Gjest Oppgitt Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hei folkens, vil gjerne vite hva dere syns om dette. Jeg har en kjæreste jeg har vært sammen med i over ett år, og vi har det veldig bra sammen. For noen dager siden begynte jeg på en antibiotika-kur, og som kjent er det anbefalt å bruke kondomer når man har sex fordi anitbiotika gjør p-pillen mindre sikker. Problemet mitt er at kjæresten min hater kondomer, og han nekter plent å ha sex så lenge han må buke kondom (hvilket vil være i omtrent ti dager til). Hva synes dere om dette? Er det urettferdig og egoistisk av han, eller helt ok?? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Ja det er urettferdig og egoistisk av ham. Du kan ikke noe for at du må gå på antibiotika og må da bruke kondom, noe han BØR respektere. Men det er bare i ti dager som jeg forstod? Hold dere uten sex da hvis dere du/dere klarer. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg synes det er fullstendig bak mål at han ikke vil bruke kondom for deg! Du tar jo en pille hver jævla dag! Må faen meg være greit for han å bruke kondom noen ganger... Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hei folkens, vil gjerne vite hva dere syns om dette. Jeg har en kjæreste jeg har vært sammen med i over ett år, og vi har det veldig bra sammen. For noen dager siden begynte jeg på en antibiotika-kur, og som kjent er det anbefalt å bruke kondomer når man har sex fordi anitbiotika gjør p-pillen mindre sikker. Problemet mitt er at kjæresten min hater kondomer, og han nekter plent å ha sex så lenge han må buke kondom (hvilket vil være i omtrent ti dager til). Hva synes dere om dette? Er det urettferdig og egoistisk av han, eller helt ok?? 7759758[/snapback] Syntes dette virker noe trangsynt og egoistisk. Har dere snakket sammen om dette, og har du fått frem dine følelser om saken? Kanskje det hjelper på meningene hans. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Oppgitt Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Det hører desverre ikke til sjeldenheten av jeg bruker anibiotika (urinveisinfeksjoner kommer titt og ofte).... Men jeg er enig med dere begge to, jeg synes også det er egoistisk.. ville bare vite om jeg er slem kjæreste for å tenke det. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Det hører jo heller ikke skjeldenheten til at du tar den pillen;) Tror ikke du bør få dårlig samvittighet for det her med mindre du går på antibiotika annenhver uke:P Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Du kan jo gjøre det ganske enkelt da. 1. Du bruker kondom og vi kan ha sex 2. Hvis du ikke bruker kondom, så har du gitt fra deg sjansen til å ha sex med meg inntil jeg er sikker igjen på p-piller. Han har to valg, et svar. Enkel og greit. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Drit i han. Nekter han å gjøre det med kondom er det faen meg hans problem, og han har faen meg ikke noe han skal være sur på! Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Kanskje han er allergisk mot kondomer? Hadde dama gjort noe sånn mot meg, hadde jeg tatt igjen med samme mynt! Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Ta igjen med samme mynt. Naar du er sikker paa pillen igjen soerger du for at han er _veldig_ klar over at du kan ha sikker sex igjen. Og saa naar han er i godlune og finner fram sine beste moves for aa ha sex med deg sier du bare "Nei, sorry, er ikke helt i humoer i dag" Eller dere kan snakke om det. Det er nok det beste. Aa synke til hans nivaa er ikke losningen. :-) Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Ja det er urettferdig og egoistisk av ham. Du kan ikke noe for at du må gå på antibiotika og må da bruke kondom, noe han BØR respektere. Men det er bare i ti dager som jeg forstod? Hold dere uten sex da hvis dere du/dere klarer. 7759782[/snapback] Hvis han BØR respektere det, BØR jo hun også respektere at han ikke har lyst til å bruke kondom? er jo forsåvidt forskjell på vil og må :S Endret 19. januar 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Melkekartong: Hva ender det med da? Null sex. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Høres kjipt ut, hvis du må gå på en kur så burde han være der for deg og støtte deg! Dette er sikkert ikke noe big deal, men jeg ville snakket med han om det siden det virker sim en ganske kjip egenskap.. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg støtter kjæresten din. Kondomer er djevelens "gave" til gutter. Makan til piss skal du lete lenge etter. Hun som får på meg et kondom må være flink til å torturere. Å dere klarer å holde dere i 10 dager. Lenke til kommentar
bodycrap Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 det er jo utrolig urretferdig av han =O Han må respektere at du går på antibiotika og må bruke kondom for å ha sex. Hvis ikke får han bare vente da. Lenke til kommentar
vesla Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Ja, huff.. Urinveisinfeksjon er noe herk, og de forskjellige antibiotikakurene er ubehagelig. Jeg har selv hatt det 5-6 ganger det siste halvåret, og jeg har kjæreste, og han har alltid vært der og støttet meg når jeg trengte med på den måten. Han tok gjerne på kondom, så vi kunne ha sex da. Det at kjæresten din ikke gjør det er ganske ille. Han burde respektere at du kanskje har lyst for det. At han ikke gjør det blir for dumt, syns jeg. Prøv å snakk med han om hvordan du føler deg osv. Det var faktisk jeg som var skeptisk til å ha sex når jeg hadde urinveisinfeksjon fordi jeg følte at det var noe galt der nede, og det var en uggen følelse. Jeg snakket med kjæresten min om det, og det var han som fikk meg til å ha sex igjen. Med kondom. Urinveisinfeksjon ble tidligere også kalt bryllupssyken grunnet at når ungpikene skulle gifte seg var de jomfruer, og når guttene kom i dem da så gjorde de ikke noe med det, som f.eks gå på do. Det skaper urinveisinfeksjon. Hvis du er veldig plaget av dette, kan det være fordi han har kommet i deg osv. Et sånt lite tips så er det veldig viktig å gå på do nå du har hatt sex og typen har kommet inni deg. (lært av legen min ) Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Om du går på do etter sex og vasker deg hver dag, ca. 3 ganger i uken med såpe (ikke mer) så kan du slippe unna litt av urinveisinfeksjonene, også om du unngår å sitte mye på kalde steder kan det hjelpe. Men til topic: Det er nok så egoistisk av ham, samtidig som jeg forstår at han ikke vil bruke kondom, men han ar i hvert fall ikke rett til å bli sur på deg fordi du går på antibiotika, og om han vil ha sex, så får han bruke kondom, som rett er. Han burde være takknemlig for at det bare er snakk om eet par dager, og ikke konstant, han burde være skikkelig, skikkelig takknemlig for at du går på pillen, og om han ikke klarer det, så er det hans problem, og et problem du kan løse ved å enten tvinge ham til å venne seg til kondom av og til, eller du kan kjøpe deg en dildo til de periodene. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg klarer ikke å finne hvor hun nevner at kjæresten er sur? Personlig ville jeg nok gjort det samme som kjæresten, dog ville jeg formulert det annerledes. Det er ikke vanskelig å gå 10 dager uten sex, det finnes mer enn nok alternativer til puling. Jeg ser ikke på det som egoistisk, jeg forstår ham godt. Vil du virkelig ha sex med ham når du vet at han ikke får noe ut av det? Er det ikke da morsommere å ha oralsex/analsex/noe annet, enn at du tvinger på ham kondom? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hva slags kondomer er det dere bruker om dere ikke får noe utav det? Grisetarm? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Har han pule-plikt fordi dere er kjærester? Vil han ikke, så vil han ikke. Det samme gjelder når du "har vondt i hodet". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg