som os-disk og det greit nok det, maskinen blir mye mer responsiv enn med standard 7200-disker. Loading av spill går også en del raskere, men dette betinger at man setter ting fornuftig opp.

Så hvis du har masse penger å bruke på diskoppsett er det vel bare å kjøre på, hvis ikke blir vel Raptoren et godt alternativ for å få prikken over i`en. Selv hoppet jeg av scsi-bølgen siden jeg hadde behov for mer lagringsplass. 30-40 GB til kr. 7500,- inkludert kontroller må vel kunne kalles det glade vanvidd, man får mange GB lagring for den summen.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...