Arve28 Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Har nettopp isolert mitt Chieftec kabinett med isolasjonsplater fra Biltema. Tja om det hjalp noe. Ble vel litt mindre støy, men fortsatt støy fra HD'er, CPU vifte, PSU osv. Men tenkte først å kjøle ned litt. Tenkte å sette en vifte i forkant nederst hvor det er satt av til det. Finnes det noe støvfilder å sette foran så det ikke drar inn så mye støv? Hvilken vifter er mest lydløse? Hvor kjøper jeg den? Noen nevner 120 vifter, men hvordan monterer jeg disse! Har lest en del her om 5 og 7 volt. og koblinger av forskjellige farger. Men hvilen ledninger ut fra PSU skal jeg egentlig bruke? Alle har forskjellige endegreier på seg. Kan jeg bruke noen av de eller må jeg mekke noe greier. Kabinetet er lagd for å sette inn 4 vifter. Har ikke gjordt dette før og trenger litt hjelp. Gjerne sider med bilder. (analog linje) Så til Dtemp som jeg lastet ned. CPU lå på 59 grader i MBM5 og kabinett viste 38, Han et termometer over HD som viste 42. Dtemp viste 50 grader. Hvilken av HD'ene er det den refererer til? En eller alle 3? Har sidedøra oppe Cpu 50, kabinett 33. mens Dtemp viser 44 grader? Er denne Dtemp til å stole på. Mler den inni eller hvordan funker ting? [ Denne Melding var redigert av: Arve28 på 2002-11-28 16:24 ] Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Finnes det noe støvfilder å sette foran så det ikke drar inn så mye støv? Hvilken vifter er mest lydløse? Hvor kjøper jeg den?Noen nevner 120 vifter, men hvordan monterer jeg disse! Har en 80mm vifte fra Biltema som innsug, og kjørt på 7v bråker den ikke noe særlig. Har en papst 19dB i psu'en, og når jeg kjører den på fullt bråker den mye mer. Bruker et filter fra microplex foran vifta, men det er bortkasta penger. For det første får man ikke selve ramma inn i festet som er i Chieftec-kabinettet, og jeg tror en damestrømpebukse ville gjort samme jobben. Når det gjelder 120mm-vifter, må du nok frem med stikksaga og leke litt. Skal selv montere en 120mm vifte i toppen av mitt chief, men må vente til lånet kommer etter jul for å få råd til det. Quote: Men hvilke ledninger ut fra PSU skal jeg egentlig bruke? Alle har forskjellige endegreier på seg. Du kapper av en av de endekontaktene med tre eller fire ledninger (gule, røde og svarte) til. Du har antakelig flest av dem med fire, så det kan være greit å bruke en av dem. Ang. d-temp så kan jeg ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå